Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul ,,Digitalizare prin plantare”

În perioada 21 noiembrie - 6 decembrie

Proiectul ,,Digitalizare prin plantare”

Proiectul Digitalizare prin plantare își are rădăcinile în contextul social dificil în care societatea română (și nu numai) se află în acest moment. Problema defrișărilor excesive ori a lipsei respectului pentru natură reprezintă un laitmotiv trist în vremuri contemporane, vremuri și mai greu încercate de Pandemia Covid - 19, al cărei efect devastator asupra societății este deja cunoscut.

Singura modalitate de a participa la cursuri
Aceste încercări ale timpului ne oferă oportunitatea de a ne aduce contribuția în societate, și ce mod mai bun de a face asta dacă nu prin a învesti în tineri, în viitor. Prin trecerea în on-line a lecțiilor școlare, observăm o realitate cruntă, și anume faptul că numeroși copii cu potențial, în special cei din zona rurală, nu au mijloacele financiare în vederea procurării unui dispozitiv electronic, pentru a se putea conecta și participa la lecții.
Scopul proiectului pe termen scurt și mediu este venirea în ajutorul acestor copii aflați în dificultate, prin furnizarea unei tablete prin care să se poată conecta la internet, pentru a participa la ore în bune condiții. Având în vedere provocarea epidemiologică actuală, respectiv probabilitatea recurenței acestui tip de eveniment în viitor, apreciem ca mai mult decât oportună dezvoltarea de asemenea proiecte.
Scopul pe termen lung al acestui proiect îl reprezintă încercarea de educare socială cu privire la respectul față de natură și asupra efectelor nefaste ale defrișărilor asupra sănătății colective. Este de notorietate faptul că una dintre cauzele majore ale încălzirii globale o reprezintă micșorarea, într-un ritm alarmant, a suprafeței verde existente pe glob. Odată cu o încălzire globală accentuată, care crește riscul de dezastru epidemiologic, ghețarii dezvăluie tulpini de virusuri noi, încapsulate în timp, a căror aducere în actualitate reprezintă o amenințare cât se poate de serioasă.
Este necesară conștientizarea de către societate a acestui pericol al defrișărilor și, mai mult decât atât, este necesară educarea societății cu privire la necesitatea întreprinderii a cât mai multor acțiuni de acest fel.
Tema  proiectului
Pentru fiecare 30 de lei donați, Organizația Rotaract Club Oradea își asumă responsabilitatea de a planta câte un copac în zona metropolitană Oradea.
Fondurile strânse vor fi utilizate pentru a întâmpina nevoile elevilor, prin achiziționarea unor tablete în scopuri educaționale. Unitățile de învățământ țintă sunt Școala Gimnazială Nr. 1, Tileagd și Liceul Tehnologic Nr. 1, Cadea, cu un număr de peste 105 copii, fără însă a ne limita la acestea.
Elevii, atent selecționați, nu dispun de o situație financiară care să le permită achiziționarea unor asemenea tablete sau prezintă cazuri sociale defavorizate, sub diferite forme.
Realizarea plantării
Plantarea va fi realizată doar de membrii cluburilor Rotaract, Rotary și Interact, în conformitate cu normele igienico-sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-Cov 2.
Misiunea proiectului
*plantarea unui număr cât mai mare de copaci;
*cu ajutorul fondurilor strânse, echiparea elevilor cu tablete pentru cursurile online, într-un context epidemiologic.
Rezultatele urmărite
*echiparea elevilor care prezintă cazuri sociale și resurse financiare limitate cu tablete pentru uz școlar;
*digitalizarea și echiparea elevilor în cauză.
Când?
Proiectul se va derula între 21 noiembrie și 6 decembrie 2020.
Cum poți ajuta?
Cu donarea a cel puțin 30 de lei prin:
*Transfer bancar. În contul bancar al Asociației ROTARACT CLUB ORADEA, Cont: RO 22 BTRL 0050 1205 K442 46XX deschis la Banca Transilvania cu mesajul ,,Plantare".
*On-line, cu cardul, pe pagina oficială a clubului
https://rotaractcluboradea.ro/
Pentru mai multe detalii și date actualizate, urmăriți-ne pe pagina de Facebook ROTARACT CLUB ORADEA sau pe pagina de Facebook a evenimentului.
Roxana Vidican

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 16:08:50 Ora de vară a Europei de Est