Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

ViewSonic pentru învățământul online și hibrid

Poveste de succes

ViewSonic pentru învățământul online și hibrid

Întrucât perioada de aplicare a restricțiilor nu se știe cât va continua, iar funcționarea școlilor în sistem online sau hibrid va fi modul de compromis pentru care școala românească nu este încă pregătită, soluțiile de educație digitală de succes pot reprezenta o sursă de inspirație pentru decidenții din domeniul învățământului din România.

În acest context, ViewSonic Corp., unul din furnizorii globali de soluții de educație digitală, în parteneriat cu Universitatea Creștină Chung Yuan au lansat sala de curs hibridă ViewSonic. Aflată în cadrul Universității Creștine Chung Yuan, această nouă formă de sală de curs poate fi folosită pentru livestreaming și învățare sincronă sau asincronă pentru a desfășura activitățile de predare digitale. Prin crearea de astfel de activități de învățare hibridă, precum predare interactivă în clasă și la distanță se vor putea satisface nevoile educaționale și în era de după pandemie.
Pandemia COVID-19 a afectat majoritatea țărilor în mod diferit, iar sistemul educațional la nivel global este deja puternic afectat, fiind dezbateri pe tema generației ,,pierdute" din cauza neclarității în care funcționează sistemul de învățământ din diverse țări. Mulți profesori sunt în situația în care doar o parte dintre elevi vin fizic la orele de curs, ceilalți participând la distanță din alte locații. În urma unei serii vaste de interviuri cu profesioniști din domeniul educației, ViewSonic a identificat principalele provocări și probleme ale acestui nou mediu de predare și a lansat platforma educațională digitală myViewBoard ca răspuns pentru aceste nevoi.
James Chu, Chairman și CEO al ViewSonic spune: „Predarea a avansat în domeniul digital. Modelele hibride care combină învățământul în clasă cu cel online sunt acum realizabile. Aceste modele vor avea un rol principal în asistarea elevilor să își continue dezvoltarea și în asigurarea calității educației oferite de școli".
K.C. Chang, președintele Universității Creștine Chung Yuan a relatat: Crearea sălii de curs hibride ViewSonic a pus laolaltă performanțele tehnologiei pentru educație a companiei ViewSonic cu experiența bogată în predare online a universității creștine Chung Yuan. Împreună putem oferi software și hardware de care este nevoie pentru a face posibil învățământul din clase și online, astfel încât legătura dintre profesor și elev să rămână intactă".
Universitatea Creștină Chung Yuan a implementat integrare digitală și predare online de mulți ani, fiind în topul învățământului online din Taiwan. Cu peste 3.000 de cursuri încărcate pe platforma online a universității, aceasta a reușit să facă față provocărilor ce țin de distanță, provocări apărute în urma pandemiei, și a continuat să ofere servicii educaționale.
Sala de clasă hibridă ViewSonic va fi o prioritate pentru studenții de pe glob care învață limba mandarină. Conform spiritului proiectului, platforma va permite atât studenților din Taiwan, absolvenți în predarea mandarinei ca limbă secundară, cât și profesorilor de peste ocean de limbă mandarină să învețe și să interacționeze prin tehnologia hibridă de la ViewSonic. Acest lucru poate fi un model de predare în timp real cu nivel ridicat de interacțiune pentru restul lumii, scalare nelimitată și eficiență nemaiîntâlnită.
Chang adaugă: „În semestrul următor, cursurile de mandarină ale Universității Creștine Chung Yuan vor fi predate pe baza formatului hibrid pentru a construi un model de învățământ online deschis care permite interacțiune în clasă, participare online și revizuire după curs". Ca reacție la popularitatea în creștere a limbii mandarine, Universitatea Creștină Chung Yuan a fost prima instituție din Taiwan care a deschis un departament de predare a mandarinei ca limbă secundară în 2002. Aproape 1.000 de studenți au absolvit cursurile până acum, printre care și mulți din alte țări. Departamentul a fost deci o importantă bază de antrenament pentru profesorii de mandarină de pretutindeni.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 05:00:15 Ora de vară a Europei de Est