Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„COLORS”- proiect Erasmus +

La Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" din Oradea

„COLORS”- proiect Erasmus +

Pornind de la proiectul eTwinning ,,COLORS (Creating Our Learning Options to Reveal Skills)", înregistrat în decembrie 2019, un grup de profesori din cinci țări (Grecia - ,,4 Dimotiko Pefkon", România - Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea, Spania -,,Ceip El Peñascal", Serbia - PU „Nasa Radost" și Turcia - ,,Sehit Polis Volkan SabazIlkokulu") au aplicat pentru proiectul Erasmus+ ,,COLORS" , având ca și aplicant coordonator unitatea școlară,,Johannesskolan"din Suedia.

Proiectul Erasmus+ ,,COLORS"- 2020-1-SE01-KA229-077901_5 a fost aprobat ca și proiect de parteneriat cu schimb interșcolar, fiind implementat în perioada 1.09.2020 - 31.08.2022, la învățământul primar din unitățile școlare.
Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" - director, prof. Simona Nicoleta Martin, prof. Maria Duma, coordonator proiect - este unul dintre beneficiarii acestui proiect, obținând o finanțare de 18.045 de euro.
Pornind de la ,,Teoria inteligențelor multiple" a lui Gardner, proiectul dorește să dezvăluie tipurile de inteligență pe care elevii le posedă și care pot fi valorificate prin activitățile planificate.
Elevii au oportunitatea de a-și îmbunătăți abilitățile de comunicare în limba engleză, prin interacțiunea cu elevi din alte țări, pot să utilizeze noi tehnologii pentru comunicare și transmiterea informațiilor și sunt încurajați să participe la activități inovative, dezvoltându-și spiritul antreprenorial, prin munca în echipă. Ei vor dobândi mentalități ca dezvoltatori ai tehnologiei, în loc de consumatori de tehnologie.
În implementarea proiectului, cadrele didactice împărtășesc idei și experiențe, își dezvoltă competențele profesionale pentru îmbunătățirea calității actului educațional.
Activitățile anului 2020
În luna septembrie, proiectul a debutat cu aplicarea ,,Scalei de evaluare a Teoriei inteligențelor multiple", scală aplicată unui număr de 115 elevi, cu vârsta cuprinsă între 8 și 10 ani. Rezultatele au confirmat nevoia de aplicare la clasă a noilor metode și tehnologii  pentru a oferi fiecărui elev posibilitatea să se dezvolte.
În luna octombrie, Serbia a fost responsabilă cu organizarea unui concurs prin care să se aleagă logo-ul proiectului, iar logo-ul propus de România a avut cele mai multe procente.
Ziua de 11 Noiembrie - Ziua Internațională Origami - a fost sărbătorită deja în condițiile muncii online. Clasele I B (prof. Maria Duma), a II-a C (prof. Cătălin Lazăr), a III-a A (prof. Anamaria Horga), a IV-a A (prof. Angela Clonda) și a IV-a B (prof. Aurelia Susan) au realizat lucrări minunate, prezentate apoi în Chatter Kids și alte programe interesante. https://www.youtube.com/watch?v=Kc9hzWu2zGY
Pentru 5 Decembrie, Ziua Protejării Biodiversității, elevii au realizat vizite în natură, la muzee sau vizite online la rezervații naturale, documentându-se despre varietatea speciilor și modalități de protejare a lor. Apoi s-au organizat în grupuri de lucru online, pregătind prezentări PPT, Powtoon, MP4 și PDF. România va alcătui o carte electronică, cu toate materialele proiectului, pe această temă. https://www.youtube.com/watch?v=TXT4mo8huis
Pentru Crăciun și Anul Nou, materialele au îmbrăcat diferite forme: felicitări, videoclipuri cu urări, dansuri populare, materiale Chatter Kids și  Word Art. https://www.youtube.com/watch?v=xznafKGferM
Materialele proiectului pot fi consultate pe:
https://live.etwinning.net/projects/project/209663
https://twinspace.etwinning.net/103967/home
http://www.cnivor.ro/erasmus-colors.html
Chiar dacă contextul începerii acestui proiect este atipic, munca noastră este plină de elan și cu realizări pe care vă invităm să le descoperiți.
Prof. Maria Duma
Găsiți mai multe poze (63 de poze) în Galeria foto: „COLORS”- proiect Erasmus +

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 14:53:38 Ora standard a Europei de Est