Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Spitalul Municipal, dotat cu aparatură medicală la cele mai înalte standarde

30 decembrie,

Spitalul Municipal, dotat cu aparatură medicală la cele mai înalte standarde

Primarul Florin Birta a participat miercuri, 30 decembrie 2020, la conferința de presă organizată la Spitalul Municipal Dr. Gavril Curteanu, conferință în cadrul căreia au fost prezentate achizițiile realizate prin două proiecte pe fonduri europene.

Prin aceste proiecte, Spitalul Municipal este dotat cu aparatură medicală la cele mai înalte standarde.
La conferința de presă a participat și Maria Silaghi, managerul Spitalului Municipal.
„Iată că, dacă nu demult inauguram Unitatea de Primiri Urgențe de la Spitalul Județean și blocul operator de la Maternitate, acum putem prezenta noile aparaturi medicale de care va beneficia Spitalul Municipal Oradea. Vorbim de aproape 4 milioane de euro care au fost investiți prin două proiecte pe fonduri europene, un proiect transfrontalier România-Ungaria și un proiect pe P.O.I.M. destinat creșterii capacității de gestionare a crizei Covid 19. Mulțumesc pe această cale conducerii Spitalului Municipal, care a dus la bun sfârșit aceste investiții, dlui Gheorghe Carp, care în această perioadă grea a coordonat toate spitalele din județul Bihor și, nu în ultimul rând, colegilor din Primăria Oradea, care s-au ocupat de scrierea și implementarea acestor proiecte", a precizat primarul Florin Birta.
Astfel, din  proiectul  transfrontalier ROHU-386 „Îmbunătățirea serviciilor medicale transfrontaliere cu echipamente medicale modernizate în cadrul Spitalului Municipal Dr. Gavril Curteanu Oradea și Spitalul Județean Central Bekes" în valoare totală de 10.795.399 lei, s-a absorbit un procent de 93%, deci 10.070.399 lei.
În ceea ce privește contextul epidemiologic actual provocat de Covid 19, Spitalul Clinic Municipal deține în acest moment 300 de paturi destinate pacienţilor infectaţi cu coronavirus, la care se adaugă alte 79 de paturi de la secţia Infecțioase de pe str. Republicii. Din 300 de paturi, Spitalul Municipal are 179 de paturi libere pentru eventualele noi cazuri de Covid-19.
Valoarea finanțării Spitalului Municipal prin proiectul pe P.O.I.M. destinat creșterii capacității de gestionare a crizei Covid 19  este de 8.777.795,81 lei. De menționat însă că valoarea întregului proiect pe P.O.I.M. Covid se ridică la cca 40 milioane de lei, din care 8.777.795 milioane revin Spitalului Municipal, iar diferenţa de 31 milioane de lei vor fi implementați la Spitalul Județean din Oradea.
„Totodată, în anul 2020 din veniturile proprii ale spitalului s-au făcut investiţii  în suma de 813.125 lei, iar din  finanţarea Consiliului Local Oradea au fost făcute investiţii în valoare de 558.210 lei. Mulțumim Primăriei Oradea pentru tot sprijinul acordat. Mulțumim de asemenea colegilor de la Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională din Primăria Oradea pentru tot sprijinul pe care ni l-au acordat în implementarea celor două proiecte", a încheiat managerul Maria Silaghi.
Lista echipamentelor/dotărilor cu aparatură medicală achiziţionate în anul 2020, în cadrul proiectului ROHU-386 „Îmbunătățirea serviciilor medicale transfrontaliere cu echipamente medicale modernizate în cadrul Spitalului Municipal Dr. Gavril Curteanu Oradea și Spitalul Județean Central Bekes"  - proiect depus în ianuarie 2018 (contract de finanţare semnat în decembrie 2019, cu finalizare până în 30.06.2021): ecografe - 3 buc.; aparat digital radiografie-scopie - 1 buc.; sistem de telemedicină cu sistem video pentru sălile de curs; aparat mobil de radiografie digital - 1 buc.; turn complet 3D Full HD pentru Chirurgie Endoscopică Laparoscopică - 1 buc.; echipament de imagistică medicală prin rezonanță magnetică - 1 buc.; sistem de transport vacuum pentru probe de laborator şi medicamente.
Lista echipamente/dotări cu aparatură medicală achiziţionate în anul 2020 în cadrul proiectului „Creșterea capacităţii de gestionare a crizei sanitare Covid 19 în municipiul Oradea și județul Bihor" (contract de finanțare semnat în iulie 2020, cu implementare până în 30.04.2021): defibrilator bifazic - 2 buc.; aparat EKG - 1 buc.; staţie centrală de monitorizare compatibilă cu monitoarele  - 1 buc.; monitor funcţii vitale de înaltă performanţă (IBP) - 10 buc.;  staţie de vacuum cu montaj inclus - 1buc.; monitor funcţii vitale de înaltă performanţă (IBP, EtCO2) - 2 buc.; ventilator mecanic medie performanţă - 4 buc.; videolaringoscop - 1 buc.; ventilator de transport - 1buc.; ventilator de transport - 1 buc.;  aparat pentru măsurarea coagulării (ACT, APTT);  aparat ECMO 1 buc.+ kit-uri; aparat RX Digital mobil şi staţie vizualizare; echipament de tomografie computerizată, cu 64 rânduri de detectori şi 128 slice-uri 1 buc.; infuzomate - 200 buc.; injectomate - 200 buc.; paturi de terapie intensivă cu cântar cu saltea activă - 10 buc.; aparat de anestezie 1 buc.
În încheierea conferinței de presă au fost prezentate noile aparaturi medicale, respectiv partea imagistică - CT, RMN, stația de telemedicină, dar și un inedit sistem de vacuum transport destinat transmiterii documentelor/analizelor medicale de la o secție la alta, fără a mai fi necesară deplasarea personalului medical în acest sens. Astfel, acest sistem de vacuum transport documente are ca scop eficientizarea muncii cadrelor medicale la patul bolnavului. (B.P.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 11:30:23 Ora de vară a Europei de Est