Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Primarul ales, Florin Birta, a depus jurământul

Ieri,

Primarul ales, Florin Birta, a depus jurământul

În cadrul şedinţei de constituire a noului Consiliu Local al Municipiului Oradea, care a avut loc ieri, 19 septembrie 2020, primarul Florin Birta a depus jurământul pentru mandatul de primar, obţinut prin votul la alegerile locale din 27 septembrie 2020. Domnul Florin Birta a fost votat de 47.966 de orădeni, ceea ce reprezintă un procent de 70,13% din numărul de voturi valabil exprimate.

La ceremonia de constituire a noului Consiliu a fost prezent prefectul judeţului, dl. Dumitru Țiplea, care i-a felicitat pe toţi cei aleşi la data de 27 septembrie, pentru câştigarea mandatelor şi pentru modul decent de desfăşurare a campaniei electorale.
Primul care a luat cuvântul a fost dl. Morar Grigore, decanul de vârstă al noului Consiliu Local, care la rândul lui a mulțumit primarului Ilie Bolojan și echipei de consilieri pentru activitatea depusă și a dorit mult succes noilor consilieri locali.
În cadrul şedinţei au fost validaţi 23 de consilieri din cei 27, urmând ca ceilalți consilieri să fie validaţi într-o şedinţă ulterioară. Cei 23 de consilieri locali validaţi sunt: Dulca Camelia-Mariana, Căuș Vasile-Aurel, Dragoș Marcel-Daniel, Burta Olivia-Ligia, Morar Grigore, Nica Antonia-Monica, Filimon Teofil-Laviniu, Moș Patricia-Simina-Arina, Dușe Traian-Adrian, Lezeu Ioan, Marinău Florin-Liviu, Crăciun Nicolae-Andrei, Buhaș Camelia-Liana, Zdrâncă Ionel-Marius, Chiană Laurențiu-Alin, Tirla Ioan-Alexandru, Negrean Daniel-Dumitru, Barabaș Călin-Iulian, Tau Ioan, Pető Dalma Csilla, Szabó József, Kádár Hunor, Pavel Emilian.
După depunerea jurământului, secretarul Ionel Vila a convocat o ședință extraordinară de îndată, la care consilierii au votat şi cei doi viceprimari, în persoana lui Arina Moș şi a lui Marcel Dragoş, ambii de la PNL.
După preluarea mandatului şi depunerea jurământului, primarul Florin Birta s-a adresat celor prezenţi:
„Azi, am depus jurământul pentru investirea mea în funcția de primar al municipiului Oradea. Doresc să vă mulțumesc pentru încrederea acordată prin votul dumneavoastră! Nu vă voi dezamăgi!
Îi mulțumesc domnului Ilie Bolojan pentru suportul, sprijinul și pentru tot ce m-a învățat în ultimii ani. Îi mulțumesc de asemenea pentru nivelul la care a adus orașul Oradea, pentru toate eforturile depuse și pentru construirea unei administrații funcționale și performante, alături de care voi putea duce mai departe proiectele care ne-au făcut să ieșim în evidență, ca oraș exemplu pentru toată țara.
Mulțumesc echipei mele care a fost implicată în această reușită și alături de care vom continua să muncim, zi de zi, în următorii ani, pentru Oradea.
Doresc să transmit respectul meu pentru întreaga clasă politică și îmi manifest speranța că, împreună, vom conlucra proactiv pentru binele orădenilor și pentru atingerea unor puncte de performanță superioară a municipiului Oradea.
Eu, Florin Birta, voi fi, la fel ca înaintașul meu, un primar pentru toți orădenii, indiferent de etnie, religie sau preferințe politice. Buna înțelegere și respectul reciproc ne caracterizează și e parte din reușita noastră ca oraș. Suntem și vom rămâne un oraș multicultural în care dorința de a face lucrurile bine, indiferent din ce direcție vine această dorință, ne poate propulsa și mai sus.
În calitate de primar voi continua strategia de dezvoltare a orașului Oradea, bazându-mă pe programul și pe cei 10 piloni care stau la baza proiectului prezentat în campania electorală.
Situația critică în care suntem ne impune să accelerăm câteva direcții prioritare: sănătatea, educația și infrastructura. Împreună cu Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, vom luate toate măsurile să trecem cu bine peste această perioadă de pandemie, atât în Oradea cât și în județul Bihor.
Tot ceea ce vom face în următorii 4 ani au ca scop creșterea calității vieții orădenilor. Toți pilonii pe care se bazează programul meu vor fi activi și vor avea o finalitate în creșterea nivelului orașului Oradea.
Avem mult de lucru, avem multe de făcut. Avem de construit un oraș și de crescut generații de valoare. Nu avem timp de pierdut!
Vom reuși împreună, dragi orădeni!
Dumnezeu să aibă în pază orașul și județul nostru"!

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 20:26:39 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...