Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Măsuri de final de an, votate în ședința Consiliului Local

Joi, 17 decembrie,

Măsuri de final de an, votate în ședința Consiliului Local

Primarul Florin Birta a prezentat în cadrul conferinței de presă susținute joi, 17 decembrie2020, proiectele de hotărâre care supuse aprobării Consiliului Local.

Cea mai mare parte a proiectelor care s-au aflat pe masa consilierilor locali se referă la supraimpozitările pe clădiri sau terenuri pentru anul 2020/2021.
Conform spuselor primarului, există două categorii de supraimpozitări: cele pe terenuri, respectiv cele de clădiri. În 2020, în categoria terenurilor neîngrijite, care se supraimpozitează cu 500%, erau 44 de terenuri incluse, iar în anul 2021 sunt 46 de terenuri. În ceea ce privește terenurile neconstruite din zona centrală, cu o cotă adiacentă de 50%, de la 16 terenuri supraimpozitate în 2020, au scăzut la 15 terenuri în 2021.
La clădiri situația se prezintă astfel: în anul 2020 erau 349 de clădiri supraimpozitate, iar în 2021 sunt 320 de clădiri - o scădere cu 29 de clădiri, deci se poate observa o creștere a suspendărilor pentru supraimpozitare pentru cei care au scos autorizație de construcție și au declarat începerea lucrărilor, de la 82 în 2020, la 112 în anul 2021.
„Acest program de supraimpozitare îi stimulează în continuare pe locuitori să găsească soluții să își reabiliteze clădirile. Este bine de știut că cota de majorare pentru clădiri se suspendă dacă proprietarul clădirii prezintă până la data de 31 decembrie plata cotei părți din lucrările estimate", a spus primarul Florin Birta.
Aprobarea nivelului redevenței datorate de C.A.O.
Un alt proiect important de pe ordinea de zi se referă la aprobarea nivelului redevenței datorate de Compania de Apă Oradea. Conform explicațiilor date de primar, prin modificările legislative intervenite în ultimii ani, precum și datorită unei decizii a Curții de Conturi, bazate pe reglementările Legii serviciilor publice comunitare de utilități publice, s-a stabilit că trebuie crescut nivelul redevenței datorate de C.A.O..
Având în vedere că C.A.O. este un operator regional, el este obligat să aplice un tarif unic și unitar pentru toate unitățile teritoriale unde operatorul operează. Primarul Florin Birta a arătat că, în urma unei analize cost-beneficiu, s-a stabilit că indicele de suportabilitate ar trebui să ajungă la un nivel de maxim 2,5%, adică factura medie nu poate depăși 2,5% din venitul mediu pe gospodărie într-o localitate. Pentru a nu depăși această cotă grad de suportabilitate în niciuna din localitățile unde C.A.O. operează, s-a stabilit ca gradul de suportabilitate poate fi atins la o amortizare de maximum 51%. Până în prezent, redevența a fost de 37% din amortizare, iar acum, în urma acestor modificări, redevența ajunge la 51% din amortizare. Redevența de acum este de 8,3 milioane lei pe an iar după ce redevența va crește la 51%, va ajunge la 11,5 milioane lei/an, acești bani regăsindu-se în viitor în investițiile privind infrastructura de apă și canal.
Creşterile de tarife propuse, cu începere probabil din iunie 2021, după avizarea acestora de către A.N.R.S.C., sunt, conform spuselor primarului: la apă 0,16 lei (de la 3,52 la 3,68 lei), la canal 0,19 lei (de la 2,13 la 2,32 lei), la pluvial cu 0,07 lei (de la 0,46 la 0.53 lei). „Poziția C.A.O. în lista A.N.R.S.C. privind tarifele operatorilor regionali în acest moment este 42 din 46, adică suntem pe locul 42 la nivelul de tarifare a apei și canalului din România din 46 de furnizori. După această creștere a preţului, vom urca pe poziția 40 din 46 de operatori", a menționat primarul.
Deșeurile comunelor Nojorid și Sântandrei vor fi depuse la centrul de colectare de pe str. Thurzo Sandor
Primarul Florin Birta a anunțat că  în urma solicitării primite de la cele două primării, deșeurile comunelor Nojorid și Sântandrei vor fi depuse la centrul de colectare selectivă de pe str. Thurzo Sandor.
În urma calculelor făcute de către Primăria Oradea, comuna Nojorid va trebui să plătească 525 lei/lună, iar comuna Sântandrei va trebui să plătească 412 lei/lună pentru a beneficia de acest serviciu. La aceste sume se va adăuga ulterior și costul de transport, care se va calcula în funcție de cantitatea depozitată la centrul de colectare selectivă.
Credite pentru cofinanțarea unor proiecte importante pe fonduri europene
Având în vedere că Primăria Oradea a câștigat două proiecte importante pe fonduri europene, pentru care sunt semnate contractele de finanțare, municipiul va contracta un credit rambursabil intern pentru a le cofinanța. Este vorba de Promovarea antreprenoriatului creativ prin dezvoltarea incubatorului de afaceri Cresc Oradea Mare din str. Louis Pasteur, cu o valoare a proiectului de aprox. 16.200.000 lei, din care cota Primăriei Oradea se ridică la 8.750.000 lei, cealaltă investiție privind construcția centrului de antreprenoriat Piața Cetate, un proiect cu o valoare de aproximativ 79,5 milioane lei, din care contribuția P.M.O. este de 63,3 milioane lei.
Un al doilea credit se referă la trei obiective de investiții importante în Oradea: construirea parcării din str. Iosif Vulcan, construirea parcării aferente Spitalului Județean și amenajarea de accese și spații auto în zona sălii Sporturilor.
,,Toate aceste trei investiții le estimăm undeva la 94,7 milioane de lei. Am propus să contractăm un credit de 94,6 milioane lei, care va avea o maturitate de 8 ani, din care 3 ani vor fi perioadă de grație iar 5 ani perioada de rambursare. Am constatat că aceste investiții sunt aducătoare de venit din a doua zi de când sunt finalizate, iar partea de dobândă poate fi acoperită din veniturile pe care parcările le vor aduce în viitor. Foarte important de spus că, cu toate că vom accesa aceste credite, gradul de îndatorare al municipiului Oradea va fi undeva în jurul cifrei de 20%, deci Oradea nu se îndatorează în așa fel încât să nu putem plăti datoriile", a menționat primarul Florin Birta.
De asemenea, primarul a anunțat că, în urma hotărârii Consiliului Local, se va declanșa procedura de expropriere în zona Spitalului Județean, exproprieri care sunt în valoare de aproximativ de 4 milioane lei și sunt necesare pentru demararea procedurii de construire a parcării.
Revizuirea zonării fiscale a municipiului Oradea
Având în vedere faptul că în fiecare an, în funcție de modernizările care au loc pe străzile orădene, aceste străzi sunt trecute dintr-o zonare în alta, tot în cadrul ședinței de Consiliu Local a fost aprobată revizuirea zonării fiscale a municipiului Oradea. În acest an sunt afectate 29 de străzi, din care 8 străzi vor trece din categoria D în categoria C, 17 străzi din categoria C în categoria B, 3 străzi din categoria B în categoria A și un tronson de stradă trece din zona B în zona C.
În urma acestei revizuiri, toți cei care consideră că nu sunt evaluați în mod corect pot solicita Primăriei Oradea reevaluarea.
A.D.L.O. va prelua în administrare parcurile industriale din Bihor
Tot în cadrul ședinței Consiliului Local s-a aprobat faptul că, în urma deciziei comune a Consiliului Județean Bihor și a Primăriei Oradea de a unifica parcurile industriale din Bihor, Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (A.D.L.O.) va prelua în administrare parcurile industriale din Bihor. În primul rând, se va lua în administrare terenul de la cele trei parcuri, 109.000 mp din comuna Tileagd, 50.000 mp din Săcuieni și 68.000 mp din comuna Tămășeu. După ce aceste terenuri vor fi preluate în administrare de la Parcuri industriale Bihor, se va cere ministerului de resort transformarea titlurilor de parcuri industriale la A.D.L.O.
„O consider o soluție bună, pentru că colegii noștri de la A.D.L.O. au dovedit că au experiență, profesionalism și sunt dedicați, acest lucru putând fi demonstrat și prin cifrele pe care le avem - 410 milioane de euro investiții private în parcurile industriale din Oradea, peste 8.500 de locuri de muncă și peste 104 companii rezidente în aceste parcuri și cred că vor face aceeași treabă la fel de bună și în județul Bihor", a menționat Florin Birta.
Aprobarea schemei de ajutor local de minimis
În municipiul Oradea existau patru tipuri de scheme de ajutor de minimis: ajutorul pentru stimularea investițiilor care promovează dezvoltarea locală prin crearea locurilor de muncă, minimis pentru rezidenții parcurilor industriale, minimis pentru cei care au redus impozitul pe clădirile utilizate de entitățile din sectorul I.T. și minimis pentru reducerea impozitului pentru clădirile premium.
Acest ajutor de minimis era acordat până în data de 31 decembrie 2020, dar conform unei directive de la Comisia Europeană acest ajutor a fost prelungit până la 31 decembrie 2023, încă trei ani de zile. Astfel că municipiul Oradea a decis și el să prelungească până la această dată ajutorul de minimis oferit. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 18:23:05 Ora de vară a Europei de Est