Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Au fost ajustate planurile de școlarizare propuse la clasa a IX-a

Proiectul Planului de școlarizare propus la nivel de județ cuprinde 180 de clase, față de 198, în anul școlar în curs

Au fost ajustate planurile de școlarizare propuse la clasa a IX-a

Inspectoratul Școlar Județean Bihor respectând calendarul de propunere, analiză și aprobare a proiectului planului de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022 a aprobat forma finală a acestuia în vederea transmiterii lui către Ministerul Educației și Cercetării.

În fundamentarea planului de școlarizare pentru anul școlar următor s-a avut în vedere prevederile documentelor în baza cărora se fundamentează proiectul de plan pentru învățământul profesional și tehnic, necesarul de specializări solicitat pentru școlarizarea pe filieră teoretică, ce oferă acces pe piața muncii sau în învățământul superior, situația efectivelor claselor propuse în concordanță cu cele propuse de Legea Educației Naționale și de documentele subsecvente, precum și solicitările exprimate de operatorii economici în segmentul de învățământ profesional și tehnic. De asemenea s-a ținut cont de particularitățile demografice și geografice, de pontențialul de dezvoltare socio-economică, corelate cu posibilitățile de inserție socio profesională atât la nivel local cât și la nivel județean.
Dacă de la un nivel de clasă la altul nu s-au constatat fluctuații considerabile în ceea ce privește efectivele, nu același lucru se poate spune despre efectivele clasei a VIII-a din anul școlar curent. Față de generația anterioară, datorită faptului că acum opt ani a existat posibilitatea de înscriere atât în clasa pregătitoare, cât și în clasa I, actuala generație de elevi din clasa a VIII-a cuprinde un număr mai mic la nivel județean cu aproximativ 1.100 de elevi.
Această situație a determinat necesitatea unei calibrări a planului de școlarizare în concordanță cu țintele asumate de România prin documentele programatice, precum Programul Europa 2020(40% învățământ teoretic și vocațional și 60% învățământ profesional și tehnic).
Proiectul Planului de școlarizare propus la nivel de județ cuprinde un număr de 180 de clase comparativ cu planul de școlarizare realizat pentru anul școlar în curs care cuprinde 198 de clase a IX-a.
Respectând proporționalitatea, pe zone, filiere și limbă de predare și având în vedere criteriile menționate mai sus, au fost ajustate planurile de școlarizare propuse la clasa a IX-a în cazul următoarelor unități de învățământ: Zona Aleșd (Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" Aleșd și Liceul Teoretic ,,Constantin Șerban" Aleșd); Zona Marghita (Colegiul Național ,,Octavian Goga" Marghita și Liceul Tehnologic ,,Horea" Marghita); Zona Salonta (Colegiul Național ,,Teodor Neș" Salonta, Liceul Teoretic ,,Arany Janos" Salonta, Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta); Zona Beiuș (Colegiul Național ,,Samuil Vulcan" Beiuș, Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș, Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș); Zona Ștei (Colegiul Național ,,Avram Iancu" Ștei și Liceul Tehnologic ,,Unirea" Ștei), respectiv Oradea (Liceul Tehnologic Sanitar ,,Vasile Voiculescu" Oradea, Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr" Oradea, Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" Oradea, Liceul de Arte Oradea, Liceul cu Program Sportiv ,,Bihorul" Oradea, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea, Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu" Oradea, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea, Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" Oradea, Colegiul Economic ,,Partenie Cosma" Oradea,  Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, Liceul Tehnologic ,,Constantin Brâncuși" Oradea, Liceul Teoretic ,,Ady Endre" Oradea).    Inspectoratul Școlar Județean Bihor este preocupat de dezvoltarea unui învățământ de calitate, dar și de asigurarea egalității de șanse pentru toți elevii, indiferent de limba de predare și mediul de proveniență.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 01:08:04 Ora de vară a Europei de Est