Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Programul Fondul ,,Educație pentru azi”

Fundaţia Comunitară Oradea

Programul Fondul ,,Educație pentru azi”

Miercuri, 4 noiembrie2020, Fundaţia Comunitară Oradea a lansat apelul de proiecte pentru programul Fondul ,,Educație pentru azi", susținut de PEPCO ROMÂNIA.

Prin acest program ne dorim să creăm șanse la o viață normală pentru copiii din mediul rural, proveniți din familii defavorizate. Programul va finanța organizații nonguvernamentale sau persoane private care vor să desfășoare programe educaționale non-formale. Proiectele trebuie să pună accent pe dezvoltarea abilităților de viață și capacitatea de integrare socială ale acestor copii. Metoda de desfășurare trebuie să presupună implicare activă și să fie susținută prin materiale suport sau orice altă metodă educațională relevantă. Sunt binevenite proiecte care contribuie la deprinderea abilităților de viață, proiecte care contribuie la dezvoltarea emoțională, socială, cognitivă și comportamentală, ateliere practice pe teme specifice grupului țintă (ex. Igienă corporală, riscurile expunerii la mediul online, orientare în carieră, educație financiară, autocontrol etc.) și alte proiecte dedicate copiilor defavorizați din mediul rural din Bihor. 
Fundația Comunitară Oradea urmărește să susțină minimum șase proiecte în valoare de 1.500 de euro fiecare.
Aplicanții eligibili pentru concursul de proiecte sunt organizații nonguvernamentale, persoane private și grupuri de inițiativă. Toţi cei interesaţi de program îşi pot înscrie proiectele până la data de 22 noiembrie 2020, prin completarea formularului de înscriere disponibil pe pagina web a fundației https://fundatiacomunitaraoradea.ro/activitati/fondul-educatie-pentru-azi.html
Tot în scopul sprijinirii educației non-formale a copiilor din județul Bihor, PEPCO ROMÂNIA a alocat suma de 9.000 de euro pentru a susține timp de șapte luni opt ateliere din Comuniteca. Atelierele sunt gratuite și se adresează copiilor cu vârsta între 6-14 ani. 
Pentru mai multe detalii, accesați: https://fundatiacomunitaraoradea.ro/activitati/fondul-educatie-pentru-azi.html   sau https://www.facebook.com/fcoradea
Roxana Trifa

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 12:05:27 Ora standard a Europei de Est