Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Protocol de colaborare pentru respectarea legislației privind beneficiarii venitului minim garantat

Consiliul Județean Bihor, Instituția Prefectului și Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Bihor

Protocol de colaborare pentru respectarea legislației privind beneficiarii venitului minim garantat

Vineri, 22 ianuarie 2021, a fost încheiat un protocol de colaborare între Consiliul Județean Bihor, Instituția Prefectului și Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Bihor, cu scopul de a se asigura respectarea legislației privind venitul minim garantat.

 Obiectivele acestui protocol sunt următoarele: implicarea beneficiarilor cu venit minim garantat apți de muncă în ecologizarea și menținerea curățeniei în județ și monitorizarea permanentă a planurilor de acțiune sau de lucrări de interes local realizate de primării, precum și a situațiilor lunare privind beneficiarii de ajutor social.
În județul Bihor sunt, în medie, 3.100 de persoane care încasează lunar venitul minim garantat, 1.600 dintre acestea fiind apte de muncă. Conform datelor oficiale din luna noiembrie 2020, beneficiarii de ajutor social ar fi prestat, în total, aproximativ 35 de mii de ore de muncă. Unitățile Administrativ-Teritoriale (U.A.T.) cu cei mai mulți beneficiari de ajutor social apți de muncă sunt: Lugașu de Jos (112 beneficiari), Lăzăreni (98) și Suplacu de Barcău (75). Plățile efectuate în fiecare lună în județul Bihor pentru venitul minim garantat sunt în valoare de 10,2 milioane de lei.
„Este normal și de bun simț să existe o organizare a fiecărei primării, în așa fel încât aceste ore de muncă să se desfășoare cu un randament rezonabil în folosul comunității. Vom avea întâlniri cu primarii din localitățile unde sunt cel puțin 15 beneficiari de ajutor social apți de muncă, sunt peste 30 de U.A.T.-uri în această situație, și le vom solicita ca planurile de muncă să fie reale, adaptate problemelor din fiecare localitate, să nu ne mai trezim cu situații în care un plan este luat cu copy-paste: ,,vei ecologiza Crișul Repede", dar râul nu trece pe la tine prin comună. Scopul nu este să scoatem oamenii de la plata venitului minim garantat, ci scopul corect și moral este ca cei care beneficiază de aceste alocări să desfășoare orele de muncă... Începând cu luna martie ne propunem, după o perioadă de pregătire, de verificare a planurilor de muncă, de discuții cu primarii, ca două echipe mixte ale Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Bihor și ale Instituției Prefectului să fie prezente zilnic pe teren și să înceapă verificările, în așa fel încât să constatăm că planul de lucru este realizat în teren și că oamenii sunt prezenți. Acolo unde se va constata că nu există o organizare, într-o primă etapă se va da un avertisment primăriei, în a doua etapă, conform prevederilor legale, se aplică o amendă primarului pentru nerespectarea prevederilor și, în subsidiar, se suspendă plata acestor drepturi până la clarificarea situației. Consiliul Județean le va solicita primarilor să spună de ce au nevoie ca aceste munci să se desfășoare cu eficiență maximă, de la echipamente de protecție a muncii, la unelte, pentru a putea fi prevăzute în buget", a declarat președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan.
„Beneficiarii venitului minim garantat sunt și beneficiari de asigurare medicală. E foarte important pentru dânșii și pentru familiile dânșilor. Titularii de contract, cei care sunt în medie 3.100 au și aparținători care sunt beneficiari indirect. Aceste planuri de muncă, prin lege, consiliile locale au obligația să le aprobe în prima ședință din an. În luna ianuarie fiecare consiliul local trebuie să adopte o hotărâre cu acest plan defalcat pe luni. O altă chestiune pe care am convenit-o cu domnul președinte Ilie Bolojan este că vom constitui un grup de lucru alcătuit de la mai multe instituții care vor face o analiză a situației persoanelor care beneficiază de venitul minim garantat și alocație de susținere a familiei. Acest grup de lucru va veni, în cel mult două luni, și cu propuneri legislative. Sunt câteva minusuri în legislație pe care le vom putea îmbunătăți", a precizat Dumitru Țiplea, prefectul județului Bihor.
Protocolul intră în vigoare de vineri și se încheie pe o perioadă de doi ani.
Despre campania de vaccinare
În cadrul conferinței de presă de vineri, prefectul județului, Dumitru Țiplea, a prezentat în detaliu situația privind campania de vaccinare din Bihor. Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a adăugat: „Pentru noi este important ca în Oradea să se aprobe în următoarea perioadă o suplimentare a numărului de fluxuri de vaccinare, pentru că aici densitatea populației este cea mai mare, sens în care am făcut solicitări pentru a se aproba această chestiune și sper că în următoarea perioadă va fi luat în considerare acest aspect. Acest lucru depinde, bineînțeles, și de numărul de doze de vaccin pe care România îl primește și de capacitatea de a crește cantitatea repartizată județului Bihor. Acest fenomen îl avem în aproape toate reședințele de județ. Chiar dacă, din punct de vedere geografic, s-a aprobat o acoperire a tuturor județelor, cererea cea mai mare și epuizarea locurilor s-a făcut în reședințele de județ.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 14:28:31 Ora de vară a Europei de Est