Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
25 noiembrie 2020
*1. Ideea unui profesor britanic: acces universal la învățământul superior – ,,cheie” pentru combaterea dezinformării / În lumea digitală, pentru oameni e vitală ,,capacitatea de a nu fi înșelat”
.....
,,Pandemia ne scufundă în lumea virtuală mai adânc și mai rapid decât ne-am fi putut imagina cu doar un an în urmă, iar ușurința de proliferare a falsurilor devine tot mai tulburătoare”, scrie într-un articol publicat de revista de specialitate Times Higher Education profesorul Tim Blackman, vicecancelar al The Open University, mare universitate britanică având o lungă tradiție de predare la distanță. În acest context, el face trimitere la rolul educației de a preveni înșelăciunea și afirmă: ,,pentru ca învățământul superior să poată vaccina populațiile împotriva dezinformării, e nevoie să universalizăm accesul la acesta”.

*2. Avocatul Poporului cere Ministerului Educației să ia în considerare redeschiderea școlilor, conform recomandării OMS
.....
Avocatul Poporului cere Ministerului Educației să suspende educația online și să ia în considerare redeschiderea școlilor, practică la care au recurs aproape toate marile state europene. Instituția condusă de Renate Weber s-a sesizat din oficiu în legătură cu situația asigurării de laptopuri la cerere pentru profesori, pentru continuarea școlii în on-line, se arată într-un document obținut de Edupedu.ro.

*3. Cercul de informatică ,,Programare cu răbdare”, premiat la WITSA Global ICT Excellence Awards. Activitățile STEM s-au extins la nivel național cu peste 800 de copii la doi ani de la înființare
.....
La doi ani de la înființare, cercul de informatică ,,Programare cu răbdare” de la Bacău se extinde la nivel național și primește premiul World Information Technology and Services Alliance (WITSA). Cercul are acum peste 20 de centre în țară și chiar în alte țări, iar 800 de copii și tineri frecventează activitățile educative.
Premiile WITSA Global ICT Excellence Awards onorează realizările în aplicarea tehnologiei informației în întreaga lume. Câștigătorii au prezentat excelență în una din cele patru categorii: Excelența sectorului public, Excelența sectorului privat, Creșterea durabilă și Oportunitatea digitală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
21 noiembrie 2020
*1.Estonia: Ministrul Educaţiei demisionează după ce presa a scris că își ducea copiii la școală cu șoferul și mașina de serviciu
.....
Ministrul Educaţiei din Estonia, Mailis Reps, a demisionat ,vineri, după ce presa locală a arătat că ea folosea maşina de serviciu şi şoferul pentru a-şi duce copiii la şcoală, informează dpa, citată de Agerpres.
Tabloidul Ohtuleht a scris că un şofer al ministerului a folosit de mai multe ori o maşină de serviciu pentru a duce la şcoală şi a-i aduce acasă pe copiii lui Mailis Reps.

*2.Olimpici naționali de liceu au creat un site unde îi ajută pe elevii de a VIII-a să învețe pentru Evaluarea Națională: Scopul este de a ajuta copiii cu mai puține resurse să își atingă obiectivele educaționale, în contextul pandemiei
.....
Șase olimpici au pornit un proiect inedit pentru a-i ajuta pe elevii mai mici care trebuie să susțină în vara viitoare Evaluarea Națională. „Ne dorim să ajutăm elevii de clasa a VIII-a să treacă cu bine peste această situație dificilă creată de pandemie. Oferim lecții săptămânale care urmează curricula pentru Evaluarea Națională 2021”, au explicat aceștia în descrierea de pe site-ul pentru meditații lansat de ei – matex.xyz.

*3. Tabloul dezastrului din învățământul superior: România – pe ultimele locuri din Europa la numărul de tineri cu studii superioare, rata de înscriere la universitate, personal academic – Raport Bologna 2020
.....
România se află pe ultimul loc în Europa când vine vorba despre procentul persoanelor cu studii superioare în categoria 25-34 de ani, pentru care-și propusese o creștere substanțială până în 2020, potrivit unui nou raport dat publicității săptămâna aceasta. Documentul arată că țara se află, în același timp, printre ultimele din Europa din punct de vedere al persoanelor cu studii superioare pe celelalte categorii de vârstă, în pofida unor creșteri semnificative în ultimul deceniu și jumătate. În plus, se numără printre ultimele state europene la capitole precum rata de înscriere a tinerilor în învățământul superior, în timp ce numărul de instituții de învățământ superior și cel al angajaților din mediul academic au înregistrat scăderi în ultimele două decenii, marcate de dezvoltare la nivel european.

Educație pentru managementul responsabil al pădurilor

Proiect dezvoltat în parteneriat de Ingka Investments Romania și J.A. România

Educație pentru managementul responsabil al pădurilor

Proiectul Managementul forestier oferă elevilor de liceu din clasele cu domeniu de specializare silvicultura informații și concepte privind aplicarea procedurilor moderne de management al pădurilor, susținerea principiului fundamental al conservării și dezvoltării fondului forestier și modul în care tehnologia susține managementul durabil în domeniul silviculturii.

Junior Achievement (J.A.) România și Ingka Investments România vor desfășura, în anul școlar 2020-2021, a doua ediție a proiectului Managementul forestier, în care vor fi implicați minimum 200 de elevi din șase licee din țară, cu clase de specializare în domeniul silviculturii.
Parte a disciplinei Junior Achievement dedicată orientării profesionale și a programului internațional Succesul profesional, proiectul are ca obiectiv familiarizarea elevilor cu aplicarea procedurilor moderne de management al pădurilor, necesitatea protejării și conservării fondului forestier, precum și modul în care tehnologia susține managementul durabil în domeniul silvic.
Cele trei module educaționale, dezvoltate în cadrul proiectului Managementul forestier, se derulează sub coordonarea cadrelor didactice, în sistem hibrid - la clasă și online -, iar materialele de studiu sunt disponibile atât in versiune digitală, cât și tipărită.
Componentele learning by doing și project based, ce caracterizează conținuturile din cadrul proiectului, ajută elevii să înțeleagă importanța și modul practic în care se aplică managementul forestier responsabil.
„În munca noastră de zi cu zi avem mereu în minte grija pentru păduri, pentru comunitățile în care suntem prezenți și pentru generațiile următoare. Iar în aceste vremuri complicate, copiii și educația au nevoie de tot suportul pe care fiecare dintre noi îl putem da. De aceea, ne bucurăm mult să putem continua acest proiect, acum și cu o componentă online. Suntem ferm convinși că managementul forestier se poate face într-un mod responsabil, cu grijă pentru mediu, și vrem să le povestim copiilor cât mai multe din ceea ce noi știm. Ei sunt, până la urmă, dintre cei care vor prelua ștafeta peste ani. Simplitatea, grija față de costuri, apropierea și grija față de oameni și planetă sunt câteva dintre valorile care ne motivează să inovăm și să îmbunătățim în mod constant felul în care lucrăm", Bogdan Bănică, manager de conformitate si sustenabilitate, Ingka Investments Romania.
Proiectul este recomandat elevilor și profesorilor din învățământul vocațional și tehnologic, învățământul profesional și învățământul postliceal, domeniul silvicultură.
Informații despre proiect: https://www.jaromania.org/proiecte/managementul-forestier
Mihai Cornea

Trimite email

sâmbătă, 5 decembrie 2020

Poza zilei

Revista ,,Curtea de la Argeș”, premiată cu ,,Meritul Academic”

La 10 ani de la apariție,
Revista  de cultură ,,Curtea de la Argeș" a fost premiată cu ,,Meritul Academic"
 
Domnul academician Gheorghe Păun, redactorul-șef al revistei de cultură ,,Curtea de la Argeș" ne-a dat, ieri (joi, 3 decembrie 2020), o veste de o mie de puncte:
,,De câteva ore, revista ,,Curtea de la Argeș"  este deținătoarea ,,Meritului Academic", acordat de Academia Română în cadrul Adunării Generale (online) de decernare a Premiilor Academiei, cu prilejul împlinirii a zece ani de apariție..."