Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Utilajele RER folosite la deszăpezire sunt pregătite pentru sezonul de iarnă

Vineri, viceprimarul Marcel Dragoș și directorul Florin Gontariu au susţinut o conferinţă de presă

Utilajele RER folosite la deszăpezire sunt pregătite pentru sezonul de iarnă

Viceprimarul Marcel Dragoș împreună cu Florin Gontariu, director general tehnic-investiții în cadrul R.E.R. Vest, au susţinut vineri, 13 noiembrie 2020, o conferinţă de presă în teren, cu ocazia căreia au fost prezentate utilajele folosite la deszăpezire de către operatorul de salubritate R.E.R. Vest.

„Din cele ce am văzut azi aici, considerăm că suntem pregătiți pentru a trece cu bine sezonul de iarnă 2020-2021, fără a întâmpina prea multe dificultăți. Important e să trecem cu bine de acest sezon, utilajele arată mai bine ca niciodată și sperăm că nu vor fi probleme deosebite nici din punctul de vedere al acestei ierni, să nu fie o iarnă capricioasă", a declarat viceprimarul Marcel Dragoș.
Detalii legate de stocurile existente și de stadiul utilajelor au fost prezentate de către dl. Gontariu, care a precizat: „Avem un stoc de aproximativ două mii de tone de sare, 300 de tone de nisip, 8 mii de kg de clorură de magneziu fulgi, iar la sediul nostru principal avem stocat 37 mii de litri de clorură de calciu folosite pentru zonele pavate din centrul municipiului Oradea. Din flota noastră de anul trecut am fost nevoiți să înlocuim mai mult de jumătate, 16 utilaje, pentru că nu mai respectau normele de poluare, astfel încât acum toate cele 25 de utilaje respectă aceste norme. De asemenea, astăzi dispunem de șase utilaje care au tracțiunea de 4x4 și care vor fi folosite în zonele mai greu accesibile din oraș. În ceea ce privește combaterea poleiului din zonele centrale, mai avem două cisterne cu o capacitate de 7 mii de litri fiecare, care vor acționa cu clorură de calciu lichidă. Avem șapte utilaje de mare capacitate cu trei sau patru axe care vor fi folosite la intrările/ieșirile din oraș, arterele cu patru benzi, care la nevoie vor putea merge în tandem. Capacitatea actuală de încărcare cu material antiderapant ne permite ca dintr-o singură încărcare să acoperim aproximativ 80% din urgența 1, care înseamnă un timp de răspuns foarte bun și că nu este necesară o altă alimentare pentru a acoperi urgența 1. Utilajele vor ieși pe drumuri în mod preventiv. Vom încerca să ieșim la timpul optim, astfel încât timpul de intervenție și rezultatul să fie cel scontat".
După cum se știe, la nivel de municipiu, sunt stabilite patru urgențe pentru cele peste 900 de artere de circulație, pe care se intervine în ordinea priorităţilor. Astfel, urgenţa I presupune deszăpezirea intrărilor și ieșirilor din oraș, a arterelor principale, a căilor mijloacelor de transport în comun; urgenţa a II-a presupune intervenţia pentru deszăpezirea drumurilor de acces între cvartalele de locuințe, a căilor de legătură dintre cartiere; urgenţa a III-a vizează toate străzile asfaltate din oraş, iar urgenţa a IV-a toate străzile neasfaltate din municipiu.
„În municipiul Oradea există 935 de străzi, care au fost împărțite în patru categorii de urgență, asupra cărora, conform programului de măsuri adoptat de Consiliul Local, R.E.R. are obligativitatea să intervină în cel mult o oră după ce au fost sesizați de dispeceratul Poliției Locale. Intervenția R.E.R.-ului se va face în zona 1 de urgență, zonă care are un număr de aproximativ 205 de străzi, zonă care deservește instituțiile publice, spitalele, polițiile etc., după care intervenția va avea loc în zona 2 ș.a.m.d. Ca o noutate, în cursul acestui an a fost semnat un nou contract, prin care R.E.R. Vest avea obligativitatea să îndeplinească anumite condiții referitoare cu  normele de poluare ale utilajelor; are astăzi un număr de 25 de utilaje, cu trei mai multe față de cele de anul trecut, toate respectând normele de poluare", a mai spus viceprimarul Marcel Dragoș.
Toate utilajele care vor ieși în oraş sunt dotate cu sistem de monitorizare GPS, pentru ca de la centrul de control al R.E.R. să se poată vizualiza în timp real situarea şi evoluţia acestora în teren. (B.P.)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 17:43:08 Ora de vară a Europei de Est