Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O cană de fericire - XII

Laborator de viitor II

O cană de fericire - XII

Vă invităm să sărbătoriți alături de noi cea de-a XII-a ediție a proiectului nostru preferat, care se va desfășura într-un mod inedit anul acesta!

Din cauza situației actuale, a trebui să ne adaptăm și am pornit proiectul doar în varianta online, oferindu-vă tuturor posibilitatea de a contribui la cauza de anul acesta într-un mod simplu, direct, la noi pe site https://rotaractcluboradea.ro/
Chiar și în ciuda faptului că nu am avut posibilitatea să începem proiectul așa cum v-am obișnuit, la începutul lunii decembrie, reușim, totuși, să ne întâlnim și în acest an, în două weekend-uri! De 12 ani, comunitatea orădeană ni s-a alăturat în a aduce bucurie celor care aveau cea mai mare nevoie de ea! Începuturile au fost timide, acum 12 ani nici prin cap nu ne trecea că vom ajunge să înfăptuim atât de multe lucruri frumoase împreună! Ediția aceasta este una specială pentru că ne întoarcem la rădăcini, Căsuța Fericii fiind amplasată în locația ei originală, pe strada Republicii, lângă Grupul statuar al poeților maghiari Holnaposok (vizavi de D.M.-ul de pe Republicii)!
Evenimentul, iniţiat în anul 2009 de către o echipă de voluntari rotaractieni, a devenit o tradiție în peisajul orădean, reușind anual să identifice și să susțină grupuri defavorizate din comunitatea bihoreană, axându-se cu preponderență pe copii, demonstrând puterea şi dorinţa de implicare a comunităţii orădene în susţinerea cauzelor caritabile. Sub deviza „Împreună suntem mai puternici", de-a lungul a 12 ani, membrii clubului Rotaract au reușit să ajute nu mai puțin de 600 de copii și tineri cu nevoi diferite.
Anul acesta, proiectul nostru își dorește să continue dezvoltarea durabilă a tinerei comunități orădene, pe care am început-o în 2018. Conștienți fiind de lacunele sistemului educațional, ne dorim să sprijin viitorul societății prin facilitarea accesului elevilor și studenților la un mediu eficient și echitabil de învățământ. În contextul actual, sistemul de învățământ este considerat a fi nerelevant, inechitabil, ineficient și slab calitativ.
Așadar, marea încercare a zilelor noastre este ca educația să devină interactivă și ca elevii să învețe și practic, nu doar în teorie. Ne-am dori ca orele de biologie, chimie, fizică, informatică sau de altă specialitate să se desfășoare în condiții excelente, iar profesorul să aibă la îndemână toate materialele necesare și să predea într-un mediu propice învățării.
Scopul principal al proiectului anul acesta este de a face posibil visul unor liceeni și de a aduce un laborator din liceul lor în secolul XXI!
Vă așteptăm pe site-ul nostru oficial - https://rotaractcluboradea.ro/  - unde veți găsi o sumedenie de lucruri interesante, de la cănile preferate, la tricouri, hoodies sau chiar măști personalizate, toate pregătite și împachetate cu dibăcie și dăruire de către voluntarii noștri, pentru a putea fi puse direct sub brad! Și ne vedem și live la Căsuța Fericirii, în următoarele două weekend-uri: 18 - 20 și 25 - 27 decembrie!
Roxana Vidican
Vedeți mai multe poze in Galeria foto: O cană de fericire - XII.

Trimite email
vineri, 13 decembrie 2024, 18:14:50 Ora standard a Europei de Est