Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Camere de control echipate cu soluții ATEN pentru eficiența sporită a companiilor

În era tehnologiei și globalizării

Camere de control echipate cu soluții ATEN pentru eficiența sporită a companiilor

În era tehnologiei și globalizării, competitivitatea unei companii este definită de eficiența acesteia, iar eficiența este, la rândul ei, determinată de optimizarea proceselor.

Sună simplu, dar nu este deloc așa, căci optimizarea nu poate fi implementată decât în urma unei analize serioase, efectuate în urma colectării unor volume mari de date, dintre care sunt selectate acelea relevante pentru obiectivul propus. Pentru procesarea multiplelor surse de informații, sunt necesare camerele de comandă și control, unde totul este centralizat și prelucrat, pentru a putea lua cele mai bune decizii în fiecare situație. Problema este că o decizie este cu atât mai potrivită pentru o situație, cu cât se bazează pe mai multe date, dar, în același timp, volumele tot mai mari de date tind să complice camerele de comandă și control, care devin în acest fel tot mai greu de operat.
Deoarece camerele de comandă și control au devenit componente esențiale în fiecare industrie, ATEN - companie cu experiență în dezvoltarea de soluții de conectivitate AV/IT și sisteme complete de administrare - și-a îndreptat atenția în această direcție și propune o serie de recomandări de echipare a lor pentru funcționarea în condiții optime. Indiferent că este axată pe menținerea unui anumit nivel de siguranță, pe urmărirea ciclurilor de producție sau pe monitorizarea unor instalații și echipamente, scopul unei camere de comandă și control este acela de a centraliza datele, iar ATEN promite optimizarea modului în care sunt centralizate acestea, dând posibilitatea de analiză și procesare cu efort corespunzător.
Camerele de comandă și control - nucleul de bază pentru gestionarea domeniilor critice
Un astfel de sistem, potrivit printre altele pentru camere de control și comandă extrem de pretențioase, precum turnuri de control aeriene, dispecerate de centrale electrice, centre de comandă pentru linii de producție, dispecerate ale fabricilor, dispecerate de poliție, camere de control pentru traficul terestru sau serviciile de ambulanță, poate fi construit plecând, de exemplu, de la switch-ul Matrix 9x9 VM3909H, ce asigură atât suport HDMI, cât și HDBaseT. Cu ajutorul celor nouă intrări HDMI cu care este prevăzut, acesta poate prelua semnal de la nouă surse diferite, redându-l ulterior prin cele nouă ieșiri HDMI, ceea ce permite crearea unui Video Wall 3x3. În plus, integrează o soluție de transmisie HDBaseT, permițând transmiterea semnalului recepționat pe distanțe mai lungi, prin cablu Cat 5e, 6 sau 6a. Mai departe, semnalul poate fi preluat cu ajutorul a nouă Receivere HDBaseT, precum VE816R, care integrează și o soluție de scalare. Practic, această combinație permite transmiterea semnalelor video și audio generate de echipamente prevăzute cu interfață HDMI pe distanțe de până la 100m. Datorită suportului pentru transmiterea de comenzi IR integrat atât de VM3909H, cât și de VE816R, este posibil chiar și controlul de la distanță al echipamentelor compatibile. Iar cu ajutorul soluției de scalare, imaginile sunt redate întotdeauna la rezoluția optimă, evitând în acest fel întreruperile.
Desigur, VM3909H și VE816R formează o soluție versatilă, care oferă avantaje incontestabile și o ușurință în utilizare deosebită, dar într-o perioadă în care soluțiile IoT și mai ales IIoT iau amploare, poate fi de ajuns sau nu, în funcție de aplicație și de cerințele și nevoile utilizatorului. Din acest motiv, ATEN a creat o serie de echipamente KVM over IP. În esență, un set de astfel de echipamente (Transmiter și Receiver) îi permite operatorului să controleze un sistem de calcul aflat la distanță, pentru a accesa diferite date, pe care le poate reda pe un Video Wall, sau pentru a-i da diferite comenzi acestuia, precum informațiile pe care dorește, de exemplu, să le comunice public.
Conectivitate și control centralizat
 Aplicațiile în acest domeniu sunt practic nelimitate și depind numai de imaginația și nevoile utilizatorului. Desigur, aici apare problema conectivității și infrastructurii deja disponibile, motiv pentru care compania a creat mai multe astfel de dispozitive, căutând să se adreseze scenariilor cel mai des întâlnite. Astfel, KE8952 asigură suport HDMI la rezoluție UHD, audio, USB, RS-232 și se alimentează PoE prin cablu Cat 5E. Pentru situațiile în care infrastructura existentă nu asigură suport PoE, există KE9950, care oferă aceeași funcționalitate, dar se alimentează dintr-o sursă externă. Iar în cazurile în care nu este necesară o conectivitate atât de bogată, se poate opta pentru KE8900S, care asigură suport HDMI pentru rezoluții de până la 1920x1200 pixeli și USB, alimentarea realizându-se din surse externe.
Analizând această soluție recomandată de ATEN, devine evident că producătorul a observat nevoia companiilor de centralizare a datelor cu un număr cât mai redus de echipamente și într-un mod cât mai intuitiv. Mai mult decât atât, dispozitivele de extensie KVM over IP oferă o modalitate facilă de control centralizat, demonstrând o conștientizare a utilizării tot mai dese a sistemelor de calcul periferice, indiferent dacă acestea sunt utilizate pentru sarcini elementare, precum adresarea publică, sau pentru sarcini mai avansate, precum colectarea și prelucrarea de date complexe, ca cele dintr-un lanț de producție. Oricât de simplă ar părea la o primă vedere abordarea ATEN în ceea ce privește camerele de comandă și control, are în spate multă tehnologie avansată, dezvoltată special pentru a răspunde provocărilor prezentului și viitorului. În esență, este vorba despre o complexitate simplificată prin integrare și exact asta este ceea ce transformă o astfel de soluție într-una inteligentă, căci simplifică, optimizează și eficientizează modul în care sunt operate camerele de comandă și control. Iar astfel companiile care le folosesc pot fi mai competitive, pot acționa preventiv și se pot pregăti pentru trendurile viitorului. Mai multe detalii despre soluțiile ATEN, inclusiv această soluție, puteți găsi aici: https://aten.ro/

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 03:16:40 Ora de vară a Europei de Est