Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Procedurile Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar au fost substanțial simplificate

Debirocratizarea activității din învățământul preuniversitar continuă!

Procedurile Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar au fost substanțial simplificate

O nouă măsură din procesul pentru debirocratizarea activității din unitățile de învățământ preuniversitar, prioritate a mandatului ministrului Monica Cristina Anisie, a fost îndeplinită: procedurile operaționale ale Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (A.R.A.C.I.P.) au fost simplificate.

În acest sens, Ministerul Educației și Cercetării a validat propunerile A.R.A.C.I.P. în privința noilor standarde naționale de evaluare internă și externă, precum și ale Metodologiei de evaluare externă, acestea urmând a fi aprobate prin hotărâri de guvern în perioada următoare.
Anunțul a fost făcut astăzi, 2 noiembrie 2020, de către ministrul Educației și Cercetării, Monica Cristina Anisie, într-o conferință de presă găzduită de Biblioteca Centrală Universitară „Carol I" din București.
„Modificările operate au urmărit câteva principii. Mai întâi, simplificarea, adică reducerea cerințelor pentru autorizare sau acreditare. În acest caz, reducerea este substanțială: 77% pentru acreditare, 76% pentru evaluare periodică și 57% pentru autorizarea de funcționare provizorie. Mai exact, de la 1.095 de cerințe existente am ajuns la 265. Celălalt principiu urmărit a fost debirocratizarea, măsură asumată încă de la preluarea mandatului meu. Prin urmare, 95% dintre documentele care vor fi solicitate pentru acreditare sau autorizare sunt documente manageriale, documente care nu vor mai viza activitatea cadrelor didactice", a declarat ministrul Monica Cristina Anisie (în foto).
Un alt principiu care a stat la baza acestui demers a fost digitalizarea. Practic, în prezent, întregul proces de evaluare externă se poate face on-line. În noua metodologie va fi detaliată explicit această obligație.
În tot acest demers s-a ținut cont și de clarificarea și unificarea cerințelor (inclusiv prin ghidurile explicative, care vor fi puse la dispoziție tuturor părților interesate) și a elementelor metodologice. Astfel, prin clarificarea atribuțiilor și prin eliminarea suprapunerilor de activitate între A.R.A.C.I.P. și inspectoratele școlare, acestea din urmă vor prelua în totalitate controlul administrativ al funcționării unităților de învățământ. Va fi revizuit, în acest sens, și Regulamentul de inspecție școlară, în vederea corelării obiectivelor inspecției cu rezultatele evaluării externe a calității.
Președintele A.R.A.C.I.P., Șerban Iosifescu (în foto), a precizat că până în data de 30 iunie 2021, vor fi elaborate ghiduri pentru aplicarea unitară a standardelor la nivelul tuturor actorilor: unități de învățământ (în special, Comisia de Evaluare și Asigurare a Calității), evaluatorii externi ai A.R.A.C.I.P., inspectoratele școlare. Ghidurile vor fi publicate și dezbătute public înainte de  intrarea în vigoare a noilor standarde. De asemenea, A.R.A.C.I.P. va simplifica și adapta aplicația de evaluare externă până la 15 octombrie 2021, dată la care va fi inițializat Raportul anual de evaluare internă a calității educației (R.A.E.I.), pentru anul școlar 2021-2022, pe baza formatului simplificat. (B.C.)

Trimite email
marți, 7 mai 2024, 10:01:03 Ora de vară a Europei de Est