Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Cum păstrăm echilibrul emoțional al copiilor în perioada pandemiei?

Marți, eveniment TopFormalis

Cum păstrăm echilibrul emoțional al copiilor în perioada pandemiei?

Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis" din Oradea a organizat marți, 8 decembrie 2020 atelierul cu tema Cum păstrăm echilibrul emoțional al copiilor în perioada pandemiei?

Acesta s-a adresat elevilor, studenților și cadrelor didactice care au avut posibilitatea să conștientizeze importanța creării și menținerii unei stări de bun confort fizic și psihic în această perioadă complicată în vederea achitării cu succes de toate responsabilitățile personale și profesionale ce le revin. Atelierul face parte din proiectul „Clubul Prietenilor TopFormalis", ediția a V-a, inclus în Calendarul Activităților Educaționale Județene al Inspectoratului Școlar Județean Bihor. Activitatea desfășurată pe platforma ZOOM MEETING a suscitat un foarte mare interes din partea cadrelor didactice, aspect relevat de cei 96 de participanți înscriși. Moderatoarea evenimentului - d-na psiholog clinician Mihaela Dinu, coordonator de programe în cadrul Organizației Salvați copiii România - și-a început prezentarea cu definirea stării de echilibru, privit ca o funcționare armonioasă a individului din toate punctele de vedere - somatic, cognitiv, afectiv, social ș.a. Atingerea însă a unei asemenea stări este însă un proces mult mai complicat care presupune intervenție și acțiune atât în planul vieții personale, cât și profesionale. Astfel, se poate aprecia că sunt echilibrați din punct de vedere psiho-emoțional acei copii care se simt bine acasă, în mijlocul familiei, respectiv care sunt integrați în mediul școlar, atât din punct de vedere didactic, cât și social. D-na Dinu a subliniat faptul că pentru îndeplinirea acestui obiectiv este importantă implicarea interdependentă a familiei, profesorilor, celorlalți colegi și prieteni din școală și din afara ei etc. Numai că pentru a da încredere copiilor lor, este esențial ca și adulții să-și găsească propria lor stare de echilibru emoțional, aspect extrem de complicat în asemenea vremuri. Pentru aceasta, d-na psiholog Mihaela Dinu a propus câteva metode simple la care poate recurge fiecare persoană, iar cel mai important lucru ar putea fi trăirea sentimentului de bucurie pentru orice reușită, indiferent cât de minoră ar putea părea la început. Întâlnirea s-a încheiat într-o notă de optimism, în care toți participanții și-au exprimat speranța în vremuri mai bune și încrederea că starea de bine depinde, în cea mai mare măsură, de fiecare om în parte!
Prof. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul
președinte al Asociației pentru Educație și Formare ,,TopFormalis" Oradea
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Cum păstrăm echilibrul emoțional al copiilor în perioada pandemiei?

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:34:19 Ora standard a Europei de Est