Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Evaluarea activităţilor desfăşurate în anul 2020

Centrul Regional de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Oradea a prezentat

Evaluarea activităţilor desfăşurate în anul 2020

Vineri, 29 ianuarie 2021, la sediul C.P.E.C.A. Bihor, a avut loc prezentarea activităţilor desfăşurate în anul 2020 de Centrul Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog (C.R.P.E.C.A.) Oradea, eveniment la care au participat conducerea și membrii C.R.P.E.C.A. Oradea, având în vedere contextul pandemic actual.

Activitatea C.R.P.E.C.A. Oradea, structură teritorială a Agenţiei Naţionale Antidrog, instituţia cu rol de coordonator naţional în domeniul drogurilor, se desfăşoară în concordanţă cu prevederile Strategiei Naţionale Antidrog 2013-2020 şi ale Planului de acţiune în perioada 2017-2020 pentru implementarea Strategiei Naţionale Antidrog 2013 - 2020, respectând caracteristicile socio-demografice ale judeţelor Bihor şi Satu Mare.
Printre principalele atribuţii ale Centrului Regional se numără elaborarea documentelor strategice antidrog (strategiile judeţene şi planurile de implementare a acestora), implementarea unor măsuri concrete prin furnizarea serviciilor de prevenire şi asistenţă pentru consumatorii de droguri, colectare de date, conform indicatorilor şi criteriilor de apreciere a fenomenului consumului de droguri.
În contextul întâlnirii, au fost prezentate principalele realizări care au marcat activitatea Centrului Regional Oradea, în anul 2020.
Astfel,  pe parcursul anului 2020, Centrul Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Oradea a desfăşurat proiecte, campanii şi activităţi, în scopul întârzierii debutului consumului de droguri, a evitării acestuia în contextul general al promovării unui stil de viaţă sănătos.
Pe plan local şi regional, pe întreg parcursul anului 2020, Centrul Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Oradea a desfăşurat activităţi de prevenire a consumului de droguri în mediul şcolar, familial şi în comunitate precum şi activităţi specifice de asistenţă integrată a consumatorilor de droguri, adaptate cerinţelor actuale de învăţare  și contextului generat de măsurile de prevenire a răspândirii Covid 19, astfel:
*Au fost implementate activităţile prevăzute în Planurile de acţiune pentru perioada 2017-2020 ale  Strategiilor judeţene antidrog 2013 - 2020 şi elaborate Rapoartele de monitorizare a activităţilor desfăşurate în anul 2020, prevăzute în planurile menţionate anterior.
*Rezultatele pe componenta de prevenire a consumului de droguri sunt activităţile specifice desfăşurate, la nivel regional şi local, în campaniile şi proiectele antidrog, în scopul creşterii influenţei factorilor de protecţie pentru evitarea sau cel puţin întârzierea debutului consumului de alcool, tutun şi prevenirii consumului de droguri, inclusiv noile substanţe psihoactive.
Astfel, în anul 2020, la nivelul C.R.P.E.C.A. Oradea au fost implementate 11 proiecte și campanii locale de prevenire în şcoală, familie şi comunitate, ce au totalizat 188 de  activităţi desfăşurate la nivel local, în mediul urban şi rural: beneficiari direcţi: 2.774 de copii, elevi, cadre didactice, tineri, adulţi, părinţi, viitori conducători auto, diferite categorii socio-profesionale etc. De asemenea, au fost desfăşurate un număr de 414 activităţi, cu un număr de 5.556 de beneficiari  în cadrul proiectelor, campaniilor şi programelor naţionale de prevenire (Exemple: Proiectul - concurs „Mesajul meu antidrog", „Necenzurat", „Cum să creştem sănătoşi", „ABC- ul emoţiilor"; „Fii liber!", „Eu şi copilul meu", „Fred Goes Net", Programul - „Să ştii mai multe, să fii mai bun!", „19 Zile de Prevenire a Abuzurilor şi Violenţei asupra Copiilor şi Tinerilor" ) etc.
Pe componenta de asistenţă a consumatorilor de droguri, au fost furnizate următoarele:
*ca şi servicii de asistenţă directă, la nivel regional, au fost acordate informaţii pentru 94 de persoane, au fost realizate 21 de intervenţii individuale,  19 evaluări EUROPA şi 26 de şedinţe de management de caz.
*la nivel regional, Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (D.I.I.C.O.T.) a emis 51 de ordonanţe de evaluare,  pentru un număr total de 121 de persoane consumatoare de droguri.
*cazurile de urgenţe medicale ca urmare a consumului de droguri au fost în număr de 124.
Principalele obiective şi priorităţi ale Centrului Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Oradea pentru perioada următoare sunt reprezentate de continuarea proiectelor și campaniilor demarate în anul 2020, iniţierea de noi proiecte şi campanii de prevenire, adaptarea răspunsului instituţional la noile tendinţe ale fenomenului drogurilor, promovarea şi dezvoltarea serviciilor de prevenire şi asistenţă, cooptarea societăţii civile şi atragerea de finanţări nerambursabile.
Întreaga activitate a C.R.P.E.C.A. Oradea a fost apreciată de către partenerii instituţionali, pentru complexitatea şi diversitatea activităţilor desfăşurate, atât în ceea ce priveşte prevenirea consumului de droguri, asistenţa acordată consumatorilor de droguri, cât şi în ceea ce priveşte deschiderea spre cooperarea interinstituţională şi spre societatea civilă.
Comisar de poliţie
Delia Merce-Sabău
șef Centrul Regional de Prevenire, Evaluare si Consiliere Antidrog Oradea

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 08:42:58 Ora de vară a Europei de Est