Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Certificate și autorizații eliberate mai repede de Direcția Arhitect Șef a Consiliului Județean Bihor

De la 1 martie, timpii pentru eliberarea documentelor vor fi considerabil reduși

Certificate și autorizații eliberate mai repede de Direcția Arhitect Șef a Consiliului Județean Bihor

Direcția Arhitect Șef din cadrul Consiliului Județean Bihor va eficientiza relația cu cetățenii astfel încât timpii pentru eliberarea documentelor să fie considerabil reduși începând cu data de 1 martie 2021.

Direcția asigură emiterea documentelor de urbanism pentru cetățenii din 40 de Unități Administrativ-Teritoriale (U.A.T.-uri) din județul Bihor. Locuitorii din celelalte 61 de U.A.T.-uri obțin aceste documente prin intermediul serviciilor oferite de U.A.T.-uri sau prin „Asociația comunelor".

Astfel, eliberarea certificatului de urbanism se va face în termen de cinci zile lucrătoare, în timp ce pentru eliberarea unei autorizații de construire, noul termen va fi de 10 zile lucrătoare, cu posibilitatea de a fi redus la cinci zile, în schimbul unei taxe de urgență de maximum 300 de lei (în funcție de tipul construcției această taxă de urgență va fi diferențiată). Potrivit legii, în cazul certificatului de urbanism este nevoie și de avizul primarului fiecărui U.A.T. de unde este cetățeanul care a depus documentația. De cele mai multe ori, întârzierea în a transmite avizul primarului face în prezent ca timpul de rezolvare a cererilor să fie de peste o lună.

În luna februarie, Direcția Arhitect Șef va contacta toate cele 40 de U.A.T.-uri pentru a stabili o procedură simplificată de lucru, astfel încât avizul primarului să fie dat și documentul să fie transmis înapoi către Direcție în 48 de ore. Un prim pas a fost făcut deja la începutul acestui an. De la 1 ianuarie 2021, Direcția Arhitect Șef transmite on-line către primării avizul necesar obținerii certificatului de urbanism și îl primește înapoi folosind aceeași procedură. Totodată, cetățenii pot opta să primească acest document on-line.

În cazul autorizației de construire, eliberarea acesteia se poate face doar în format fizic, potrivit legii și nu este nevoie de avizul primarului.

„Dorim să fim și aici un exemplu de bună practică.  Cei care doresc să investească sau să construiască în județul Bihor trebuie să aibă termene predictibile. Vrem să avem o altă abordare și la Direcția Arhitectului Șef: pro-client, pro-cetățean, pro-investitor. Vom colabora cu primăriile pentru eliberarea certificatelor de urbanism, pentru că înainte de a le elibera avem nevoie de un aviz de la primăria respectivă. Vom pune reflectorul pe acea primărie care nu ne dă avizul cu celeritate. Noi ne angajăm că în trei zile vom elibera certificatul, dar am lăsat două zile și primăriei să ne dea un simplu aviz", a declarant Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județului Bihor.

Tot de la 1 martie 2021, pe lângă eliberarea mai rapidă a documentelor de urbanism, Direcția Arhitect Șef își va muta sediul pe strada Armatei Române, nr. 1, în cadrul Clădirii Muzeului Țării Crișurilor - accesul se va face pe partea cu Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai". Totodată, aici se vor înregistra documentele - astăzi cetățeanul este nevoit să vină la sediul Consiliului Județean Bihor pentru a primi număr de înregistrare pentru documentele solicitate, iar mai apoi poate să le depună la sediul Direcției Arhitect Șef. De asemenea, taxele vor fi plătite tot la noul sediu, numerar sau cu cardul bancar, spre deosebire de situația din prezent, când plata se face doar la sediul Consiliul Județean Bihor.

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 21:44:26 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...