Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul „Les petits francophones”

În cadrul proiectului educațional interzonal „Spring Day în România europeană”

Concursul „Les petits francophones”

În și de „Ziua internațională a francofoniei”, ieri (vineri, 20 martie 2009), la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea, a avut loc concursul cu premii „Les petits francophones”, organizat de profesoara de limba franceză, Liana Moruț, cu sprjinul Fundației franco-române pentru cultură, tineret și sport și al Bibliotecii județene „Gheorghe Șincai”.

 „Concursul nostru cu premii „Les petits francophones”, organizat de Ziua francofoniei, face parte din proiectul interzonal „Spring Day în România europeană”, coordonat de inst. Steliana Cîrciumaru. Acțiunea de astăzi (de ieri – n.n.) este cea de-a doua, după marcarea și sărbătorirea zilei de 8 Martie. Următoarele două acțiuni sunt programate de Paști (Tradiții și obiceiuri franțuzești de Paști) și de Ziua Europei (în 9 mai)”, ne-a declarat profesoara de franceză, Liana Moruț.
 Prin scopul și obiectivele propuse, s-a urmărit consolidarea unor cunoștințe de limbă franceză, exersarea limbii prin intermediul a nouă probe diverse de vorbit și scris și al unor jocuri și cântece în limba franceză, gimnaziștii francofoni de la „Avram Iancu” fiind nevoiți să dea toate răspunsurile (în scris) doar în limba lui Charles Baudelaire.
 Oana și Vlad – cei mai tari francofoni
 Așadar, vineri, în sala de sport a școlii, s-a sărbătorit Ziua francofoniei, printr-un concurs cu nouă probe, la care au participat cinci echipaje formate din câte doi membri, din clasele a VII-a B, C și D, a VIII-a A și C (Oana Panaite și Vlad Șuteu – din a VIII-a A, Alexandra Vereș și Raluca Maghiar – a VII-a C, Szabo Robert și Szilagyi Beniamin –a VIII-a C, Iulia Barabaș și Vlad Petrila –a VII-a D, Lavinia Bențan și Geanina Gal – a VII-a B). În desfășurarea concursului, profesoara Liana Moruț i-a avut alături pe Viviana Toia (ca asistent principal), Ramona Gal și Codrin Mardar (prezentatori), Loredana Moca și Sergiu Stoica (din clasa a VIII-a B – clasa organizatoare) – membri în juriu, alături de directorul adjunct, prof. Cosmin Velimirovici, prof. Gilda Stamatian, Doina Rusneac – reprezentantul Bibliotecii „Gheorghe Șincai” și Victor Raț – președintele fundației). Activitatea  a fost „monitorizată” (și supervizată) de directorul școlii, prof. Gheorghina Bîrlădeanu. În afara concursului, au recitat în limba franceză Diana și Valentin Bodea, Mădălina Gligor și Alina Șule (din clasele a VI-a C și D), iar Alexandra Vereș (din a VII-a C) a cântat franțuzește, precum o mare vedetă. Asistența tehnică a fost asigurată de „omul-orchestră”, bun la toate, sufletistul nr.1, inst. Constantin Negruț.
 Oana și Vlad – reprezentanții clasei aVIII-a A – au ocupat primul loc al podiumului de premiere, urmați de reprezentanții claselor a VII-a C, a VIII-a C, a VII-a D și B. Oana și Vlad s-au dovedit a fi cei mai isteți și mai inspirați francofoni în   recunoașterea unor imagini din Franța (proiectate în power point), în dezlegarea unor cuvinte încrucișate, reconstituirea și transcrierea unor propoziții, scriere după dictare, mimă, numirea statelor U.E. și în stabilirea valorii (de adevăr) a unor propoziții…
 Sponsorii concursului, dl Victor Raț (președintele fundației) și dna Doina Rusneac (reprezentantul bibliotecii) au recompensat câștigătorii cu diplome și premii. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul „Les petits francophones”.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 00:20:33 Ora de vară a Europei de Est