Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Soluții pentru retail de la Milestone și Axis

Atât pentru restricțiile pandemiei, cât și pentru o experiență mai bună de cumpărare

Soluții pentru retail de la Milestone și Axis

Anul curent reprezintă o adevărată provocare pentru domeniul retail la nivel global. Toate afacerile au fost nevoite să se adapteze pentru a supraviețui și multe magazine au ales să migreze în mediul online sau să își transforme sediile fizice și condițiile de lucru pentru a implementa măsurile necesare pentru a-și adapta facilitățile noilor restricții privind activitatea economică pe timp de pandemie.

Deseori, acest lucru s-a tradus printr-o scădere dramatică a profitabilității și a performanței.
În momentul de față, companiile de retail au nevoie de o soluție pentru a monitoriza, printre altele, purtarea măștii de protecție în spațiile închise, precum și fluxul de clienți. Multe magazine au ales să transfere respectivele sarcini către angajați, însă această variantă a avut un rezultat nedorit prin expunerea sănătății personalului și disconfortul vizitatorilor. Provocarea managerilor este de a găsi și implementa o soluție eficientă și neintrusivă de monitorizare care să își justifice costul de adoptare, chiar și după ce lucrurile vor reveni la normal.
ELKO România propune o astfel de soluție prin intermediul tehnologiei video oferite de partenerii săi, Milestone Systems și Axis Communications. Milestone este furnizorul platformei de management video XProtect, o platformă capabilă să gestioneze sisteme de supraveghere video și, prin anumite module și extensii software, să ofere analize amănunțite pe baza acestuia. Aplicația integrează cu o compatibilitate vastă diferite echipamente de supraveghere video și oferă control de la distanță utilizatorului prin intermediul platformelor online pentru desktop și mobil.
În practică, cu ajutorul platformei Milestone XProtect și a elementelor hardware și software necesare în cadrul unei soluții pot fi numărate persoanele din magazin, se pot detecta momentele când distanțarea socială este compromisă și poate fi alertat personalul din magazin atunci când un client nu poartă mască de protecție. Cu ajutorul alertelor setate în aplicație, angajații pot fi anunțați atunci când apare o abatere de la reguli, iar aceștia vor urma protocolul necesar. Un astfel de sistem integrat este eficient și confortabil pentru toate părțile interesate. Milestone pune la dispoziție mai multe variante de buget care să acopere caracteristicile necesare și să facă posibilă adaptarea în funcție de nevoile clientului. Pentru companiile mai mici, de tip IMM, care doresc să se convingă de capabilitățile sale,  compania oferă gratuit versiunea XProtect Essential+.
XProtect este un platformă versatilă la care se pot adăuga module pentru a acoperi diferite funcționalități specifice implementării. În cazul proiectelor de retail, menționăm modulul XProtect Retail care face posibilă corelarea în timp real a fluxului camerelor video cu datele financiare provenite de la casele de marcat sau bancomate. Orice incident sau tentativă de fraudă vor putea fi astfel mult mai bine documentate și soluționate în cel mai eficient mod.
Axis Communications prezintă o soluție pe partea hardware optimă pentru monitorizarea video în spațiile închise. Recent apărut pe piață, modelul AXIS M3065-V de camere tip „dome" vine cu tehnologia necesară pentru un sistem de securitate video bine pus la punct. Aceste camere au o construcție ultra-portabilă și discretă, înregistrează la calitate Full HD 1080p și pot transmite imagini clare în cadre cu luminozitate dificilă. Mai mult, camerele sunt capabile să producă analiză de date pe baza fluxului de imagine prin intermediul aplicațiilor native precum AXIS People Counter. Acest echipament poate fi integrat de asemenea și cu Milestone XProtect menționat mai sus. AXIS M3065-V este un model de buget care nu face compromisuri la calitate și performanță și este ideal pentru implementarea în magazine, recepții de hotel,  în restaurante și alte spații închise.
Așadar, pe timp de pandemie, ELKO Romania vine în întâmpinarea retailerilor cu propuneri pentru a gestiona aglomerația din spațiile închise într-un mod neintrusiv și eficient. Soluțiile prezentate își păstrează utilitatea și după ce lucrurile revin la normal. Un ghid Milestone recent apărut demonstrează flexibilitatea funcțiilor unui sistem de supraveghere video modern. Tehnologia de supraveghere video poate aduce beneficii nu doar pe planul securității, ci și în opțiunile de marketing. Un manager va putea să centralizeze date demografice, date utile despre comportamentul clienților și zonele de interes din magazin care pot ajuta la luarea deciziilor în ceea ce privește optimizarea programului angajaților, rearanjarea mărfurilor și amplasarea dinamică a ofertelor. Ghidul complet care prezintă nouă metode prin care tehnologia video ajută companiile din domeniul retail să respecte regulile împotriva Coronavirus și să optimizeze experiența oferită clienților poate fi obținut de la link.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:47:49 Ora standard a Europei de Est