Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„COLORS”- proiect Erasmus +

La Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" din Oradea

„COLORS”- proiect Erasmus +

Pornind de la proiectul eTwinning ,,COLORS (Creating Our Learning Options to Reveal Skills)", înregistrat în decembrie 2019, un grup de profesori din cinci țări (Grecia - ,,4 Dimotiko Pefkon", România - Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea, Spania -,,Ceip El Peñascal", Serbia - PU „Nasa Radost" și Turcia - ,,Sehit Polis Volkan SabazIlkokulu") au aplicat pentru proiectul Erasmus+ ,,COLORS" , având ca și aplicant coordonator unitatea școlară,,Johannesskolan"din Suedia.

Proiectul Erasmus+ ,,COLORS"- 2020-1-SE01-KA229-077901_5 a fost aprobat ca și proiect de parteneriat cu schimb interșcolar, fiind implementat în perioada 1.09.2020 - 31.08.2022, la învățământul primar din unitățile școlare.
Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" - director, prof. Simona Nicoleta Martin, prof. Maria Duma, coordonator proiect - este unul dintre beneficiarii acestui proiect, obținând o finanțare de 18.045 de euro.
Pornind de la ,,Teoria inteligențelor multiple" a lui Gardner, proiectul dorește să dezvăluie tipurile de inteligență pe care elevii le posedă și care pot fi valorificate prin activitățile planificate.
Elevii au oportunitatea de a-și îmbunătăți abilitățile de comunicare în limba engleză, prin interacțiunea cu elevi din alte țări, pot să utilizeze noi tehnologii pentru comunicare și transmiterea informațiilor și sunt încurajați să participe la activități inovative, dezvoltându-și spiritul antreprenorial, prin munca în echipă. Ei vor dobândi mentalități ca dezvoltatori ai tehnologiei, în loc de consumatori de tehnologie.
În implementarea proiectului, cadrele didactice împărtășesc idei și experiențe, își dezvoltă competențele profesionale pentru îmbunătățirea calității actului educațional.
Activitățile anului 2020
În luna septembrie, proiectul a debutat cu aplicarea ,,Scalei de evaluare a Teoriei inteligențelor multiple", scală aplicată unui număr de 115 elevi, cu vârsta cuprinsă între 8 și 10 ani. Rezultatele au confirmat nevoia de aplicare la clasă a noilor metode și tehnologii  pentru a oferi fiecărui elev posibilitatea să se dezvolte.
În luna octombrie, Serbia a fost responsabilă cu organizarea unui concurs prin care să se aleagă logo-ul proiectului, iar logo-ul propus de România a avut cele mai multe procente.
Ziua de 11 Noiembrie - Ziua Internațională Origami - a fost sărbătorită deja în condițiile muncii online. Clasele I B (prof. Maria Duma), a II-a C (prof. Cătălin Lazăr), a III-a A (prof. Anamaria Horga), a IV-a A (prof. Angela Clonda) și a IV-a B (prof. Aurelia Susan) au realizat lucrări minunate, prezentate apoi în Chatter Kids și alte programe interesante. https://www.youtube.com/watch?v=Kc9hzWu2zGY
Pentru 5 Decembrie, Ziua Protejării Biodiversității, elevii au realizat vizite în natură, la muzee sau vizite online la rezervații naturale, documentându-se despre varietatea speciilor și modalități de protejare a lor. Apoi s-au organizat în grupuri de lucru online, pregătind prezentări PPT, Powtoon, MP4 și PDF. România va alcătui o carte electronică, cu toate materialele proiectului, pe această temă. https://www.youtube.com/watch?v=TXT4mo8huis
Pentru Crăciun și Anul Nou, materialele au îmbrăcat diferite forme: felicitări, videoclipuri cu urări, dansuri populare, materiale Chatter Kids și  Word Art. https://www.youtube.com/watch?v=xznafKGferM
Materialele proiectului pot fi consultate pe:
https://live.etwinning.net/projects/project/209663
https://twinspace.etwinning.net/103967/home
http://www.cnivor.ro/erasmus-colors.html
Chiar dacă contextul începerii acestui proiect este atipic, munca noastră este plină de elan și cu realizări pe care vă invităm să le descoperiți.
Prof. Maria Duma
Găsiți mai multe poze (63 de poze) în Galeria foto: „COLORS”- proiect Erasmus +

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 19:58:45 Ora de vară a Europei de Est