Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Să cresc mare și voinic!”

Campania a ajuns, vineri, în faza de evaluare

„Să cresc mare și voinic!”

Campania pentru promovarea normelor de igienă personală și a mediului înconjurător a ajuns, ieri (vineri, 20 martie 2009), în faza de evaluare... pe unitate.

 La Grădinița nr. 20 din Oradea, roadele proiectului (cele mai reușite desene) fuseseră expuse la vedere, pe peretele de la intrare, constituindu-se într-o provocare pentru toți părinții. În față, pe o măsuță, a fost amenajată o miniexpoziție cu principalele ustensile și produse folosite de oamenii în halat alb, tot în scop didactic, să fie cunoscute și să devină familiare, ca astfel să nu mai fie un cap de pod sau o piatră unghiulară pentru cei mici, un motiv de teamă și spaimă la vederea lor în cabinetul medical.
 La ora adevărului, în sala festivă a grădiniței, Corina Crăciunaș, coordonatorul de proiect, sub îndrumarea directorului unității, inst. Rodica Toda, și cu largul concurs al echipei de proiect (educatoarele institutoare Ioana Ilea și Ecaterina Bacter - de la grupa mare „A”, Smaranda Faina și Ioana Ilieș - de la grupa mare „B”, Mariana Pop și Aurica Dumitraș - de la grupa pregătitoare ”A”, precum și inst. Andrada Șulea – de la grupa pregătitoare „B”) au organizat totul ca la carte. Cei circa 110 copii erau aliniați „militărește”, pe plutoane, companii și divizii, astfel ca fiecare să vadă ce se întâmplă pe scenă. De la evaluare, nu putea lipsi tocmai asistenta medicală, dna Gyori Rozalia, care în întreaga campanie a fost omniprezentă.
 Într-o ordine firească a „gradelor militare”, cei mai galonați, preșcolarii din grupele pregătitoare au prezentat scenetele „Sfatul periuței de dinți” și „Visul lui Dănuț”, iar grupele mari au ieșit la interval cu versuri și ghicitori pe tema educației sanitare și protecția mediului înconjurător. Între scenete și la schimbarea gărzii au fost scoase la înaintare cântece cu jocuri de mișcare, ca un moment de înviorare, cu mișcarea corpului și a brațelor deasupra capului. Totul, în bună orânduială, cu zâmbetul pe buze, fără dezordine și gălăgie.
 Cine nu se îngrijește sănătatea nu-și păzește!
 Concluzia, pildele și învățămintele au fost gândite și exprimate în versuri și proverbe spre a fi reținute mai ușor. Pe perioada campaniei, în cele șase săptămâni, la nivelul grupului țintă, au avut loc acțiuni variate: întâlniri cu asistenta medicală, ieșiri în natură, în curtea grădiniței, cu scopul igienizării curții, amenajarea unor colțuri ale micilor sanitari pricepuți, atât în sala de grupă, cât și acasă, discuții despre plantele medicinale, rolul lor în păstrarea sănătății, prezentări în power point, concurs de desene și pregătirea scenetelor și a montajului pentru momentul evaluării.
 „Așa după cum s-a subliniat în această campanie, sănătatea nu înseamnă doar absența bolii sau infirmității, ne-a declarat coordonatorul de proiect, educatoarea Corina Crăciunaș. S-a dorit, astfel, să se tragă un semnal de alarmă, pentru că, încet, dar sigur, ne autodistrugem. Trebuie să fim atenți la tot ceea ce ne înconjoară, dar și mai atenți cu propria persoană. Atenție sporită în ceea ce privește alimentația: când, cât, ce și cum mâncăm. A învăța de la cea mai fragedă vârstă să fii îngrijit, să respecți regulile de igienă personală, să te obișnuiești cu un regim rațional de alimentație înseamnă a pune bazele trainice formării unui comportament igienic”, a concluzionat Corina Crăciunaș. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 17:50:40 Ora de vară a Europei de Est