Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Universitatea din Oradea a început anul universitar cu peste 20.000 de studenți, cu 106 programe de studii la licență și 66 la master

În plină pandemie,

Universitatea din Oradea a început anul universitar cu peste 20.000 de studenți, cu 106 programe de studii la licență și 66 la master

Ca peste tot în țară, și la Oradea, festivitățile de deschidere a anul universitar s-au desfășurat on-line, la toate universitățile orădene.

240 de ani de învățământ superior la Oradea
,,Acest an marchează 240 de ani de învățământ superior la Oradea. Cei mai mulți dintre noi știm că la început a fost Facultatea de Filozofie, apoi în 1788, s-au înființat, pe rând, Facultatea de Drept și academiile teologice. Nu contează denumirile sau forma de organizare a universității noastre în cei 240 de ani, contează ceea ce am lăsat în urmă și ceea ce reprezentăm azi...
Suntem o Universitate care se adaptează nu numai la cererea mediului socio-economic, dar încercăm să fim o instituție de avangardă pentru această regiune. Vom „livra" societății tot mai mulți specialiști pentru industriile și serviciile cu valoare adăugată mare, pentru domeniile strategice de dezvoltare a României (informaticieni, ingineri, specialiști în servicii de sănătate publică, specialiști în industria ospitalității, specialiști în construcții sustenabile, specialiști pentru bio-economie, specialiști pentru securitate, specialiști pentru servicii de educație cu înaltă calificare). Nu vom neglija nici domeniile arte sau educație sportivă, domenii de care o societate bine dezvoltată are atât de mare nevoie".
,,A crescut cifra de școlarizare"
La Universitatea (de Stat) din Oradea, cifrele prezentate de domnul rector, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, în cuvântul de deschidere sunt de-a dreptul impresionante, exprimând dimensiunea la care se desfășoară procesul instructiv-educativ la instituția fanion a învățământului bihorean: ,,15 facultăți, cu peste 15.000 de studenți la studii de licență, masterat și doctorat, iar împreună cu formele de învățământ postuniversitare, avem peste 20.000 de studenți care studiază la universitatea noastră. La licență avem un număr de 106 programe de studii, iar la master 66"... ,,A crescut cifra de școlarizare. La admiterea din 2020, avem 3.952 de ,,boboci" la studii de licență (cu 8% peste admiterea din 2019); la studii de master, sunt admiși un număr de 1.565 de studenți (reprezentând o creștere cu 6%). La studii doctorale sunt înmatriculați 140 de doctoranzi în anul I".
La 1 octombrie 2020, Universitatea din Oradea începe anul universitar cu o resursă umană uriașă: 1.408 angajați: 865 de cadre didactice titulare, 64 de asistenți pe perioadă determinată și 479 personal didactic auxiliar și nedidactic, precum și peste 80 de cadre didactice asociate, angajate la plata cu ora.
,,În ultimii opt ani, am înființat un număr de 31 de programe noi de studii, am mărit capacitatea de școlarizare în IT și Informatică, am mărit capacitatea de școlarizare la specializările medicale, dar am și renunțat, prin desființare, la un număr de 51 de programe. Deci, ne-am restructurat continuu programele pentru a fi mai buni, mai competenți. Punem un accent deosebit pe studiile doctorale; pe lângă cele 18 domenii de doctorat acreditate, anul acesta vom acredita și domeniile Stomatologie și Muzică. Avem la Universitatea din Oradea un număr de 97 de cadre didactice cu drept de conducere doctorat cărora le datorăm apreciere pentru excelența științifică.
Investițiile
Investițiile în infrastructură sunt la cel mai înalt nivel din istoria Universității, peste 63 de milioane de lei prin proiectele universității noastre, semnate și în derulare pentru un campus sustenabil, lucrări care vizează renovarea și dotarea spațiilor de învățământ ale facultăților. În stadiu avansat sunt proiectele de construcție cămine noi (două în parteneriat cu Primăria Oradea, unul de 800 de locuri din fonduri externe, prin Compania Națională de investiții și, implicit, cu Ministerul Educației și Cercetării).
Locul 10 în clasamentul național
Și în domeniul cercetării, reușim să fim mai eficienți și mai performanți; ne mândrim cu un onorabil loc 10 (la nivel universitar național) și 743 la nivel internațional, în ultimul clasament Scimago. În anul universitar 2019-2020, am depăsit 200 de lucrări cotate în prestigioasa bază de date ISI Web of Science. Ne îndreptăm atenția și spre partea de inovare și transfer tehnologic. În acest sens, prin parteneriat cu Consiliul Județean, vom contribui la înființarea Parcului Științific și Tehnologic al orașului Oradea printr-o investiție deja în derulare, de peste 33 de milioane de lei.  Tot în acest domeniu, avem interesul de a construi în campusul central un Centru de Transfer Tehnologic modern și performant, în parteneriat cu Primăria Oradea, proiect cu buget de aproximativ 7 milioane de euro".
O universitate pro-cunoaștere, un motor de progres!
Adresându-se studenților ,,boboci", domnul rector i-a informat că au ales o ,,universitate cu tradiție, dar, în același timp, modernă, o universitate pro-cunoaștere".
Domnul rector Constantin Bungău ne asigură că și în continuare, putem avea încredere în instituția pe care o conduce pentru că ,,vom rămâne un pol de echilibru pentru mediul politic, social sau cultural, dar și un motor de progres la nivel economic".
Noi vă credem, domnule rector, vă susținem, promovându-vă imaginea, pentru ca orădenii și bihorenii, dar nu numai, să vă cunoască gândurile, proiectele și realizările!
Moise-Ovidiu Dan

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 15:45:01 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).