Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

O situație de urgență la C.D.I-ul pedagogiștilor orădeni

Pompierii au avut, vineri,

O situație de urgență la C.D.I-ul pedagogiștilor orădeni

Vineri (6 martie 2009), când toată suflarea, cu mic cu mare, se pregătea să sărbătorească ziua de 8 Martie, la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, locul unde se întâmplă doar lucruri bune și frumoase, avea să se producă un eveniment care a necesitat sosirea de urgență a pompierilor la Centrul de documentare și informare (C.D.I), dar nu pentru o intervenție în forță, ci spre a se întâlni cu elevii claselor a III-a B și E.

 De mult timp, le-au pus gând „rău” pompierilor discipolii institutoarelor Maria Duma și Liliana Maghiari, iar acum, n-au mai putut scăpa de ei.
 Brevet de ...”prieten al pompierilor”
 Plutonierul adjutant Marin Curtui, inspector în cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Bihor, le-a vorbit copiilor chiar despre situațiile de urgență în care intervin pompierii, reținându-le atenția cu nenumăratele cauze care duc la producerea de incendii și cu modul de intervenție a pompierilor și comportamentul adecvat pe care trebuie să-l aibă cei aflați într-o asemenea situație disperată.
 După mai multe prezentări în power point, „victimele” s-au înscris și au participat la un concurs (constând într-un chestionar cu 17 întrebări). Răspunsul a fost formulat în urma consultărilor care au avut loc în cadrul echipei. La premiere, câștigătorii au avut parte de o  plăcută surpriză intrând în posesia brevetului de „prieten al pompierilor”, și a multor materiale promoționale.
 Privită prin ochii beneficiarilor, „intervenția” pompierilor a fost „super”, după cum ține să ne asigure Rebeca Sălăjan („purtătorul de cuvânt”). „Am aflat atâtea lucruri și îi mai dorim alături de noi, în asemenea „situații de urgență!” (Ov. D.)

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 05:33:31 Ora standard a Europei de Est