Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Utilajele RER folosite la deszăpezire sunt pregătite pentru sezonul de iarnă

Vineri, viceprimarul Marcel Dragoș și directorul Florin Gontariu au susţinut o conferinţă de presă

Utilajele RER folosite la deszăpezire sunt pregătite pentru sezonul de iarnă

Viceprimarul Marcel Dragoș împreună cu Florin Gontariu, director general tehnic-investiții în cadrul R.E.R. Vest, au susţinut vineri, 13 noiembrie 2020, o conferinţă de presă în teren, cu ocazia căreia au fost prezentate utilajele folosite la deszăpezire de către operatorul de salubritate R.E.R. Vest.

„Din cele ce am văzut azi aici, considerăm că suntem pregătiți pentru a trece cu bine sezonul de iarnă 2020-2021, fără a întâmpina prea multe dificultăți. Important e să trecem cu bine de acest sezon, utilajele arată mai bine ca niciodată și sperăm că nu vor fi probleme deosebite nici din punctul de vedere al acestei ierni, să nu fie o iarnă capricioasă", a declarat viceprimarul Marcel Dragoș.
Detalii legate de stocurile existente și de stadiul utilajelor au fost prezentate de către dl. Gontariu, care a precizat: „Avem un stoc de aproximativ două mii de tone de sare, 300 de tone de nisip, 8 mii de kg de clorură de magneziu fulgi, iar la sediul nostru principal avem stocat 37 mii de litri de clorură de calciu folosite pentru zonele pavate din centrul municipiului Oradea. Din flota noastră de anul trecut am fost nevoiți să înlocuim mai mult de jumătate, 16 utilaje, pentru că nu mai respectau normele de poluare, astfel încât acum toate cele 25 de utilaje respectă aceste norme. De asemenea, astăzi dispunem de șase utilaje care au tracțiunea de 4x4 și care vor fi folosite în zonele mai greu accesibile din oraș. În ceea ce privește combaterea poleiului din zonele centrale, mai avem două cisterne cu o capacitate de 7 mii de litri fiecare, care vor acționa cu clorură de calciu lichidă. Avem șapte utilaje de mare capacitate cu trei sau patru axe care vor fi folosite la intrările/ieșirile din oraș, arterele cu patru benzi, care la nevoie vor putea merge în tandem. Capacitatea actuală de încărcare cu material antiderapant ne permite ca dintr-o singură încărcare să acoperim aproximativ 80% din urgența 1, care înseamnă un timp de răspuns foarte bun și că nu este necesară o altă alimentare pentru a acoperi urgența 1. Utilajele vor ieși pe drumuri în mod preventiv. Vom încerca să ieșim la timpul optim, astfel încât timpul de intervenție și rezultatul să fie cel scontat".
După cum se știe, la nivel de municipiu, sunt stabilite patru urgențe pentru cele peste 900 de artere de circulație, pe care se intervine în ordinea priorităţilor. Astfel, urgenţa I presupune deszăpezirea intrărilor și ieșirilor din oraș, a arterelor principale, a căilor mijloacelor de transport în comun; urgenţa a II-a presupune intervenţia pentru deszăpezirea drumurilor de acces între cvartalele de locuințe, a căilor de legătură dintre cartiere; urgenţa a III-a vizează toate străzile asfaltate din oraş, iar urgenţa a IV-a toate străzile neasfaltate din municipiu.
„În municipiul Oradea există 935 de străzi, care au fost împărțite în patru categorii de urgență, asupra cărora, conform programului de măsuri adoptat de Consiliul Local, R.E.R. are obligativitatea să intervină în cel mult o oră după ce au fost sesizați de dispeceratul Poliției Locale. Intervenția R.E.R.-ului se va face în zona 1 de urgență, zonă care are un număr de aproximativ 205 de străzi, zonă care deservește instituțiile publice, spitalele, polițiile etc., după care intervenția va avea loc în zona 2 ș.a.m.d. Ca o noutate, în cursul acestui an a fost semnat un nou contract, prin care R.E.R. Vest avea obligativitatea să îndeplinească anumite condiții referitoare cu  normele de poluare ale utilajelor; are astăzi un număr de 25 de utilaje, cu trei mai multe față de cele de anul trecut, toate respectând normele de poluare", a mai spus viceprimarul Marcel Dragoș.
Toate utilajele care vor ieși în oraş sunt dotate cu sistem de monitorizare GPS, pentru ca de la centrul de control al R.E.R. să se poată vizualiza în timp real situarea şi evoluţia acestora în teren. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 20:28:04 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...