Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul transnațional ,,Ursulețul de pluș RO-MD”

La Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel”, Oradea

Proiectul transnațional ,,Ursulețul de pluș RO-MD”

Grădinița cu Program Prelungit Nr. 30 - ,,Mugurel", Oradea. director, prof. Lucia Negrău, educatoare, prof. Lenuța Ruja, prof. Tomescu-Bogdan Ioana, a derulat în perioada octombrie - decembrie 2020, un amplu proiect de parteneriat transnațional, cu Institutul de Educație Timpurie ,,Zâmbetul", din orașul Bălți, Republica Moldova, educatoare, Maxian Liuba și Petrari Silvia.

Prin intermediul tehnologiei, noi, educatoarele, implicate în acest proiect am reușit să colaborăm foarte bine, să ne punem de acord asupra tuturor demersurilor ce au urmat să le facem, colaborare rodnică, pe care ne dorim să o menținem.
Preșcolarii din cele două grădinițe au avut o primă întâlnire virtuală înainte de plecarea în călătorie, spre Republica Moldova a ursulețului nostru Bruno, și venirea în România a ursulețului Cocolino. Ambii ursuleți au asupra lor agende în care vor fi consemnate impresiile călătoriei. Întâlnirea ce a avut loc  ne-a dat ocazia să ne cunoaștem reciproc și să trăim clipe încărcate de emoție. Bruno și câte o surpriză pentru gazdele spre care se îndrepta a fost expediat prin poștă. A doua întâlnire virtuală a fost realizată după ce ursuleții au ajuns la destinație. Partenerii noștri l-au primit în sala de grupă, în timp ce noi am fost nevoiți să adoptăm un stil de desfășurare propriu, strict online, deoarece eram deja în scenariu roșu. Spiridușii noștri l-au substituit pe Cocolino imaginându-și că orice ursuleț pe care îl au pe acasă, poate fi Cocolino sau confecționându-și unul. Câte doi copii, în fiecare zi au fost gazdele lui Cocolino. S-a creat o neașteptată emulație  în a-l antrena pe ursulețul musafir în activități de tot felul.
A treia întâlnire a avut loc înainte de întoarcerea acasă a ursuleților. Preșcolarii s-au bucurat de revederea cu ursuleții călători și prietenii noștri de la Grădinița ,,Zâmbetul", unde și-au povestit, parte din  experiențele grozave pe care le-au trăit alături de ursulețul musafir.
Ultima întâlnire virtuală ne-a adus alături pentru a afla frumoasa aventură pe care ursuleții au petrecut-o în grădinița parteneră alături de preșcolari, dar și pentru a vedea darurile pe care le-au primit de la noii prieteni. Am avut plăcerea să constatăm că atât copiii cât și părinții au fost încântați și au apreciat acest demers al nostru, prin interesul și implicarea de care au dat dovadă, pe toată perioada în care s-a desfășurat proiectul.
A fost o bucurie să participăm la un proiect de o asemenea anvergură, deoarece ne-a oferit posibilitatea de a ne depăși limitele, dat fiind acest context pandemic. Toate etapele parcurse în cadrul acestui proiect au fost unice și ne-au adus bucuria de a descoperi prieteni noi și oportunitatea de a aplica strategii diverse de învățare online.
Prof. Ruja Lenuța
Prof. Tomescu-Bogdan Ioana
Găsiți mai multe poze (25 de poze) în Galeria foto: Proiectul transnațional ,,Ursulețul de pluș RO-MD”
 
Felicitări, doamnelor educatoare!
Chiar și în condiții de pandemie, legate și legați de glie, educatoarele și dascălii noștri găsesc soluții pentru a ieși din criza fără precedent în care a ajuns învățământul, la toate nivelurile. Constatăm cu bucurie, din ce în ce mai des, că onor cadrele didactice inventează, se zbat, se asociază, luptă pentru depășirea limitelor, pentru suplinirea tehnologiilor, pentru a descoperi metode, procedee, noi căi de acces spre copii, pentru a-i implica, pentru a le stârni curiozitatea și interesul!
Felicitări pentru un proiect transnațional cu Republica Moldova! Deci, se poate. Cine caută găsește, iar doamnele prof. Lenuța Ruja și Ioana Tomescu-Bogdan ne demonstrează că au găsit o cale de a ieși din impas, de a face un pas uriaș, profesional, didactic, cu acest proiect chiar peste granițele țării!
Nota 10 cu felicitări!
Cu prețuire,
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 23:16:23 Ora de vară a Europei de Est