Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Democratic and Inclusive School Culture in Operation” (DISCO)

Apel pentru propuneri de proiecte în cadrul programului

,,Democratic and Inclusive School Culture in Operation” (DISCO)

În cadrul ciclului actual de implementare (perioada 2020-2021) a programului Democratic and Inclusive School Culture in Operation (DISCO), program comun al Uniunii Europene și al Consiliului Europei, a fost lansat un apel de propuneri de proiecte pentru micro-granturi, care urmărește finanțarea de activități având ca scop diseminarea și dezvoltarea pe mai departe a resurselor produse în ciclurile anterioare ale programului.

Activitățile vizate pot include: traduceri sau adaptări de materiale, seminare, conferințe, activități de formare, testarea materialelor, instrumentelor sau a programelor de formare propuse, activități de peer learning și peer review, vizite de studiu etc.
Apelul finanțează două tipuri de propuneri: propuneri de proiecte în parteneriat; propuneri de proiecte din partea unei singure entități.
Este eligibilă orice organizație publică sau entitate non-profit activă în domeniul educației pentru cetățenie activă și educației pentru drepturile omului.
Detalii suplimentare sunt disponibile aici
Termenul-limită pentru depunerea candidaturilor este 11 noiembrie 2020.
***
Democratic and Inclusive School Culture in Operation (DISCO) este dedicat proiectelor de cooperare internațională și deschis participării tuturor celor 50 de state semnatare ale Convenției Culturale Europene, printre care și România.
Obiectivul este de a contribui la dezvoltarea durabilă și la promovarea educației pentru cetățenie și drepturile omului, având la bază standardele și strategiile în domeniu ale Consiliului Europei și Uniunii Europene.
Prin programul DISCO sunt finanțate inițiative de cooperare între statele parte ale Convenției Culturale Europene, dintre care cel puțin unul trebuie să fie un stat membru al UE, constând în proiecte de interes comun în domeniul educației pentru cetățenie democratică, respectiv educație pentru drepturile omului. De la inițierea programului, în anul 2013, și până în prezent, au fost implementate șase cicluri de proiecte (detalii ► aici).
(B.C.)

Trimite email
marți, 23 decembrie 2025 la 00:40:52 Ora standard a Europei de Est