Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 decembrie 2021

1.Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București, obligați să meargă fizic luni, la ora 14, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar. Asta deși Ministerul Educației permite ca întâlnirea să aibă loc on-line în plină pandemie

Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București sunt obligați să meargă fizic, luni, 13 decembrie 2021, la ora 14.00, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar, pentru a-și alege școala pe care vor să o conducă. Instituția ignoră astfel posibilitatea ca ședința să aibă loc on-line, posibilitate comunicată și întărită chiar de Ministerul Educației printr-o adresă trimisă inspectoratelor școlare tot vineri.
Ședința de alegere a școlii pentru candidații la concursul de directori are loc în timp ce elevii Liceului „Jean Monnet” sunt la cursuri, tot cu prezență fizică, iar procedura internă a unității de învățământ prevede că toate persoanele care nu sunt angajate ale unității sunt considerate persoane străine, legitimate la punctul de pază, trecute în registru, iar paznicul păstrează cartea de identitate a persoanelor pe toată perioada vizitei acestora...
Potrivit procedurii operaționale nr. 28625/10.12.2021 privind organizarea și desfășurarea ședinței cu prezență în care sunt exprimate opțiunile candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ emisă vineri de Inspectoratul Școlar al Municipiului București, luni, 13 decembrie 2021, are loc ședința cu prezență fizică pentru exprimarea opțiunilor candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.

„COLORS”- proiect Erasmus +

La Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" din Oradea

„COLORS”- proiect Erasmus +

Pornind de la proiectul eTwinning ,,COLORS (Creating Our Learning Options to Reveal Skills)", înregistrat în decembrie 2019, un grup de profesori din cinci țări (Grecia - ,,4 Dimotiko Pefkon", România - Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea, Spania -,,Ceip El Peñascal", Serbia - PU „Nasa Radost" și Turcia - ,,Sehit Polis Volkan SabazIlkokulu") au aplicat pentru proiectul Erasmus+ ,,COLORS" , având ca și aplicant coordonator unitatea școlară,,Johannesskolan"din Suedia.

Proiectul Erasmus+ ,,COLORS"- 2020-1-SE01-KA229-077901_5 a fost aprobat ca și proiect de parteneriat cu schimb interșcolar, fiind implementat în perioada 1.09.2020 - 31.08.2022, la învățământul primar din unitățile școlare.
Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" - director, prof. Simona Nicoleta Martin, prof. Maria Duma, coordonator proiect - este unul dintre beneficiarii acestui proiect, obținând o finanțare de 18.045 de euro.
Pornind de la ,,Teoria inteligențelor multiple" a lui Gardner, proiectul dorește să dezvăluie tipurile de inteligență pe care elevii le posedă și care pot fi valorificate prin activitățile planificate.
Elevii au oportunitatea de a-și îmbunătăți abilitățile de comunicare în limba engleză, prin interacțiunea cu elevi din alte țări, pot să utilizeze noi tehnologii pentru comunicare și transmiterea informațiilor și sunt încurajați să participe la activități inovative, dezvoltându-și spiritul antreprenorial, prin munca în echipă. Ei vor dobândi mentalități ca dezvoltatori ai tehnologiei, în loc de consumatori de tehnologie.
În implementarea proiectului, cadrele didactice împărtășesc idei și experiențe, își dezvoltă competențele profesionale pentru îmbunătățirea calității actului educațional.
Activitățile anului 2020
În luna septembrie, proiectul a debutat cu aplicarea ,,Scalei de evaluare a Teoriei inteligențelor multiple", scală aplicată unui număr de 115 elevi, cu vârsta cuprinsă între 8 și 10 ani. Rezultatele au confirmat nevoia de aplicare la clasă a noilor metode și tehnologii  pentru a oferi fiecărui elev posibilitatea să se dezvolte.
În luna octombrie, Serbia a fost responsabilă cu organizarea unui concurs prin care să se aleagă logo-ul proiectului, iar logo-ul propus de România a avut cele mai multe procente.
Ziua de 11 Noiembrie - Ziua Internațională Origami - a fost sărbătorită deja în condițiile muncii online. Clasele I B (prof. Maria Duma), a II-a C (prof. Cătălin Lazăr), a III-a A (prof. Anamaria Horga), a IV-a A (prof. Angela Clonda) și a IV-a B (prof. Aurelia Susan) au realizat lucrări minunate, prezentate apoi în Chatter Kids și alte programe interesante. https://www.youtube.com/watch?v=Kc9hzWu2zGY
Pentru 5 Decembrie, Ziua Protejării Biodiversității, elevii au realizat vizite în natură, la muzee sau vizite online la rezervații naturale, documentându-se despre varietatea speciilor și modalități de protejare a lor. Apoi s-au organizat în grupuri de lucru online, pregătind prezentări PPT, Powtoon, MP4 și PDF. România va alcătui o carte electronică, cu toate materialele proiectului, pe această temă. https://www.youtube.com/watch?v=TXT4mo8huis
Pentru Crăciun și Anul Nou, materialele au îmbrăcat diferite forme: felicitări, videoclipuri cu urări, dansuri populare, materiale Chatter Kids și  Word Art. https://www.youtube.com/watch?v=xznafKGferM
Materialele proiectului pot fi consultate pe:
https://live.etwinning.net/projects/project/209663
https://twinspace.etwinning.net/103967/home
http://www.cnivor.ro/erasmus-colors.html
Chiar dacă contextul începerii acestui proiect este atipic, munca noastră este plină de elan și cu realizări pe care vă invităm să le descoperiți.
Prof. Maria Duma
Găsiți mai multe poze (63 de poze) în Galeria foto: „COLORS”- proiect Erasmus +

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 17 ianuarie 2022