Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Pregătiți pentru viitor

Junior Achievement România

Pregătiți pentru viitor

Junior Achievement România deschide anul școlar 2020-2021 cu noi cursuri din programele sale educaționale, în sistem hibrid - la clasă și online - materialele de studiu fiind disponibile gratuit în versiune digitală și tipărită.

Procesul de transformare digitală a determinat o intervenție majoră în modul de organizare și derulare a activităților educaționale. Junior Acheivement răspunde acestei provocări prin inițiativa globală #FutureReady, prin elaborarea unor programe adaptabile formatului online sau hibrid, păstrând abordarea learning by doing și project based. Programele sunt disponibile pe platformele recomandate de Ministerul Educației și Cercetării. 
Peste 2000 de profesori din toată țara s-au arătat interesați de noul mod de predare, în amfiteatrul virtual JA lansat în cadrul inițiativei #FutureReady. Cele 17 sesiuni interactive online susținute de echipa Junior Achievement România au adus informații detaliate despre utilizarea la clasă a resurselor educaționale gratuite oferite de Junior Achievement pentru învățarea hibridă, dar și despre modul practic de utilizare a platformelor recomandate de Ministerul Educației și Cercetării.
Formatul interactiv și oportunitatea de a discuta direct despre situațiile concrete întâmpinate la clasă au atras în medie peste 280 de participanți la fiecare dintre aceste sesiuni, atât cadre didactice care cunosc calitatea programelor JA, dar și profesori care abordează pentru prima dată acest format educațional, cu atât mai relevant în contextul curent.   
Resurse interactive pentru predarea sincronă și asincronă, în sistem hibrid
Pandemia a schimbat în mod profund modul de derulare a procesului educativ pentru milioane de elevi din lumea întreagă. Tranziția la noul mod de predare nu este nici ușoară, nici simplă.
Misiunea Junior Achievement și a partenerilor săi este, acum, cu atât mai importantă: alături de profesori putem ajuta generația curentă să nu devină „generația pandemiei", ci o generație pregătită să reușească să se adapteze rapid și să reușească în situații dificile și neașteptate. Nu numai modul de desfășurare a cursurilor trece prin acest proces de transformare, conținutul și structura programelor trebuie să răspundă și ele noilor nevoi și tendințe.
Junior Achievement a digitalizat mai multe resurse educaționale pe perioada verii, pentru a veni în ajutorul profesorilor și al tinerilor, odată cu începerea noului an școlar. În acest moment orice profesor, indiferent de specializare, are acces la materiale educaționale moderne care ajută la formarea competențelor incluse în planurile cadru pentru toate nivelurile de învățământ. Diversitatea resurselor puse la dispoziție de Junior Achievement la nivel internațional, adaptate mediului academic și economic din România,  asigură un caracter de aplicabilitate practică și imediată pentru toate disciplinele predate și toate ciclurile de învățământ, de la clasa pregătitoare până la masterat.
Sesiuni de prezentare a programelor JA România, pentru profesori
Încă din luna septembrie, echipa JA a derulat o serie extinsă de sesiuni interactive online pentru profesori, în cadrul cărora sunt prezentate detalii despre modul în care pot fi utilizate la clasă resursele puse la dispoziție gratuit de Junior Achievement, prin intermediul celor cinci tipuri de programe: dezvoltarea abilităților de viață, educație financiară, educație economică, antreprenorială, și educație pentru orientare profesională. Au fost de asemenea prezentate conceptele de predarea sincronă și asincronă, în sistem hibrid, online și offline, cu exemple concrete care să faciliteze alegerea și utilizarea unei platforme în mod cât mai eficient și adaptat contextului local, precum și recomandări pentru captarea și menținerea atenției și interesului elevilor, și eliminarea dificultăților în evaluarea online.
Noi sesiuni interactive, începând din luna noiembrie
Opiniile și recomandările profesorilor sunt deosebit de utile pentru dezvoltarea unui conținut relevant în această perioadă plină de provocări. Pornind de la părerile exprimate de un număr de peste 2.000 de cadre didactice, JA România continuă pregătirea unei noi serii de astfel de sesiuni, cu mai multe informații centrate pe creșterea motivației elevilor, evaluarea și monitorizarea progresului elevilor, gestionarea eficientă a timpului în activitățile online, realizarea de activități cu un grad mai înalt de interactivitate, precum și schimbul de experiență între cadrele didactice.
Profesorii pot accesa aceste sesiunile interactive de perfecționare chiar din contul lor, de la https://jaromania.org/hub. Toate sesiunile organizate de Junior Achievement, precum și resursele educaționale pentru profesori și tineri sunt gratuite.
Pentru informații complete despre programele Junior Achievement România puteți accesa: https://www.jaromania.org
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate și viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață. 40 de țări din Europa și peste 100 de țări din toată lumea derulează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 230.000 de elevi și studenți și 3.700 de profesori din 1.670 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației și Cercetării și prin susținerea financiară a comunității de afaceri din România.
Mihai Cornea

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 08:09:14 Ora de vară a Europei de Est