Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Modalitate de construire a dimensiunii europene a învățământului salontan

Erasmus+

Modalitate de construire a dimensiunii europene a învățământului salontan

„Plasamente transnaționale pentru dobândirea de competențe profesionale și personale conforme cu cerințele pieței muncii"

În ciuda situației actuale pe care o traversează întreaga lume și care modifică inevitabil și paradigmele educaționale, în domeniul învățământului continuă să se desfășoare activități de succes, ce au rolul de a asigura elevilor competențele profesionale și personale necesare pentru piața muncii, oricât de volatile ar părea contururile acesteia în prezent. Proiectul Erasmus+ pe care îl avem în vedere și al cărui beneficiar este Liceul Teoretic „Arany Janos", din Salonta, se constituie ca un răspuns la o nevoie reală a elevilor de a-și dezvolta competențele profesionale în domeniul IT, necesare în majoritatea locurilor de muncă din societatea de mâine.
În perioada 5.10.2020 - 18.10.2020 a avut loc a doua mobilitate a elevilor prevăzută în proiectul Erasmus +, formare profesională VET - „Plasamente transnaționale pentru dobândirea de competențe profesionale și personale conforme cu cerințele pieței muncii", beneficiar fiind Liceul Teoretic „Arany Janos" din Salonta, Bihor. Parteneră, în cadrul proiectului, a fost Organizația M.E.P. Europrojects SL din Granada, orașul în care a avut loc mobilitatea. De schimbul de experiență au beneficiat 15 elevi ai Liceului Teoretic „Arany Janos", Salonta, din clasa a XI-a A, filiera teoretică, profil real, specializarea matematică - informatică, intensiv informatică. Aceștia au fost însoțiți, pe parcursul mobilității, de Tornai Melinda, directoarea Liceului Teoretic „Arany Janos", și de Aszalos Agnes, profesoară de biologie, care au avut grijă ca elevii să respecte normele de distanțare fizică în vigoare atât în  țara-gazdă, cât și pe parcursul drumul înspre și dinspre Granada, precum și ca proiectul să își atingă țintele propuse.
Obiectivele proiectului sunt: dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul IT, astfel încât acestea să corespundă standardelor firmelor de profil și elevii să se poată integra și să fie competitivi pe piața muncii; îmbunătățirea competențelor lingvistice pentru a înțelege limbajul profesional IT, a comunica în relațiile de muncă și în diverse contexte; valorificarea oportunităților de colaborare și parteneriat transnațional cu firme din domeniul IT pentru dobândirea de cunoștințe din domeniul antreprenorial și îmbunătățirea practicilor managementului instituțional; dezvoltarea abilităților sociale și civice ale participanților, prin formarea unui comportament profesional și sporirea adaptabilității la medii socio-culturale noi.
Conform mărturiilor elevilor, experiența a fost una benefică din toate punctele de vedere, mult peste așteptările lor inițiale, fapt care s-a datorat, în mare parte, echipei care i-a întâmpinat din partea partenerului din Granada, Spania, precum și echipei care a muncit la implementarea proiectului. Elevilor li s-a oferit ocazia să lucreze într-un mediu internațional, multicultural, în care au avut ocazia de a-și exersa, testa și îmbogăți atât competențele profesionale, cât și pe cele relaționale. De altfel, competențele profesionale dobândite pe parcursul stagiului de pregătire profesională au fost atestate printr-un certificat recunoscut internațional.
După cum bine se știe, Granada oferă nenumărate atracții culturale și o mulțime de modalități de petrecere a timpului liber. Elevii au avut, astfel, ocazia să descopere frumusețile Granadei, organizația-gazdă pregătind tururi ghidate, astfel încât toți elevii participanți în proiect să aibă acces la principalele obiective turistice ale orașului și ale regiunii. A fost vizitat Parcul Științific din Granada (Parque de las Ciencias), muzeul în aer liber care se întinde pe 30.000 de metri pătrați și care oferă o mulțime de experiențe și de informații științifice turiștilor. De asemenea, grupul din Salonta a vizitat Alhambra, complex de palate și fortărețe, monument de arhitectură islamică, precum și orașele Cordoba, Malaga și Solebrana.
În ansamblu, mobilitatea desfășurată prin proiectul Erasmus+ a reprezentat o experiență de viață unică, până în acest moment, pentru majoritatea elevilor și le-a oferit ocazia să se descopere pe ei înșiși într-un alt context cultural și educațional. Fără îndoială că rezultatele pe termen lung ale proiectului se vor concretiza în parcursul personal și profesional al fiecăruia dintre cei care au participat la această mobilitate.
Prof. Ștefănuț Alin
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Modalitate de construire a dimensiunii europene a învățământului salontan.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

sâmbătă, 8 mai 2021