Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Ore de curs mai captivante cu soluțiile ATEN

Profesorul-vlogger în era digitală,

Ore de curs mai captivante cu soluțiile ATEN

București (5 octombrie 2020) - Captarea atenției elevilor la școală în era digitală reprezintă o mare provocare pentru cadrele didactice. Copiii par a fi mai neastâmpărați, cu fiecare generație nouă, iar lipsa lor de atenție se reflectă în notele obținute la examenele importante care le vor călăuzi viitorul.

O fi vina elevilor, a părinților sau a „Internetului" pentru cele întâmplate? Mulți vor răspunde cu ,,da" la toate trei, însă adevăratul vinovat poate fi sistemul educațional învechit care reacționează târziu la evoluția firească a tehnologiei de care suntem înconjurați. Puși în fața unei migrări forțate în mediul online din cauza pandemiei, dascălii se confruntă cu cea mai mare provocare din carieră. Lecțiile de pe platforme precum Zoom*, Skype* sau Microsoft Teams* vor rămâne standardul pentru perioada ce va urma, iar profesorii, mulți dintre cei care au ocolit digitalizarea până acum, trebuie să găsească un mod de predare eficient pentru binele elevilor de pretutindeni.
O explicație și o soluție a problematicii actuale propune Sorin Oprescu, Field Application Engineer în compania Aten și gazdă a prezentării „Teacher 2.0" din cadrul expoziției virtuale ATENON! care a început luni, 28 septembrie și este disponibilă online până la finalul lunii octombrie. Sorin a evidențiat capacitatea de învățare și de adaptare mult mai avansată a copiilor față de adulți, când vine vorba de tehnologie modernă. Astfel, un copil căruia i se oferă acces la Internet își găsește drumul mult mai ușor decât îndrumătorii săi mai în vârstă. Asta se traduce prin faptul că, în cadrul lecțiilor online, învățătorii neinițiați în ale ,,netului" se ridică cu greu la nivelul așteptărilor elevilor care sunt obișnuiți cu standardele creatorilor de conținut profesionist de pe rețelele de socializare. În final, cei mici sunt plictisiți și nu dau randament, iar cei mari pierd timp de predare încercând să recentreze atenția asupra lecției. În acest scenariu ambele părți pierd, dar ne dorim ca timpul și efortul atât al profesorilor, cât și al elevilor să fie optim utilizat.
O soluție de viitor
Rezolvarea pentru această provocare actuală a educației este ușor de desprins. E necesară de o modernizare a stilului de predare în mediul online. Profesorii ar putea să ia lecții de la cei mai buni vloggeri pentru a dezvolta un mod de prezentare mai captivant, iar ATEN este aici pentru a facilita tranziția pe partea tehnică. Un prim pas pentru o prezentare care atrage atenția îl reprezintă echipamentul folosit. Camerele video integrate în laptop, deși „suficiente", sunt cu mult inferioare camerelor de filmat tradiționale.O prezentare ținută folosind echipament cu fidelitate scăzută a imaginii și a sunetului este, puțin spus, inconfortabil de urmărit. Sorin, gazda prezentării, introduce o soluție accesibilă și de impact. Placa de captură ATEN CAMLIVE UC3020 reprezintă un mod de a transforma camera de filmat tradițională, cu port HDMI, în a doua cameră web a laptopului, pe care profesorul o poate folosi cu ușurință pe platformele digitale de predare (Google Classroom, Google Meet, Teams, Zoom etc.). Aceasta are dimensiuni reduse și dispune de un port HDMI pentru intrare de date și un port USB C și USB-A prin adaptorul inclus în cutie pentru conectarea în calculator. Ea se poate conecta la orice periferic cu HDMI, precum camere video sau DSLR și va transmite o imagine mult mai calitativă camerei web integrate în laptop-uri. ATEN UC3020 se bucură de compatibilitate vastă și funcționează la rezoluții de până la 1080p rulând 60 de cadre pe secundă. Desigur, placa transmite și sunet, iar conectarea unui microfon extern prin camera video va conduce la performanțe de excepție. Se poate conecta și echipament de laborator compatibil, precum microscoape digitale pentru orele de biologie.
Primele școli care implementează în prezent această soluție sunt din Cluj, ca urmare a unui parteneriat cu firma Select IT, o firmă clujeană. Cadrele didactice vor primi echipamente și instruirea necesară, iar rezultatele vor vorbi în curând de la sine. După Cluj, și alte orașe moderne din țară vor urma. Planul este ca, în cel mai scurt timp posibil să se creeze un nou standard pentru învățământul online și la noi în țară. După acomodarea cu acest echipament, se poate trece la următorul pas prin integrarea soluțiilor complexe, precum ATEN StreamLive UC9020, o stație de editat în timp real a fluxului de imagine. Cu ajutorul acesteia, este posibil să se creeze un mediu de învățare cu adevărat unic pentru fiecare profesor în parte și mult mai atrăgător pentru elevi. Printre capabilitățile UC9020 se numără personalizarea fundalurilor, tranziția cadrelor și adăugarea altor efecte demne de o producție de televiziune: picture-in-picture, split-screen, imagini in medalion etc.
Compania ATEN, furnizor de soluții de conectivitate AV/IT și sisteme complete de administrare, demonstrează astfel că digitalizarea învățământului se poate face într-un mod plăcut și simplu. Vă invităm să urmăriți până la finalul lunii octombrie 2020 prezentarea completă în limba engleză a lui Sorin Oprescu înregistrându-vă lalink:
https://www.ATEN.com/virtual-expo/.Află informații unice de la ATEN ON!despre diferite piețe și regiuni, care te vor ajuta să găsești noi oportunități într-o lume digitală.
Despre ATEN
Înființată  în anul 1979, ATEN International Co., Ltd. (TWSE: 6277), este cel mai mare furnizor de echipamente de conectivitate AV/IT și soluții de administrare. Incluzând soluții KVM, soluții A/V profesionale și soluții inteligente de alimentare, gama de produse ATEN conectează, administrează și optimizează echipamentele electronice din mediile corporate, guvernamental, educație, media și transporturi. ATEN deține peste 570 de brevete înregistrate la nivel internațional și o echipă de cercetare ce asigură un flux constant de soluții inovatoare, de unde rezultă un portofoliu cuprinzător de produse disponibile la nivel mondial.
Cu sediul în Taiwan, ATEN International Co., Ltd. s-a extins și are astăzi subsidiare în China, Japonia, Coreea de Sud, Belgia, Australia, S.U.A, Regatul Unit, Rusia, Turcia, Polonia, India și România - cu centre de cercetare în Taiwan, China și Canada.
Pentru mai multe informații despre ATEN, vizitați www.ATEN.com.
* Nume ce pot aparține altor companii

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 15:36:59 Ora standard a Europei de Est