Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

O analiză a procesului instructiv-educativ, la zi, de la debutul anului școlar

Inspectoratul Școlar Județean Bihor

O analiză a procesului instructiv-educativ, la zi, de la debutul anului școlar

Inspectoratul Școlar Județean Bihor a făcut o analiză a modului în care s-a desfășurat procesul instructiv-educativ la nivelul sistemului de învățământ preuniversitar din județ, de la debutul anului școlar și până în prezent având în vedere contextul epidemiologic în care ne aflăm.

Datele s-au colectat zilnic în urma raportării școlilor și au vizat prezența fizică a elevilor, numărul de elevi care au participat la cursuri în sistem online, dispozitivele utilizate, respectiv modul în care au fost afectate școlile de îmbolnăvirile elevilor, cadrelor didactice sau ale altor categorii de personal.
Astfel din numărul total de 88.690 de preșcolari și elevi înscriși în unitățile de învățământ, au fost prezenți fizic în medie un procent de aproximativ 76% , în timp ce on-line s-au aflat 24% dintre aceștia. În perioada 25-29 septembrie 2020, în unitățile de învățământ organizate secții de votare, activitatea didactică s-a desfășurat exclusiv în sistem  online. În acest context la nivelul unităților de învățământ din județul Bihor, au fost prezenți fizic 20% dintre elevi, în timp ce 80% au desfășurat activitate on-line.
În prezent sunt raportați un număr de 16 preșcolari și elevi, de la 12 unități de învățământ confirmați cu COVID. De asemenea, au fost confirmate cu COVID 13 cadre didactice de la nouă unități de învățământ. Din rândul personalului didactic auxiliar/ personalului nedidactic au fost confirmate șapte persoane de la șase unități de învățământ.
Urmare a acestei situații, la nivelul județului 27 de grupe/clase se află în izolare, însumând un număr de 518 preșcolari și elevi.
Școala Gimnazială Nr. 16 Oradea se află în scenariul roșu, iar o structură de învățământ preșcolar de la Școala Gimnazială Nr. 1 Tileagd și-a suspendat temporar activitatea.
La nivelul școlilor în care s-au susținut activități online au fost disponibilizate peste 1.800 de dispozitive care au asigurat desfășurarea unui proces instructiv- educativ optim.
Inspectoratul Școlar Județean Bihor urmărește cu maximă responsabilitate evoluția scenariilor în funcție de situația epidemiologică și acordă sprijin unităților de învățământ pentru a se asigura egalitate de șanse din punct de vedere educațional tuturor elevilor.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:28:03 Ora standard a Europei de Est