Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ore de curs mai captivante cu soluțiile ATEN

Profesorul-vlogger în era digitală,

Ore de curs mai captivante cu soluțiile ATEN

București (5 octombrie 2020) - Captarea atenției elevilor la școală în era digitală reprezintă o mare provocare pentru cadrele didactice. Copiii par a fi mai neastâmpărați, cu fiecare generație nouă, iar lipsa lor de atenție se reflectă în notele obținute la examenele importante care le vor călăuzi viitorul.

O fi vina elevilor, a părinților sau a „Internetului" pentru cele întâmplate? Mulți vor răspunde cu ,,da" la toate trei, însă adevăratul vinovat poate fi sistemul educațional învechit care reacționează târziu la evoluția firească a tehnologiei de care suntem înconjurați. Puși în fața unei migrări forțate în mediul online din cauza pandemiei, dascălii se confruntă cu cea mai mare provocare din carieră. Lecțiile de pe platforme precum Zoom*, Skype* sau Microsoft Teams* vor rămâne standardul pentru perioada ce va urma, iar profesorii, mulți dintre cei care au ocolit digitalizarea până acum, trebuie să găsească un mod de predare eficient pentru binele elevilor de pretutindeni.
O explicație și o soluție a problematicii actuale propune Sorin Oprescu, Field Application Engineer în compania Aten și gazdă a prezentării „Teacher 2.0" din cadrul expoziției virtuale ATENON! care a început luni, 28 septembrie și este disponibilă online până la finalul lunii octombrie. Sorin a evidențiat capacitatea de învățare și de adaptare mult mai avansată a copiilor față de adulți, când vine vorba de tehnologie modernă. Astfel, un copil căruia i se oferă acces la Internet își găsește drumul mult mai ușor decât îndrumătorii săi mai în vârstă. Asta se traduce prin faptul că, în cadrul lecțiilor online, învățătorii neinițiați în ale ,,netului" se ridică cu greu la nivelul așteptărilor elevilor care sunt obișnuiți cu standardele creatorilor de conținut profesionist de pe rețelele de socializare. În final, cei mici sunt plictisiți și nu dau randament, iar cei mari pierd timp de predare încercând să recentreze atenția asupra lecției. În acest scenariu ambele părți pierd, dar ne dorim ca timpul și efortul atât al profesorilor, cât și al elevilor să fie optim utilizat.
O soluție de viitor
Rezolvarea pentru această provocare actuală a educației este ușor de desprins. E necesară de o modernizare a stilului de predare în mediul online. Profesorii ar putea să ia lecții de la cei mai buni vloggeri pentru a dezvolta un mod de prezentare mai captivant, iar ATEN este aici pentru a facilita tranziția pe partea tehnică. Un prim pas pentru o prezentare care atrage atenția îl reprezintă echipamentul folosit. Camerele video integrate în laptop, deși „suficiente", sunt cu mult inferioare camerelor de filmat tradiționale.O prezentare ținută folosind echipament cu fidelitate scăzută a imaginii și a sunetului este, puțin spus, inconfortabil de urmărit. Sorin, gazda prezentării, introduce o soluție accesibilă și de impact. Placa de captură ATEN CAMLIVE UC3020 reprezintă un mod de a transforma camera de filmat tradițională, cu port HDMI, în a doua cameră web a laptopului, pe care profesorul o poate folosi cu ușurință pe platformele digitale de predare (Google Classroom, Google Meet, Teams, Zoom etc.). Aceasta are dimensiuni reduse și dispune de un port HDMI pentru intrare de date și un port USB C și USB-A prin adaptorul inclus în cutie pentru conectarea în calculator. Ea se poate conecta la orice periferic cu HDMI, precum camere video sau DSLR și va transmite o imagine mult mai calitativă camerei web integrate în laptop-uri. ATEN UC3020 se bucură de compatibilitate vastă și funcționează la rezoluții de până la 1080p rulând 60 de cadre pe secundă. Desigur, placa transmite și sunet, iar conectarea unui microfon extern prin camera video va conduce la performanțe de excepție. Se poate conecta și echipament de laborator compatibil, precum microscoape digitale pentru orele de biologie.
Primele școli care implementează în prezent această soluție sunt din Cluj, ca urmare a unui parteneriat cu firma Select IT, o firmă clujeană. Cadrele didactice vor primi echipamente și instruirea necesară, iar rezultatele vor vorbi în curând de la sine. După Cluj, și alte orașe moderne din țară vor urma. Planul este ca, în cel mai scurt timp posibil să se creeze un nou standard pentru învățământul online și la noi în țară. După acomodarea cu acest echipament, se poate trece la următorul pas prin integrarea soluțiilor complexe, precum ATEN StreamLive UC9020, o stație de editat în timp real a fluxului de imagine. Cu ajutorul acesteia, este posibil să se creeze un mediu de învățare cu adevărat unic pentru fiecare profesor în parte și mult mai atrăgător pentru elevi. Printre capabilitățile UC9020 se numără personalizarea fundalurilor, tranziția cadrelor și adăugarea altor efecte demne de o producție de televiziune: picture-in-picture, split-screen, imagini in medalion etc.
Compania ATEN, furnizor de soluții de conectivitate AV/IT și sisteme complete de administrare, demonstrează astfel că digitalizarea învățământului se poate face într-un mod plăcut și simplu. Vă invităm să urmăriți până la finalul lunii octombrie 2020 prezentarea completă în limba engleză a lui Sorin Oprescu înregistrându-vă lalink:
https://www.ATEN.com/virtual-expo/.Află informații unice de la ATEN ON!despre diferite piețe și regiuni, care te vor ajuta să găsești noi oportunități într-o lume digitală.
Despre ATEN
Înființată  în anul 1979, ATEN International Co., Ltd. (TWSE: 6277), este cel mai mare furnizor de echipamente de conectivitate AV/IT și soluții de administrare. Incluzând soluții KVM, soluții A/V profesionale și soluții inteligente de alimentare, gama de produse ATEN conectează, administrează și optimizează echipamentele electronice din mediile corporate, guvernamental, educație, media și transporturi. ATEN deține peste 570 de brevete înregistrate la nivel internațional și o echipă de cercetare ce asigură un flux constant de soluții inovatoare, de unde rezultă un portofoliu cuprinzător de produse disponibile la nivel mondial.
Cu sediul în Taiwan, ATEN International Co., Ltd. s-a extins și are astăzi subsidiare în China, Japonia, Coreea de Sud, Belgia, Australia, S.U.A, Regatul Unit, Rusia, Turcia, Polonia, India și România - cu centre de cercetare în Taiwan, China și Canada.
Pentru mai multe informații despre ATEN, vizitați www.ATEN.com.
* Nume ce pot aparține altor companii

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:52:13 Ora standard a Europei de Est