Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

O nouă promoţie de absolvenţi se alătură structurilor Poliţiei de Frontieră

Astăzi,

O nouă promoţie de absolvenţi se alătură structurilor Poliţiei de Frontieră

Vineri, 18 decembrie 2020, în incinta Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea, a avut loc festivitatea de avansare la primul grad profesional a „Promoţiei de agenţi de poliţie de frontieră, 18 decembrie 2020".

Festivitatea s-a desfășurat în cadru restrâns cu respectarea tuturor măsurilor de protecție impuse de această situație specială în care ne aflăm, în prezența reprezentantului Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, domnul chestor de poliție Valentin Melnic, șeful Direcției Resurse Umane din I.G.P.F. și a conducerii școlii fără a fi invitate alte oficialități, pentru respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii Covid-19.
Având în vedere situația actuală, acesta a fost primul an când părinții, rudele și prietenii absolvenţilor nu au putut fi alături fizic de aceştia, dar suntem siguri că în momentele solemne și încărcate de emoție ale rostirii jurământului de credință toți au fost cu gândul la cei dragi.
Festivitatea de absolvire a fost condusă de către directorul școlii, comisar-şef de poliţie Ionel Hotnoga, care a felicitat tinerii absolvenţi pentru rezultatele bune obţinute la examenul de absolvire. De asemenea, inspectorul general al Politiei de Frontieră, chestor principal de poliţie Liviu BUTE, a transmis tinerilor absolvenţi cuvinte de apreciere şi încurajare: ,,Ați depășit etapa dificilă de selecție pentru a fi admiși în această instituție de învățământ a Ministerului Afacerilor Interne, ați tratat cu seriozitate procesul de școlarizare, iar acum sunteți pregătiți să faceți următorul pas în evoluția voastră profesională, construindu-vă o carieră în Poliția de Frontieră Română. Am încredere în fiecare dintre voi și știu că nu există limite pentru cei care își doresc cu adevărat să facă performanță".
Ziua de 18 decembrie a fost astfel o zi specială atât pentru absolvenţi, cât şi pentru personalul școlii, în special personalul didactic, care au reușit în aceste condiții deosebite și inedite să ducă la bun sfârșit o nouă serie de pregătire, să se adapteze la sistemul de pregătire online și în final să încheie examenul de absolvire fără nici o problemă.
Aceasta este cea de a 31-a promoţie de elevi pe care a dat-o şcoala orădeană și este formată din 150 de elevi, 22  fete și 128 de băieți, iar durata de şcolarizare a fost de un an.
În urma centralizării rezultatelor examenului de absolvire, media generală a promoţiei decembrie 2020 a fost de 8,52. În cadrul festivităţii de absolvire au fost acordate diplome de merit primilor cinci absolvenţi cu rezultate meritorii în cadrul examenului de absolvire, şeful de promoţie fiind recompensat şi cu înscrierea numelui şi prenumelui pe placa de onoare a instituţiei.
Primii trei clasaţi sunt:
şef promoţie - agent ADAM IULIANA - media 9,57
locul 2 - agent BOT MARCELA LOREDANA - media 9,45
locul 3 - agent SUSAN ROBERTA FRANCESCA - media 9,35
Absolvenţii au fost repartizaţi în ordinea mediilor și a opțiunilor fiecăruia, în cadrul inspectoratelor teritoriale ale Poliţiei de Frontieră, la frontiera externă a României, în cadrul structurilor Inspectoratului General pentru Imigrări şi a structurilor Direcției Generale de Pașapoarte, ca debutanţi în primele şase luni.
Comisar-șef de poliţie
Micheş Eugen,
purtător de cuvânt
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: O nouă promoţie de absolvenţi se alătură structurilor Poliţiei de Frontieră.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 00:23:01 Ora standard a Europei de Est