Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Au fost ajustate planurile de școlarizare propuse la clasa a IX-a

Proiectul Planului de școlarizare propus la nivel de județ cuprinde 180 de clase, față de 198, în anul școlar în curs

Au fost ajustate planurile de școlarizare propuse la clasa a IX-a

Inspectoratul Școlar Județean Bihor respectând calendarul de propunere, analiză și aprobare a proiectului planului de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022 a aprobat forma finală a acestuia în vederea transmiterii lui către Ministerul Educației și Cercetării.

În fundamentarea planului de școlarizare pentru anul școlar următor s-a avut în vedere prevederile documentelor în baza cărora se fundamentează proiectul de plan pentru învățământul profesional și tehnic, necesarul de specializări solicitat pentru școlarizarea pe filieră teoretică, ce oferă acces pe piața muncii sau în învățământul superior, situația efectivelor claselor propuse în concordanță cu cele propuse de Legea Educației Naționale și de documentele subsecvente, precum și solicitările exprimate de operatorii economici în segmentul de învățământ profesional și tehnic. De asemenea s-a ținut cont de particularitățile demografice și geografice, de pontențialul de dezvoltare socio-economică, corelate cu posibilitățile de inserție socio profesională atât la nivel local cât și la nivel județean.
Dacă de la un nivel de clasă la altul nu s-au constatat fluctuații considerabile în ceea ce privește efectivele, nu același lucru se poate spune despre efectivele clasei a VIII-a din anul școlar curent. Față de generația anterioară, datorită faptului că acum opt ani a existat posibilitatea de înscriere atât în clasa pregătitoare, cât și în clasa I, actuala generație de elevi din clasa a VIII-a cuprinde un număr mai mic la nivel județean cu aproximativ 1.100 de elevi.
Această situație a determinat necesitatea unei calibrări a planului de școlarizare în concordanță cu țintele asumate de România prin documentele programatice, precum Programul Europa 2020(40% învățământ teoretic și vocațional și 60% învățământ profesional și tehnic).
Proiectul Planului de școlarizare propus la nivel de județ cuprinde un număr de 180 de clase comparativ cu planul de școlarizare realizat pentru anul școlar în curs care cuprinde 198 de clase a IX-a.
Respectând proporționalitatea, pe zone, filiere și limbă de predare și având în vedere criteriile menționate mai sus, au fost ajustate planurile de școlarizare propuse la clasa a IX-a în cazul următoarelor unități de învățământ: Zona Aleșd (Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" Aleșd și Liceul Teoretic ,,Constantin Șerban" Aleșd); Zona Marghita (Colegiul Național ,,Octavian Goga" Marghita și Liceul Tehnologic ,,Horea" Marghita); Zona Salonta (Colegiul Național ,,Teodor Neș" Salonta, Liceul Teoretic ,,Arany Janos" Salonta, Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta); Zona Beiuș (Colegiul Național ,,Samuil Vulcan" Beiuș, Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș, Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș); Zona Ștei (Colegiul Național ,,Avram Iancu" Ștei și Liceul Tehnologic ,,Unirea" Ștei), respectiv Oradea (Liceul Tehnologic Sanitar ,,Vasile Voiculescu" Oradea, Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr" Oradea, Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" Oradea, Liceul de Arte Oradea, Liceul cu Program Sportiv ,,Bihorul" Oradea, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea, Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu" Oradea, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea, Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" Oradea, Colegiul Economic ,,Partenie Cosma" Oradea,  Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, Liceul Tehnologic ,,Constantin Brâncuși" Oradea, Liceul Teoretic ,,Ady Endre" Oradea).    Inspectoratul Școlar Județean Bihor este preocupat de dezvoltarea unui învățământ de calitate, dar și de asigurarea egalității de șanse pentru toți elevii, indiferent de limba de predare și mediul de proveniență.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email

duminică, 11 aprilie 2021