Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Direcția Economică și-a prezentat raportul de activitate pe anul 2020

Primăria Municipiului Oradea,

Direcția Economică și-a prezentat raportul de activitate pe anul 2020

Viceprimarul Marcel Dragoş şi reprezentanții Direcției Economice din Primăria Oradea, directorul executiv Eduard Florea și directorii adjuncți Simona Vlad și Sorin Iacob, au susținut miercuri, 20 ianuarie, o conferință de presă în care au prezentat sinteza raportului de activitate a direcției pe anul 2020.

„În opinia mea, Direcția Economică reprezintă cea mai importantă direcție din cadrul Primăriei Oradea, de ale cărei rezultate depind și celelalte direcții. Dacă la începutul anului 2020 aveam o proiecție bugetară bună, ulterior, datorită izbucnirii pandemiei de Covid 19, aceasta a trebuit regândită. Astfel, s-au făcut rectificări bugetare importante prin care s-au alocat sume către spitale pentru achiziția de materiale și aparatură și, totodată, au fost adoptate măsuri în sprijinul agenților economici și nu numai. Cu toate aceste greutăți, s-a încercat menținerea unui echilibru și cofinanțarea în continuare a proiectelor realizate prin fonduri europene, astfel încât putem spune acum că anul 2020 nu a avut minusuri în ceea ce privește susținerea investițiilor și derularea proiectelor importante", a precizat viceprimarul Marcel Dragoş.
În ceea ce privește sumele care au mers către investiții, raportul ne arată că din bugetul local  s-au investit 149.496.656 lei (38%), din bugetul de stat - 39.976.818 lei (10%), din fonduri nerambursabile - 141.214.609 (35%) și din credite bancare 66.408.781 (17%).
Toate aceste investiții au vizat domenii concrete precum: sănătate, investiții în reabilitarea sistemului de termoficare, investiții în transportul public, modernizare străzi, investiții în sistemul de apă și canalizare, crearea de spații verzi/spații de recreere, reabilitare termică blocuri, învățământ, exproprieri și achiziții.
Măsurile adoptate de Primăria Oradea în sprijinul agenților economici și nu numai s-au concretizat în suspendarea activității de inspecție fiscală, a activității de executare silită, în reduceri ale impozitului pentru clădirile cu activități economice afectate de pandemie, scutiri de majorări, dar și în prelungirea unor termene de plată.
Eduard Florea a precizat că anul 2020 a fost un an al provocărilor, în care s-au simțit și se simt încă efectele crizei sanitare, dar și ale crizei economice asociate ei.
Pentru Direcția Economică anul 2020 a însemnat luarea  unor decizii rapide, a unor decizii eficiente pentru mediul de afaceri, pentru cetățeni, cât și pentru propriii angajați. Astfel, s-au luat măsuri fizice (care au asigurat distanțarea, protecția angajaților, a cetățenilor, măști, dezinfectanți), dar și măsuri fiscale, pentru a păstra un echilibru al întregului buget local.
„Ceea ce ne bucură este menținerea calificativelor de către Agenția Fitch Rating. Trebuie să știți că în acordarea acestor calificative agenția analizează întreaga activitate economică de la nivelul primăriei, respectiv modul în care ne finanțăm, modul în care atragem resurse, în care colectăm impozite și taxe, modul în care cheltuim sau investim, deci modul în care folosim patrimoniul și îl dezvoltăm, dar și  modul în care ne împrumutăm/capacitatea de a rambursa.  Astfel, un calificativ al agenției este pentru noi, ca primărie, dar și ca municipiu, mai mult decât o carte de vizită, este cartea de vizită a orașului urmărită cu interes inclusiv de investitori. Păstrarea calificativelor de rating în categoria principal „grad investițional - cea mai ridicată credibilitate" reflectă de fapt viziunea neschimbată a Finch asupra performanțelor robuste ale municipiului Oradea și asupra capacității de a contribui la progresul economiei locale", a precizat directorul executiv al Direcției Economice, Eduard Florea.
Anul trecut au avut loc trei revizuiri ale Agenției Fitch Rating. Cea din luna aprilie, a avut loc în contextul debutului  pandemiei. Atât la acel moment, cât și la revizuirile următoare din lunile mai și noiembrie 2020 s-au păstrat calificativele de rating în categoria principal  - „grad investițional - cea mai ridicată credibilitate", însă ceea ce s-a schimbat a fost doar perspectiva care a fost revizuită în „negativ" de la „stabil" (cum era anterior declanșării pandemiei), această revizuire a perspectivei având loc de altfel și în alte orașe ale României datorită contextului sanitar prin care trece toată lumea.
Eduard Florea a mai punctat ca principale puncte ale anului economic 2020 următoarele:
*rectificare negativă a bugetului în luna aprilie datorată efectelor evoluției COVID-19, în sumă totală de 42,6 mil lei, aproximativ 9 mil euro;
*susținerea financiară acordată  spitalelor;
*credit al Administrației Domeniului Public, cu garanția Municipiului Oradea - 16 mil. lei pentru parcarea de pe str. Braşovului;
*accesarea de finanțări din Programul guvernamental „Termoficare";
*alocarea din fondul de rezervă al Guvernului a sumei de 16,8 mil lei pentru achiziția de combustibil și susținerea subvenţiilor la Termoficare;
*un an bun pentru contractarea și implementarea proiectelor europene. La finalul anului, volumul mare al plăților a fost susținut cu  27,77 mil. lei  din excedentul anilor anteriori. Suma de rambursat/primit - 60 mil. lei;
*aprobarea contractării a două noi credite bancare (ROHU, parcări);
*accesarea schemei UE pentru susținerea operatorilor de curse aeriene;
*excedent bugetar la finele anului 2020 - 55,8 mil. lei.
Directorul adjunct Simona Vlad a prezentat în detaliu partea financiar-bugetară a activității Direcției Economice, respectiv: veniturile bugetului local, cotele din impozitul pe venit, cheltuielile operaționale, cheltuielile cu investițiile, datoria publică, gradul de îndatorare, dar și activitatea financiar-contabilă în cifre.
Directorul adjunct Sorin Iacob  a vorbit despre partea fiscală a activității, respectiv: administrarea creanțelor fiscale, instrumentele de plată, activitatea de executare silită, restanțe și restanțierii la buget, volumul tranzacțiilor, masa impozabilă, situația bonificațiilor fiscale și a supraimpozitărilor, facilități pentru investitori, dar și facilitățile speciale acordate datorită contextului pandemiei. (B.P.)

Trimite email
joi, 1 mai 2025, 14:30:12 Ora de vară a Europei de Est