Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

O analiză a procesului instructiv-educativ, la zi, de la debutul anului școlar

Inspectoratul Școlar Județean Bihor

O analiză a procesului instructiv-educativ, la zi, de la debutul anului școlar

Inspectoratul Școlar Județean Bihor a făcut o analiză a modului în care s-a desfășurat procesul instructiv-educativ la nivelul sistemului de învățământ preuniversitar din județ, de la debutul anului școlar și până în prezent având în vedere contextul epidemiologic în care ne aflăm.

Datele s-au colectat zilnic în urma raportării școlilor și au vizat prezența fizică a elevilor, numărul de elevi care au participat la cursuri în sistem online, dispozitivele utilizate, respectiv modul în care au fost afectate școlile de îmbolnăvirile elevilor, cadrelor didactice sau ale altor categorii de personal.
Astfel din numărul total de 88.690 de preșcolari și elevi înscriși în unitățile de învățământ, au fost prezenți fizic în medie un procent de aproximativ 76% , în timp ce on-line s-au aflat 24% dintre aceștia. În perioada 25-29 septembrie 2020, în unitățile de învățământ organizate secții de votare, activitatea didactică s-a desfășurat exclusiv în sistem  online. În acest context la nivelul unităților de învățământ din județul Bihor, au fost prezenți fizic 20% dintre elevi, în timp ce 80% au desfășurat activitate on-line.
În prezent sunt raportați un număr de 16 preșcolari și elevi, de la 12 unități de învățământ confirmați cu COVID. De asemenea, au fost confirmate cu COVID 13 cadre didactice de la nouă unități de învățământ. Din rândul personalului didactic auxiliar/ personalului nedidactic au fost confirmate șapte persoane de la șase unități de învățământ.
Urmare a acestei situații, la nivelul județului 27 de grupe/clase se află în izolare, însumând un număr de 518 preșcolari și elevi.
Școala Gimnazială Nr. 16 Oradea se află în scenariul roșu, iar o structură de învățământ preșcolar de la Școala Gimnazială Nr. 1 Tileagd și-a suspendat temporar activitatea.
La nivelul școlilor în care s-au susținut activități online au fost disponibilizate peste 1.800 de dispozitive care au asigurat desfășurarea unui proces instructiv- educativ optim.
Inspectoratul Școlar Județean Bihor urmărește cu maximă responsabilitate evoluția scenariilor în funcție de situația epidemiologică și acordă sprijin unităților de învățământ pentru a se asigura egalitate de șanse din punct de vedere educațional tuturor elevilor.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 03:58:30 Ora standard a Europei de Est