Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Astăzi, se deschide cel de-al doilea hypermarket Carrefour din Oradea

Eveniment, astăzi, la Oradea

Astăzi, se deschide cel de-al doilea hypermarket Carrefour din Oradea

Carrefour România deschiderea, astăzi (11 martie 2009), la ora 8.00, cel de-al doilea hypermarket Carrefour din Oradea, și al 22-lea din țară, în Centrul Comercial ERA Shopping Park, din Calea Aradului nr. 62.

 Primii pași în Era Shopping Park Oradea
 Din 11 martie 2009, orădenii vor intra într-o o nouă eră. ERA Shopping Park își va deschide porțile pentru public, ocazie cu care va fi lansat primul retail park din Oradea.
 Lucrările pentru prima etapă a proiectului ERA Shopping Park Oradea, începute în 11 martie 2008, au ajuns la bun sfârșit. Cu această ocazie s-au deschis pentru marele public magazinul Bricostore (10 500 mp), hypermarketul Carrefour (15 300 mp, din care aproximativ 9 000 mp reprezintă suprafața de vânzare) și Galeriile ERA (4 200 mp), urmând ca în perioada imediat următoare să fie deschis magazinul Media Galaxy (3 300 mp).
 Acoperind 179 446 mp, Era Shopping Park Oradea va cuprinde, odată finalizat, o suprafață construită de 83 000 mp, din care 64 700 mp suprafață închiriabilă și 2 000 locuri de parcare pentru vizitatori.
 Concepute ca o galerie Carrefour standard, privilegiind serviciile, Galeriile ERA sunt dezvoltate în complementaritate cu hypermarketul, urmând ca mall-ul să pună accent pe segmentul de fashion.
 Galeriile ERA propun nume cunoscute pe piața, însumând 33 de magazine ce se vor deschide treptat și vor acoperi toate serviciile de care pot avea nevoie vizitatorii: branduri de fashion, accesorii & beauty: Sephora, Sensi Blu, Leonardo, Secuiana, Meli Melo, Mondex; telefoane, gsm și accesorii: Orange, Germanos, Say, Arsis Vodafone; electronice și IT&C: Media Galaxy, UltraPRO; decorațiuni: Bam boo; punct media: Inmedio; curățătorie: Titan Clean.
În plus, în cel mai scurt timp cu putință, copiii orașului Oradea se vor putea juca într-un spațiu special amenajat, ce le va propune un concept atractiv, în timp ce părinții lor se vor putea relaxa într-o cafenea primitoare.
 Lucrările pentru mall, cât și pentru magazinul Mobexpert, au început în august 2008, iar în acest moment se găsesc în stadiul de definitivare a structurilor, urmând a fi complet instalate până la sfârșitul lunii aprilie 2009.
 Mall-ul și magazinul Mobexpert fac parte din cea de-a doua etapă operațională, programată pentru primul trimestru al anului 2010, când lucrările vor lua sfârșit, iar conceptul parcului comercial va fi definitivat. Deschiderea mall-ului va propune orădenilor mărci de fashion lansate în premiera și o zonă destinată food court-ului, toate acestea întinse pe o suprafață de 21 500 de mp. Conceptul arhitectural al mall-ului, creat de studiourile Chapman Taylor și Atelier 3, este menit să-l transforme într-un punct de atracție, în care moda se află pe primul plan. Spațiul va fi extrovertit, deschis și activ, destinat petrecerii timpului liber și socializării și va beneficia de o arhitectură modernă, cu un caracter contemporan marcant.
 „Ne grăbim să le arătam beneficiile promise”
 Ioana Ionescu, marketing manager Era Shopping Park, declară: ”Lansarea ERA Shopping Park Oradea ne oferă în sfârșit prilejul de a-i întâlni pe orădeni și de a ne confirma faptul că acest concept este în conformitate cu dorințele lor. Parteneriatul nostru cu orădenii este încheiat pe termen lung și ne grăbim să le arătam beneficiile promise, înmulțindu-le în fiecare zi. Mizăm pe încrederea lor și promitem să nu dezamăgim nici de această dată. Publicul va fi părtaș la fiecare pas înainte pe care îl vom face, iar ceea ce îi vom oferi va fi direct proporțional cu ceea ce ne solicită.”
 Roxana Cernica, director hypermarket Carrefour Oradea spune: “Carrefour România continuă parteneriatul cu Omilos Group început anul trecut la Iași și finalizat cu succes și deschide cel de-al doilea hypermarket Carrefour în Oradea în parcul comercial Era Shopping Park Oradea. Din 11 martie, al doilea Carrefour, dublu ca suprafață și ca număr de produse, Carrefour Era își așteaptă clienții  cu cele mai mici prețuri din Oradea, cu o calitate ireproșabilă a produselor, varietate mare de produse – aproximativ 50.000 de articole în gamă, inovație și servicii la cele mai înalte standarde. Suntem mândri că facem parte din acest proiect de mare dimensiune și îi invităm pe orădeni să descopere noul concept de hypermarket al grupului Carrefour: modern, atractiv, spațios!”
 În 24 septembrie 2008, s-au deschis porțile zonei comerciale ERA Shopping Park Iași, ocazie cu care s-au inaugurat Galeriile ERA (14 000 mp, 62 magazine), hypermarketul Carrefour (15 440 mp) și magazinul Altex (3 565 mp), dupa ce la 1 august 2008 devenise operațional magazinul Praktiker DIY (9 350 mp). Cel mai mare retail park construit în afara Bucureștiului, Era Shopping Park Iași, va beneficia până la finalul proiectului de o investiție de 175 milioane de EUR, ajungând la o suprafață construită de peste 150 000 mp, din care suprafața închiriabilă este de 116 000 mp. Retail park-ul va beneficia de 3 600 locuri de parcare. Cea de-a doua fază operațională Era Shopping Park Iași va fi definitivată în cursul anului 2010, moment în care se vor lansa mall-ul (66 000 mp), magazinul Mobexpert (8 000 mp), Media Galaxy (3,500 mp), plus alte două unități comerciale medii.
 Era Shopping Park Oradea este dezvoltat de Omilos Oradea, companie al cărei management este asigurat de Omilos Group. Omilos Group este specializată în achiziția de terenuri, planificare, investiții și management de proiect, cu birouri în România și Marea Britanie. Compania plănuiește pentru următorii doi ani investiții de peste 300 de milioane de euro în proiecte imobiliare aflate în orașele mari din România, cu o populație de peste 150.000 locuitori. (Ioana Șimon)

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 07:43:45 Ora standard a Europei de Est