Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

O serie de măsuri de sănătate publică

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor a aprobat, vineri,

O serie de măsuri de sănătate publică

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor (C.J.S.U.), prezidat de prefectul Dumitru Țiplea, a aprobat în cadrul ședinței de vineri, 18 decembrie 2020, lista localităților de la nivelul județului Bihor în care se impun limitări în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment, pentru a preveni răspândirea virusului SARS-CoV-2.

Tot în cadrul ședinței de astăzi, C.J.S.U. a adoptat o hotărâre care cuprinde o serie de măsuri de sănătate publică cu aplicabilitate în zona pârtiilor de schi dispuse în Staţiunea Stâna de Vale, respectiv Satul de Vacanţă Vârtop.
Față de actualizarea din 14 decembrie, numărul localităților din Bihor în care se impun limitări a scăzut de la 59, la 48 de localități. De asemenea, numărul localităților cu incidență de peste trei cazuri/1.000 locuitori a scăzut de la 20, la 16 de localități vinery, 18 decembrie.
În cadrul măsurilor limitative, C.J.S.U. a aprobat o excepție, respectiv deschiderea agențiilor loto strict pentru vânzarea biletelor loto și a lozurilor, fără a fi permise activitățile privind alte jocuri de noroc.
Pentru a preveni răspândirea virusului SARS-CoV-2 în contextul deschiderii pârtiilor din județul Bihor, C.J.S.U. a adoptat o hotârâre care cuprinde măsuri specifice privind zona pârtiilor de schi din Staţiunea Stâna de Vale, respectiv Satul de Vacanţă Vârtop. Conform hotărârii, administratorii punctelor cu potențial de risc din stațiuni vor urmări implementarea și respectarea unor măsuri de prevenție pe întreaga perioadă de funcționare.
Punctele cu potențial de risc din stațiuni sunt: instalațiile de transport, casieriile de bilete, apres-ski-urile, pârtiile de schi/snowboarding/sanie/tubbing/rollercoaster, unitățile de alimentație public, centrele de închiriere
Măsuri aplicabile tuturor persoanelor cu vârsta peste 5 ani pentru satul de vacanță Vârtop - Pârtia Piatra Grăitoare / telescaun: a) acoperirea nasului și a gurii cu mască sau cagulă pe toată perioada în care se află pe domeniul/resortul schiabil (la coadă, pe durata călătoriei, pe pârtie sau în spațiile închise); b) purtarea mânușilor de către turiști pe toată perioada în care se află pe domeniul / resortul schiabil; c) dirijarea fluxului de oameni de către personalul de deservire astfel încât să se evite aglomerările de persoane; d) supravegherea de către personalul de deservire a respectării distanței de siguranță de către turiști minimum doi metri; e) personalul de deservire de pe peroane va asista și dirija în permanență îmbarcarea și debarcarea persoanelor astfel încât să se evite aglomerațiile; f) se va marca peronul stație/locul de îmbarcare pentru a menține distanța minimă recomandată; g) păstrarea distanței fizice de min. 2 metri între persoanele ce stau la coada de bilete sau la îmbarcarea pe instalatii; h) accesul pe telescaun se va rezuma la maximum două persoane la distanță de două locuri pe bancheta de transport, cu excepția: persoanelor provenite din aceeași familie, copii insoțiți de un singur adult,personalul de intervenție; i) pentru evitarea aglomerării la casa de bilete se va crea un culoar separat pentru aceasta și mutarea ei la baza scărilor de acces către platforma instalației; j) folosirea sistemului de cartele cu mai multe urcări; k) se va încuraja plata cu cardul; l) se vor crea culoare de acces la case la o distanță de minimum 2 m între ele; m) lucrătorii în casierie au obligația de a purta mască și mănuși de protecție și de a le schimba la fiecare oră; n) separarea lucrătorilor din casierie de cumpărători se va face printr-un panou de plexiglas transparent; o) în incinta casieriilor și în cazul servirii de tip tejghea sau automat de vânzare, este recomandată punerea la dispoziție a dezinfectantului atât pentru cumpărători cât și pentru personalul deservent; p) marcarea sensului de urcare și coborâre pe scările de acces ce duc pe platforma de îmbarcare; q) crearea unui culoar delimitat pentru accesul la instalație în vederea îmbarcării/debarcării; r) interzicerea accesului la instalație al persoanelor fără echipament de schi sau snowboard în intervalul orar 11.00 - 17.00.
Măsuri aplicabile tuturor persoanelor cu vârsta peste 5 ani pentru stațiunea Stâna de Vale - Pârtiile de schi, Pârtia de sănii, Pârtia de Tubing / teleschi și bandă rulantă aplicabile tuturor persoanelor cu vârsta peste 5 ani: a) acoperirea nasului și a gurii cu mască sau cagulă; pe toată perioada în care se află pe domeniul /resortul schiabil (la coadă, pe durata călătoriei, pe pârtie sau în spațiile închise); b) purtarea mănușilor de către turiști pe toată perioada în care se află pe domeniul /resortul  schiabil; c) dirijarea fluxului de persoane de către personalul de deservire astfel încât să se evite aglomerările; d) supravegherea de către personalul de deservire a respectării distanței de siguranță de către turiști; e) personalul de deservire de peroane va asista și dirija în permanență îmbarcarea și debarcarea persoanelor astfel încât să se evite aglomerațiile; f) se va marca peronul stație/locul de îmbarcare pentru a se menține distanța minimă recomandată; g) păstrarea distanței fizice de minimum 2 metri între persoanele ce stau la coada de bilete sau la îmbarcarea pe instalații; h) accesul pe banda rulantă aferentă Pârtiei de Tubing cu păstrarea distanțării fizice de minimum 2 metri, cu excepția: persoanelor provenite din aceeași familie, copii insoțiți de un singur adult; i) folosirea sistemului de cartele cu mai multe urcări; j) se va încuraja plata cu cardul k) lucrătorii în casierie au obligația de a purta mască și mănuși de protecție și de a le schimba la fiecare oră l) separarea lucrătorilor din casierie de cumpărători se va face printr-un panou de plexiglas transparent m) în incinta casieriilor și în cazul servirii de tip tejghea sau automat de vânzare, este recomandată punerea la dispoziție a dezinfectantului atât pentru cumpărători cât și pentru personalul deservent n) pentru evitarea aglomerării la casa de bilete se va crea un culoar separat pentru aceasta. o) crearea unui culoar delimitat pentru accesul la instalații în vederea îmbarcării/debarcării.
Măsuri aplicabile tuturor persoanelor cu vârsta peste 5 ani în zona/interiorul centrelor de închiriere a echipamentelor de schi, snowbord, sănii: a) acoperirea nasului și a gurii cu mască sau cagulă; b) centrele vor pune la dispozitie dezinfectant pentru toți clienții și lucrătorii; c) lucrătorii din aceste centre au obligația de a purta mască și mănuși de protecție și de a le schimba la fiecare oră; d) se va limita numărul de persoane care au acces în interiorul acestor spații; e) se vor dezinfecta periodic suprafețele și echipamentele închiriate / folosite.
În locațiile de tip apres-ski se aplică măsurile incidente pe tot domeniul HoReCa, stabilite prin  ordinele de ministru incidente specific, hotărârile de Guvern privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României, hotărârile Comitetului Județean pentru Situații de Urgență
Aici puteți parcurge integral Hotărârea nr. 68:

https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2020/12/HOT-CJSU-HORECA-18-DECnr-

68-.pdf

Aici puteți parcurge integral Hotărârea nr. 69:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2020/12/HCJSU-nr.69-statiuni_.pdf
 
 https://bh.prefectura.mai.gov.ro/despre-noi/situatii-de-urgenta/
Cancelaria Prefectului
Județul Bihor

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 07:15:16 Ora standard a Europei de Est