Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Evenimentul național: Hai cu noi la vânătoare!

Dacă iubești eclipsele...

Evenimentul național: Hai cu noi la vânătoare!

Eclipsa totală de Soare din 14 decembrie, 2020 a fost un eveniment internațional de excepție, aşteptat de iubitorii cerului înstelat, de către vânătorii de eclipse, viitori astronomi şi astrofizicieni.

Evenimentul a oferit participanţilor, deopotrivă elevi, profesori, specialişti, care îşi pun speranţele în capacitatea generaţiei tinere de a construi, cu instrumentele ştiinţei, arhitectura lumii de mâine, prilejul unei fructuoase colaborări internaționale în direcția educației STE(A)M.
 Scopul evenimentului a fost promovarea astronomiei și științelor spațiale, disciplinele STE(A)M în rândul elevilor și dezvoltarea competențelor de limbă engleză prin metoda CLIL
Evenimentul s-a desfășurat în perioada 7-21 decembrie 2020, a fost coordonat la nivel internațional de către: Uniunea Astronomică Internațională (U.A.I.), Comisia C.1.- Educația prin Astronomie și Dezvoltare, https://iau-dc-c1.org/eclipse-2020/, la nivel național a fost organizat de către: Colegiul  Tehnologic  „Grigore Cerchez" din Bucureşti și Școala Gimnazială Nr. 168 din Bucureşti și coordonat de profesor Naghi Elisabeta Ana, coordonator național pentru educația în astronomie, membru al echipei N.A.E.C. - al U.A.I. și al Comitetului Național Român de Astronomie (C.N.R.A.).
Partenerii evenimentului au fost Comitetul Naţional Român de Astronomie (C.N.R.A.), http://www.astro.ro/cnra/?about-us.html și 37 de unități de învățământ din 17 județe, 32 de unități de învățământ din mediul urban, patru unități de învățământ din mediul rural, de toate tipurile și toate nivelurile, iar coordonatorii, cadre didactice, au acoperit o paletă de peste 12 discipline de învățământ.
Printre cele 37 de unități de învățământ s-au regăsit Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" și Colegiul Național ,,Samuil Vulcan" din Beiuș, județul Bihor. Chiar dacă Beiușul e un oraș mic, a fost întotdeauna un centru cultural și educativ cu puternice ecouri la nivel național și nu numai, reușind de fiecare dată să se facă remarcat prin activitățile educative desfășurate de dascălii de la școlile din urbe.
Activitățile principale la care s-au implicat elevii și profesorii noștri au fost:
*Eclipse Party, eveniment organizat de Iranian Teachers Astronomy Union, I.T.A.U., and Student's International Network for Astronomy, S.I.N.A., www.itaubu.com. alături de elevi și profesori din: Japonia, Chile, Africa de Sud, Iran, România, Bulgaria, Statele Unite ale Americii, etc.
*Activitate CLIL outdoor națională online, în limba engleză, pentru nivel gimnazial, în cadrul proiectulului  E+ strategic „Exchange of good practices for implementing CLIL method to cater for the needs of disadvantaged and special needs groups  and to reduce the differences in learning outcomes linked to the socio-economic disparities (CLIL4DSN)", 2018-1-RO01-KA201-0495.
*Expoziții, dezbateri, mese rotunde la nivelul fiecărei unități de învățământ din Beiuș, cu tema eclipselor.
*Observarea eclipsei on line și participarea la Eclipse Party, eveniment organizat de către Iranian Teachers Astronomy Union, I.T.A.U., and Student's International Network for Astronomy, S.I.N.A., www.itaubu.com. alături de elevi și profesori din: Japonia, Chile, Africa de Sud, Iran, România, Bulgaria, Statele Unite ale Americii etc.
România a fost reprezentată de o echipă formată din trei elevi și trei profesori, astfel: Elisabeta Ana Naghi, profesor coordonator național pentru educația astronomică (Uniunea Astronomică Internațională - National Astronomy Education Coordinator) și membru al Comitetul Național Român de Astronomie: Prezentarea evenimentului, Felicia Elena Călmuc, profesor de engleză la Palatul Copiilor din Craiova, județul Dolj: Prezentare parteneriatului evenimentului - unitățile de învățământ, Laura Cardoș, profesor de geografie la Colegiul Național ,,Vasile Lucaciu" din Baia Mare, județul Maramureș: Prezentarea evenimentului în context internațional, Nicola Percsiovics, elevă la Colegiul Național ,,Vasile Lucaciu" din Baia Mare, județul Maramureș, coordonată de profesor de geografie, Laura Cardoș de la Colegiul Național ,,Vasile Lucaciu" din Baia Mare, județul Maramureș: Implicarea școlilor în organizarea și desfășurarea evenimentului Eclipsa 2020, Daria Călmuc, elevă la Palatul Copiilor din Craiova, județul Dolj, coordonată de profesor de engleză Felicia Elena Călmuc de la Palatul Copiilor din Craiova, județul Dolj: Modul în care toate tipurile de școli, indiferent de profilul lor, pot participa la activități din domeniul științelor, Miriam Zima, elevă la Colegiul Național ,,Samuil Vulcan" din Beiuș, județul Bihor, coordonată de profesor de matematică Boloș Radu Vasile: Libertatea de exprimare, opiniile personale ale unui adolescent.
Elevii de gimnaziu de la Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș", Beiuș au participat la activitatea online.
Elevii și profesorii au adus îmbunătățiri procesului de învățare la distanță, făcându-l mai atractiv, iar comunitatea locală a aflat mai multe despre fenomenul eclipselor.
Coordonatorii evenimentului în cele două unități școlare au fost: profesorii  Lorincz Anita și Marian Magdalena, prof dr. Ropa Lucian, directorul Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș și profesor Boloș Radu Vasile, profesor Ilieș Mihaela, directorul Colegiului Național ,,Samuil Vulcan" din Beiuș.                                                               

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 23:11:12 Ora de vară a Europei de Est