Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Pe primele trei locuri sunt: ,,Avram Iancu”, ,,Oltea Doamna” și ,,Dacia”

În Top 10 al școlilor, pe www.ovidan.ro

Pe primele trei locuri sunt: ,,Avram Iancu”, ,,Oltea Doamna” și ,,Dacia”

La un bilanț făcut la început de an, 2021, pe www.ovidan.ro, site de tineret-învățământ, luând în considerare doar numărul de articole publicate de-a lungul anilor la cele 128 de școli din Oradea și județul Bihor (dar și din alte localități și județe din țară: din București, din județele Arad, Olt și Satu Mare), în Top 10, pe primele trei poziții sunt școlile gimnaziale orădene: ,,Avram Iancu" (cu 288 de articole), ,,Oltea Doamna" (cu 240 de articole), iar pe locul al III-lea, ,,Dacia" (cu 235 de articole).

Ele sunt urmate de: Școala Gimnazială Internațională ,,Agora" (cu 168 de articole), Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" (cu 163 de articole), Școala Gimnazială Nr. 11 (cu 149 de articole) și Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" (cu 118 articole).
Pe primele trei locuri din județ se situează: Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu" din Ștei (cu 173 de articole), Școala Gimnazială din Rieni (cu 74 de articole) și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă din Tileagd  (cu 68 de articole).
Ovidiu Dan
 
Iertare, Monica (prof. Monica-Dorina Toader)!
Normal și corect era să alegem o poză cu tine și cu clasa ta, având în vedere că ai cea mai mare contribuție la cele 288 de articole publicate la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea, dar am selectat o poză reprezentativă, ca eveniment și amploare, importanță și impact!
Așijderea la ,,Oltea Doamna", doamnelor Laura Ienei-David și Cristiana Vidican! (Ovi)


Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:19 Ora standard a Europei de Est