Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O nouă conducere la A.D.I. Ecolect Group Bihor

Marți, a fot aleasă

O nouă conducere la A.D.I. Ecolect Group Bihor

Marți, 10 noiembrie 2020, în cadrul Adunării Generale a Agenției de Dezvoltare Intercomunitară Ecolect Group, a fost aprobată noua conducere a instituției.

Astfel, a fost votat în unanimitate ca președinte al ADI Ecolect Group Bihor d-ul Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor și tot prin procedură de vot au fost aleși în unanimitate cei patru membri ai Consiliului Director, respectiv Iulian Balaj (primar al orașului Ștei), Cristian Laza (primar al comunei Sânmartin), Sferle Mihai (primar al comunei Cociuba Mare) și Jacint Zatyko (primar al comunei Sâniob). A fost desemnată totodată și o comisie de cenzori formată din șase membri dintre care doi supleanți.
Cooperare mai intensă cu primăriile din județul Bihor
În cadrul aceleiași ședințe a fost votată, cu 52 de voturi ,,Pentru", dintr-un total de 71 de voturi, modificarea organigramei instituției, care a fost redusă de la un efectiv de personal compus din nouă posturi (două de conducere și șapte de execuție), la un efectiv format din trei posturi (un post de director executiv și două posturi de execuție). Prin reducerea organigramei, drepturile de verificare a modului în care operatorii de salubrizare își îndeplinesc atribuțiile vor reveni primarilor, astfel fiind o mai simplă identificare în teritoriu a eventualelor neregularități.
,,Prin această măsură le oferim primarilor o împuternicire în procesul decizional în ceea ce privește sectorul de salubrizare, pentru că primarii sunt cei care cunosc cel mai bine realitățile locurilor din care provin. Astfel se vor putea sesiza cu o mai mare ușurință eventualele probleme care ar putea apărea", a declarat Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.
În prezent, A.D.I. Ecolect Group Bihor are încheiate, prin licitație publică, contracte cu șapte operatori în tot județul. La ora actuală raportul juridic există doar între A.D.I. Ecolect Group și cei șapte operatori. Există totodată două variante de contractare a operatorilor. Prima este dată de tariful plătit de fiecare gospodărie în parte direct către operator, contractul fiind încheiat între operator-gospodării/persoane fizice/juridice. Cea de-a doua este varianta în care fiecare unitate administrativ-teritorială stabilește o taxă de salubrizare, urmând ca operatorul să primească banii de la primării. În județ s-a optat, în majoritatea cazurilor, pentru prima variantă. Astfel, nemaifiind prezent un factor de autoritate local în această variantă, rata încheierii contractelor la nivel județean este scăzută. În consecință, Consiliul Județean Bihor îndeamnă primarii să găsească soluții pentru eficientizarea acestui proces.
În acest sens, Consiliul Județean Bihor a recomandat ca posibilă soluție, în cazul U.A.T.-urilor în care s-a ales varianta tarifului, Hotărâri de Consiliu Local prin care să se reglementeze stabilirea unei taxe de salubritate, cel puțin dublă față de tarifele operatorilor, pentru cei care nu încheie contracte cu operatorii de salubritate. Aceste taxe ar avea rolul de a convinge persoanele fizice sau juridice să încheie contracte cu operatorii din zonele aferente.
,,Prin măsurile și recomandările adoptate, până la finalul acestui an, ne propunem să avem un sistem de colectare funcțional la nivelul întregului județ", a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 04:21:56 Ora de vară a Europei de Est