Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mesaj cu ocazia Zilei internaționale a profesorului de limba franceză (ediția a II-a /26 noiembrie 2020)

Monica Cristina Anisie

Mesaj cu ocazia Zilei internaționale a profesorului de limba franceză (ediția a II-a /26 noiembrie 2020)

«A învăța limba franceză astăzi nu înseamnă numai cunoaşterea unei limbi elegante, distinse şi vii, înseamnă acces la cunoaştere, dezvoltare şi democraţie, profesorul de limba franceză fiind catalizatorul promovării culturii, civilizației și valorilor spațiului francofon, formând, în același timp, caractere puternice și performante, sensibile și creative. Este motivul pentru care inițiativa organizării unei zile internaționale a profesorilor de limba franceză vă onorează și vă motivează să perseverați în demersul dumneavoastră nobil de dascăl dedicat elevilor săi.

Ecourile primei ediții a Zilei internaționale a profesorului de limba franceză, pe tema Innovation et créativité, desfășurate în data de 28 noiembrie 2019, au determinat continuarea acestei inițiative. Ministerul Educației și Cercetării, Asociația Română a Profesorilor Francofoni,  Agenția Universitară a Francofoniei (AUF), Institutul Francez din România, Delegația Generală Wallonie-Bruxelles, Organizația Internațională a Francofoniei, reprezentată la București de Biroul regional pentru țările Europei Centrale și de Est (BRECO), precum și profesorii de limba franceză din țară au organizat o multitudine de evenimente variate, destinate valorizării meseriei de profesor de limba franceză, consolidării legăturii şi solidarităţii dintre profesori, dintre profesori și elevi și  prin promovarea culturii francofone (conferințe, reuniuni, dezbateri, concursuri tematice, expoziții, ateliere, proiecții de film francofon, acordarea de distincții).
Tema propusă pentru a doua ediție a Zilei internaționale a profesorului de limba franceză, Nouveaux liens et nouvelles pratiques: une communauté renforcée et des projets pour demain, care va avea loc în data de 26 noiembrie 2020, este deosebit de generoasă și binevenită în contextul pandemic actual, context care solicită o mai mare implicare creativă a profesorilor în ceea ce privește desfășurarea procesului educativ în mediul online. Acest regim de predare provoacă și profesorii de limba franceză să utilizeze noi instrumente de lucru digitale, noi practici pedagogice. Școala online presupune, în egală măsură, o reinventare pedagogică în afara sălii de clasă, un nou tip de relaționare cu elevii, implicarea lor activă în propriul proces de formare și crearea unei comunități de învățare, oferirea de sprijin și feedback în mod constant.
Evenimentele organizate în acest an cu ocazia Zilei internaționale a profesorului de limba franceză reprezintă o oportunitate pentru un schimb de bune practici în domeniul creării și dezvoltării metodelor și tehnicilor pedagogice eficiente la distanță, precum și pentru proiectarea unor activități didactice sau evenimente educaționale menite să consolideze legăturile deopotrivă  între profesori și între profesori și elevi.
Vă adresez invitația de a valorifica platforma digital.educred.ro în activitățile de învățare cu elevii, aplicație pusă la dispoziție de Ministerul Educației și Cercetării care conține o secțiune de Resurse Educaționale Deschise - RED.
Felicitări tuturor profesorilor de limba franceză care au creat resurse de învățare interesante, atractive, racordate la interesele de cunoaștere ale elevilor, pentru susținerea activităților la distanță, platforme de învățare aplicate, instrumente digitale utile de comunicare și colaborare la distanță.
La mulți ani, dragi profesori de limba franceză!
„Les enfants seuls savent ce qu'ils cherchent" („Singuri copiii știu ce caută") ne amintește Micul Prinț, dacă am uitat. Vă invit să-i sprijinim în această căutare și călătorie de cunoaștere, care este procesul educativ, și să continuăm să le fim modele de profesionalism, empatie și optimism, acei oameni speciali din viața colegilor și ai elevilor noștri!»
Monica Cristina Anisie,
ministrul Educației și Cercetării

Trimite email
marți, 7 mai 2024, 19:30:32 Ora de vară a Europei de Est