Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Junior Achievement România continuă implementarea în licee a celui mai amplu program de antreprenoriat pentru elevi

AntreprenorJunior

Junior Achievement România continuă implementarea în licee a celui mai amplu program de antreprenoriat pentru elevi

Sistemele educaționale din întreaga lume trec printr-un proces amplu de transformare digitală și de adaptare a modului de organizare a predării și desfășurare a activităților educaționale.

Junior Achievement România, cu sprijinul Citi România și Citi Foundation, a răspuns acestor provocări și continuă, în anul școlar 2020-2021, implementarea programului educațional de antreprenoriat „Antreprenor JUNIOR", adaptat formatului online sau hibrid, păstrând componentele practice de tip learning by doing și project based. Investiția Citi Foundation în acest program face parte din inițiativa sa globală Pathways to Progress, menită să sprijine pregătirea pentru carieră și oportunitățile economice pentru tineri din întreaga lume. Cu o nouă investiție totală de 100 milioane de dolari, Pathways to Progress își propune să sprijine peste 1 milion de tineri prin dezvoltare de aptitudini și educație antreprenorială.
Programul JA de antreprenoriat
„Antreprenor JUNIOR" este conceput astfel încât să îi motiveze, să îi inspire și să îi pregătească atât pe tineri, cât și pe profesorii coordonatori să folosească o abordare antreprenorială în rezolvarea problemelor cu care se pot confrunta în comunitate sau în carieră.
În cadrul programului de antreprenoriat, cu ajutorul profesorilor coordonatori și al consultanților voluntari din mediul de afaceri, 7.200 de tineri din România vor avea oportunitatea să înțeleagă mai bine conceptul de afacere, cum funcționează domeniul financiar, care sunt diferitele ocupații din România în funcție de industrie, cum poți administra un start-up și cum te poți integra mai bine într-o economie de piață la baza căreia se află principii de etică și de sustenabilitate.
Elevii din programul Antreprenor JUNIOR (program recunoscut de Comisia Europeană drept model de bună practică în educația antreprenorială) își dezvoltă competențele antreprenoriale prin activități de tip learning by doing, care presupun o experiență antreprenorială reală în dezvoltarea unui business pilot. Activitățile se desfășoară sub coordonarea unui profesor și beneficiază de consultanță din partea unui voluntar JA, antreprenor sau specialist cu experiență în domeniul afacerilor.
Elevii care participă la acest program pot susține gratuit examenul pentru obținerea Certificatului European de Competențe Antreprenoriale (European Skills Pass - ESP), dobândind astfel recunoașterea competențelor lor antreprenoriale la nivel european.
Resurse interactive pentru predarea sincronă și asincronă
Materialele programului,disponibile în format tipărit și prin platforma e-learning JA InspireTM, sunt adaptate atât pentru predarea sincronă, care presupune prezența concomitentă a elevilor și profesorilor, cât și pentru predarea asincronă, în care resursele digitale interactive și exercițiile cu feedback pot fi accesate și utilizate de elevi în mod autonom.
Sesiuni online interactive pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale
O componentă importantă a programului JA de educație antreprenorială o reprezintă interacțiunea elevilor cu voluntarii din mediul de afaceri. În anul curent, 15 consultanți voluntari din partea Citi România sunt implicați în program.
J.A. România a lansat seria webinarelor pentru educație antreprenorială încă din toamna acestui an școlar, iar informațiile prezentate au fost centrate pe teme generale de antreprenoriat, care să-i ajute pe elevi să dezvolte un concept de business și să îl testeze ulterior pe piață prin lansarea și conducerea unei afaceri pilot sau a unui start-up.
Prin participarea în calitate de voluntar J.A. la clasă, profesioniștii din diferite domenii explică, pe înțelesul elevilor, concepte și termeni din economia de piață, oferind exemple inspirate din propria experiență profesională. Prin exemplele concrete, profesionale şi personale, pe care le oferă, consultanții voluntari implicați în sesiunile online tematice sau în sesiunile de mentorat dedicate echipelor înscrise în etapa a II-a programului, incubatorul J.A. BizzFactory, devin un model pozitiv pentru elevi și aduc valoare adăugată activităților educaționale.
„Asigurarea continuității accesului la educație pentru copii și adolescenți este una dintre temele principale pe care avem responsabilitatea să le prioritizăm la nivelul societății în contextul pandemiei. Gândirea antreprenorială, inovația și cunoștințele financiare devin cu atât mai importante în perioade de criză sau de transformare sistemică. De succesul nostru colectiv în dezvoltarea acestor abilități depinde, într-o mare măsură, progresul și viitorul țării, iar comunitatea de afaceri poate avea un rol important aici. Parteneriatul de lungă durată între Citi Foundation și Junior Achivement continuă să sprijine acest demers educațional, cu beneficii importante în pregătirea pentru o viață independentă a noilor generații", a spus Alexandra Oniceanu-Becuț, director Comunicare Citibank România.
Pentru informații complete despre programele Junior Achievement România puteți accesa:
https://www.jaromania.org

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:45:55 Ora de vară a Europei de Est