Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Tamara Ciocan, educatoarea magicienilor orădeni, a dat o lecție partenerilor străini

În cadrul proiectului internațional eTwinning

Tamara Ciocan, educatoarea magicienilor orădeni, a dat o lecție partenerilor străini

Proiectele internaționale eTwinning fac parte din categoria Comenius și se derulează, în exclusivitate, prin internet. Partenerii se cunosc și colaborează doar prin intermediul poștei electronice, expunând totul la vedere și comunicând printr-un circuit închis doar de ei utilizat.

 Inițiatoare a unui astfel de proiect, educatoarea Tamara Felicia Ciocan, de la Grădinița nr. 22 din Oradea, și-a surprins partenerii străini, din cele 12 țări europene, cu un produs final neașteptat care i-a lăsat fără replică. Ecourile, mesajele, aprecierile și felicitările lor continuă să sosească și la două luni de la finalizarea proiectului. Ieri (vineri, 13 martie 2009), tocmai au sosit felicitări și mulțumiri de la partenerii din Bulgaria, care o felicitau și îi mulțumeau Tamarei Ciocan pentru superbul și ingeniosul calendarul 2009, personalizat, cu cele 13 țări partenere.
 Ce i-a trecut prin cap educatoarei "magicienilor" orădeni: să adune toate informațiile, desenele, simbolurile și pozele reprezentative ale celor 12 țări partenere (Belgia, Spania, Bulgaria, Italia, Malta, Portugalia, Grecia, Danemarca, Franța, Estonia, Polonia și Marea Britanie) în filele unui calendar, cerâdu-le ca fiecare să-și aleagă o lună preferată din cele rămase disponibile. Nemaiavând o lună "vacantă" în calendar, România a rămas să ocupe prima copertă a calendarului.
 Fiecare în pagina sa și-a găsit o poză reprezentativă din școala sau grădinița sa, cinci sau mai multe desene aparținând elevilor implicați în proiect (fiecare desen cu numele copilului și vârsta), numele coordonatorului de proiect, numele și steagul țării, nominalizarea unuia dintre drepturile internaționale ale copilului, iar în partea de jos, calendarul lunii pe care a fost marcată ziua națională a țării respective.
 Gustând din fructul "oprit"!
 Cu un astfel de produs final, tipărit de Tamara Ciocan cu ajutorul părinților copiilor din grupa mijlocie – "magicienii", și expediat pe cheltuială proprie fiecărui partener, proiectul dăinuie și astăzi, fiind în centrul atenției, în sala de grupă sau de clasă, răsfoit și analizat în fiecare lună și în orice zi a anului 2009.
Iată cum, de la un banal schimb de informații și desene pe internet pe o temă generală pentru cunoașterea ideilor și preocupărilor partenerilor, s-a ajuns la un produs palpabil, util și deosebit de practic, aflat la îndemâna fiecăruia, pe peretele din sala de grupă sau de clasă.
 Produsul final, neașteptat, i-a uimit și pe cei care girează un asemenea gen de proiecte, care s-au trezit pe masă, pentru prima oară, cu un produs palpabil, rod al proiectului inițiat de educatoarea Tamara Ciocan, de la Grădinița nr. 22 din Oradea, și care au premiat-o cu o diplomă de calitate (un fel de diplomă de excelență).
 "Cu acest calendar, le-am depășit toate așteptările. Ei credeau că totul va rămâne doar pe calculator, așa cum se obișnuiește în acest gen de proiecte. Eu, însă, am ieșit din tipare, vrând să le demonstrez că se poate și altfel, și mă bucur că am reușit un produs palpabil pe care fiecare îl are acum pe perete. Sunt mulțumită în sinea mea pentru ceea ce am realizat și pentru bucuria pe care le-am produs-o. Dacă privindu-l, fiecare va zâmbi fericit admirându-și pagina reprezentativă, eu voi recepționa bucuria lor și voi fi foarte mulțumită. Este mulțumirea pe care ți-o dă un lucru bine făcut", conchide educatoarea "magicienilor"...
 Pentru reușita fantastică, Tamara Ciocan dorește să mulțumească părinților copiilor "magicieni", directorului grădiniței, prof. Lidia Șandor-Costea, profesoarei de engleză Ana Tudor, de la Școala cu clasele I-VIII "Liviu Rebreanu" din Mioveni, județul Argeș (mâna ei dreaptă și principalul său colaborator), celor care au crezut în ea și au încurajat-o într-un astfel de demers deloc ușor (să aduni și să prelucrezi materialele de la 12 parteneri europeni)...
Privind mai departe de lungul nasului, trebuie să remarcăm faptul că străinii sunt siliți să recunoască cum că o româncă le- a dat o lecție în proiectul pe care l-a inițiat și condus magistral, finalizându-l într-o manieră neimaginată de nimeni, și oferindu-le pe tavă fructul "oprit".
 Felicitări, Tamara, ești o magiciană, precum "magicienii" pe care îi îndrumi la Grădinița nr. 22!  (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tamara Ciocan, educatoarea magicienilor orădeni, a dat o lecție partenerilor străini.

Trimite email
vineri, 7 noiembrie 2025, 10:01:26 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00