Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Încă două localități bihorene intră în carantină de astăzi: Sighiștel și Nucet

Dr. Raed Arafat - ,,bucurie” de 1 Decembrie

Încă două localități bihorene intră în carantină de astăzi: Sighiștel și Nucet

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor (C.J.S.U.), prezidat de prefectul Dumitru Țiplea, a adoptat marți, 1 decembrie 2020, măsurile de aplicare a Ordinului Șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, Dr. Raed Arafat, privind instituirea carantinei în localitățile Sighiștel și Nucet, precum și prelungirea carantinei în localitățile Fînaţe şi Câmpani.

 Perimetrele de carantinare ale localităților carantinate au următoarele coordonate:
 NUCET
1. V: 46.487726, 22.549750
2. S: 46.480398, 22.564856
3. E: 46.483737, 22.573053
4. N: 46.493576, 22.551423
 SIGHIȘTEL
1. V: 46.519082, 22.537014
2. S: 46.517030, 22.544117
3. E: 46.524575, 22.556262
4. N: 46.524929, 22.551820
 FÎNAȚE
1. V: 46.497195, 22.547250
2. S: 46.498628, 22.549503
3. E: 46.509203, 22.534525
4. N: 46.505481, 22.529805
CÂMPANI
1. V: 46.505582, 22.529904
2. S: 46.509161, 22.534213
3. E: 46.527002, 22.508138
4. N: 46.523884, 22.502714
 Măsura de carantinare se aplică începând de astăzi, 2 decembrie, pentru o perioadă de 14 zile în localitățile Sighiștel și Nucet și pentru o perioadă de șapte zile în localitățile Fînaţe şi Câmpani.
Menționăm câteva din cele mai importante prevederi ale hotărârilor C.J.S.U.:
*Intrarea și ieșirea din zonele carantinate sunt restricționate, cu anumite excepții, spre exemplu: transportul de persoane și de marfă, de materii prime, aprovizionarea populației, deplasarea la serviciu sau la unități de învățământ situate în afara zonei carantinate, activitățile agricole și urgențele medicale;
*Purtarea obligatorie a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au peste 5 ani, prezente în spații publice închise și deschise;
*Interzicerea circulaţiei persoanelor în grupuri pietonale mai mari de șase persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri;
*Interzicerea circulației și staționării persoanelor în spații publice și în afara gospodăriei, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza declarației pe proprie răspundere, legitimație de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator;
*Suspendarea cursurilor școlare care presupun prezența ,,față în față" pentru toate unitățile de învățământ, cursurile urmând a se desfășura on-line;
*Interzicerea evenimentelor private de tipul nunți, botezuri, mese festive etc., precum și a activităților pentru copii în spații închise, cum ar fi aniversările, locurile de joacă sau afterschool-urile;
*Suspendarea activității HoReCa în interior și în exterior, inclusiv a teraselor, a sălilor de jocuri de noroc și a saloanelor de înfrumusețare;
*Suspendarea activităților culturale și de divertisment de tipul spectacolelor și concertelor, a activităților culturale, științifice și artistice, precum și a activităților și competițiilor sportive cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
*Suspendarea activității piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri;
*Activitățile comerciale se vor desfășura cu program de lucru limitat până la ora 20.00, cu excepția farmaciilor și a benzinăriilor care pot avea program non-stop, iar accesul în incintă se va efectua cu limitarea numărului de persoane, la maximum 30% din capacitate și cu respectarea normelor de distanțare fizică;
*Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu respectarea normelor de 4 mp/persoană și a regulilor de protecție sanitară, precum și oficierea slujbelor de înmormântare, doar în exteriorul clădirilor, cu participarea a maximum 20 de persoane.
Circulația tuturor persoanelor din localitățile carantinate în afara locuinței/ gospodăriei în intervalul orar 6.00-22.00 este interzisă, cu următoarele excepții:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;
c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
d) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10.00-13.00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 6.00-10.00, respectiv 13.00-20.00;
e) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
f) deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
g) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
h) deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
i) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
j) îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate; eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
k) participare la programe sau proceduri în centrele de tratament;
l) pentru achiziția, service-ul, efectuarea I.T.P. sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
m) alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie;
n) îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.
În intervalul orar 22.00-6.00 circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctele a), c), e) și n).
Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional / personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil. Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/ gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.
 Hotărârile C.J.S.U. conțin, de asemenea, o serie de măsuri pentru buna desfășurare a procesului electoral în contextul alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din 6 decembrie:
*se permite, în data de 5 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, a persoanelor implicate în organizarea alegerilor, precum și a persoanelor care depun cereri de vot prin intermediul urnei speciale;
*se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, pentru exercitarea dreptului de vot, observarea alegerilor și pentru efectuarea operațiunilor electorale, a alegătorilor și a persoanelor implicate în organizarea și observarea alegerilor, cu respectarea măsurilor în vigoare;
*se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea cu urna specială pe raza teritorială a localității a echipelor formate din membri ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, însoțite de persoane acreditate și personal de pază, în vederea exercitării dreptului de vot de către alegătorii care nu se pot prezenta la secțiile de votare;
*se permite în datele de 6 și 7 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile birourilor electorale de circumscripție, pentru predarea materialelor rezultate din procesul electoral, a membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor care îi însoțesc, precum operatori de calculator, persoane acreditate și personal de pază.
Monitorizarea permanentă a respectării măsurilor se va face de către structurile de ordine publică, în coordonarea Inspectoratului de Jandarmi Județean Bihor.
Hotărârea C.J.S.U. nr. 60:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2020/12/HCJSU-nr.60-loc.-Finate-si-Campani.pdf
Hotărârea C.J.S.U. nr. 61:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2020/12/HCJSU-nr.61-sat-Sighistel-com.-Campani.pdf
Hotărârea C.J.S.U. nr. 62:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2020/12/HCJSU-nr.62-oras-Nucet-jud.-Bihor.pdf
Model de declarație pe proprie răspundere:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2020/11/Declaratie-pe-proprie-raspundere_editabila.pdf
Cancelaria Prefectului
Județul Bihor

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:49:45 Ora de vară a Europei de Est