Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Toamnă, bine ai venit!”... la noi în clasă

Primul nostru proiect educativ - ,,Agora”

,,Toamnă, bine ai venit!”... la noi în clasă

Vineri, 25 septembrie 2020 la Școala Gimnazială Internaţională ,,Agora" Oradea, clasa pregătitoare a fost implicată într-un proiect educativ cu tema ,,Toamnă, bine ai venit!" derulat în cadrul disciplinei Abilităţi vizuale și arte plastice.

Datorită  faptului că toamna ne oferă o varietate de culori pastelate, proiectul a fost realizat din materiale naturale, cu deosebire frunze, culese din curtea şcolii. 
Lecţia a început cu o ghicitoare ,,Au plecat spre ţări cu soare /Păsările călătoare,/Căci la noi e frig şi plouă./Vântul bate cu putere/Frunzele-au căzut şi ele./În cămară adunate/Stau la sfat fructele coapte/Nu este greu de ghicit/ Ce anotimp a sosit?"/(Toamna). Astfel s-a realizat trecerea dintr-un cadru de toamnă în clasă.
Elevii au răspuns la întrebări referitoare la anotimpul autumnal, care se mai numeşte şi anotimpul schimbărilor; frunzele copacilor sunt galbene, arămii şi chiar uscate, iar bunicii fac dulceaţă de mere sau pere; din struguri se face mustul şi vinul. Iarba se îngălbenește, păsările călătoare pleacă în ţările calde, ziua se micşorează, iar noaptea creşte.
Pe tot parcursul derulării proiectului, elevii au dat dovadă de creativitate, iar la final, pe fişa de lucru (și de evaluare) au aplicat frunze arămii, galbene şi ruginii,  coama leului, acele ariciului, penele bufniţei... Fiecare elev şi-a prezentat lucrarea, descriind animalul şi culorile frunzelor, s-au făcut aprecieri individuale, iar drept recompensă, fiecare elev a fost răsplătit cu câte o diplomă de merit şi un măr roşu. Elevii Popa Radu şi Șandor Maria au recitat şi o poezie despre toamna: ,,A pornit toamna la drum,/ Lângă şcoală s-a oprit,/ Bate-n poartă şi întreabă:/ În ce clasă am venit?/ Noi răspundem cu mândrie:/ E clasa cu... HĂRNICIE"!
Protagoniștii primului nostru proiect au fost, dorim să se știe: Andronie Sebastian, Bungău Șerban, Danșe Cristian, Popa Radu, Șandor Maria și Șimon David. În realizarea proiectului, am fost sprijiniți de doamna  director Laura Pașca.
Prof. coordonator Anca Cristina Robu
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: ,,Toamnă, bine ai venit!”... la noi în clasă.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:32:47 Ora standard a Europei de Est