Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Tamara Ciocan, educatoarea magicienilor orădeni, a dat o lecție partenerilor străini

În cadrul proiectului internațional eTwinning

Tamara Ciocan, educatoarea magicienilor orădeni, a dat o lecție partenerilor străini

Proiectele internaționale eTwinning fac parte din categoria Comenius și se derulează, în exclusivitate, prin internet. Partenerii se cunosc și colaborează doar prin intermediul poștei electronice, expunând totul la vedere și comunicând printr-un circuit închis doar de ei utilizat.

 Inițiatoare a unui astfel de proiect, educatoarea Tamara Felicia Ciocan, de la Grădinița nr. 22 din Oradea, și-a surprins partenerii străini, din cele 12 țări europene, cu un produs final neașteptat care i-a lăsat fără replică. Ecourile, mesajele, aprecierile și felicitările lor continuă să sosească și la două luni de la finalizarea proiectului. Ieri (vineri, 13 martie 2009), tocmai au sosit felicitări și mulțumiri de la partenerii din Bulgaria, care o felicitau și îi mulțumeau Tamarei Ciocan pentru superbul și ingeniosul calendarul 2009, personalizat, cu cele 13 țări partenere.
 Ce i-a trecut prin cap educatoarei "magicienilor" orădeni: să adune toate informațiile, desenele, simbolurile și pozele reprezentative ale celor 12 țări partenere (Belgia, Spania, Bulgaria, Italia, Malta, Portugalia, Grecia, Danemarca, Franța, Estonia, Polonia și Marea Britanie) în filele unui calendar, cerâdu-le ca fiecare să-și aleagă o lună preferată din cele rămase disponibile. Nemaiavând o lună "vacantă" în calendar, România a rămas să ocupe prima copertă a calendarului.
 Fiecare în pagina sa și-a găsit o poză reprezentativă din școala sau grădinița sa, cinci sau mai multe desene aparținând elevilor implicați în proiect (fiecare desen cu numele copilului și vârsta), numele coordonatorului de proiect, numele și steagul țării, nominalizarea unuia dintre drepturile internaționale ale copilului, iar în partea de jos, calendarul lunii pe care a fost marcată ziua națională a țării respective.
 Gustând din fructul "oprit"!
 Cu un astfel de produs final, tipărit de Tamara Ciocan cu ajutorul părinților copiilor din grupa mijlocie – "magicienii", și expediat pe cheltuială proprie fiecărui partener, proiectul dăinuie și astăzi, fiind în centrul atenției, în sala de grupă sau de clasă, răsfoit și analizat în fiecare lună și în orice zi a anului 2009.
Iată cum, de la un banal schimb de informații și desene pe internet pe o temă generală pentru cunoașterea ideilor și preocupărilor partenerilor, s-a ajuns la un produs palpabil, util și deosebit de practic, aflat la îndemâna fiecăruia, pe peretele din sala de grupă sau de clasă.
 Produsul final, neașteptat, i-a uimit și pe cei care girează un asemenea gen de proiecte, care s-au trezit pe masă, pentru prima oară, cu un produs palpabil, rod al proiectului inițiat de educatoarea Tamara Ciocan, de la Grădinița nr. 22 din Oradea, și care au premiat-o cu o diplomă de calitate (un fel de diplomă de excelență).
 "Cu acest calendar, le-am depășit toate așteptările. Ei credeau că totul va rămâne doar pe calculator, așa cum se obișnuiește în acest gen de proiecte. Eu, însă, am ieșit din tipare, vrând să le demonstrez că se poate și altfel, și mă bucur că am reușit un produs palpabil pe care fiecare îl are acum pe perete. Sunt mulțumită în sinea mea pentru ceea ce am realizat și pentru bucuria pe care le-am produs-o. Dacă privindu-l, fiecare va zâmbi fericit admirându-și pagina reprezentativă, eu voi recepționa bucuria lor și voi fi foarte mulțumită. Este mulțumirea pe care ți-o dă un lucru bine făcut", conchide educatoarea "magicienilor"...
 Pentru reușita fantastică, Tamara Ciocan dorește să mulțumească părinților copiilor "magicieni", directorului grădiniței, prof. Lidia Șandor-Costea, profesoarei de engleză Ana Tudor, de la Școala cu clasele I-VIII "Liviu Rebreanu" din Mioveni, județul Argeș (mâna ei dreaptă și principalul său colaborator), celor care au crezut în ea și au încurajat-o într-un astfel de demers deloc ușor (să aduni și să prelucrezi materialele de la 12 parteneri europeni)...
Privind mai departe de lungul nasului, trebuie să remarcăm faptul că străinii sunt siliți să recunoască cum că o româncă le- a dat o lecție în proiectul pe care l-a inițiat și condus magistral, finalizându-l într-o manieră neimaginată de nimeni, și oferindu-le pe tavă fructul "oprit".
 Felicitări, Tamara, ești o magiciană, precum "magicienii" pe care îi îndrumi la Grădinița nr. 22!  (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tamara Ciocan, educatoarea magicienilor orădeni, a dat o lecție partenerilor străini.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 07:24:10 Ora de vară a Europei de Est