Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională și-a prezentat raportul de activitate pe 2020

,,În ultimii ani, Oradea a fost o poveste de succes”

Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională și-a prezentat raportul de activitate pe 2020

Primarul Florin Birta şi directorul Direcției Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) din Primăria Oradea, Marius Moș, au susținut luni, 1 februarie, o conferință de presă în care au prezentat sinteza raportului de activitate a direcţiei pe anul 2020.

„Așa cum știți, din anul 2007 și până în prezent, Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională a reușit să atragă foarte multe fonduri europene împreună cu celelalte direcții din Primăria Oradea, respectiv Direcția Tehnică și Direcția Patrimoniu Imobiliar. Vreau să le mulțumesc pentru toată munca depusă, pentru că, deși cu banii din bugetul local putem întreține și dezvolta anumite obiective, fără acești bani europeni nu puteam schimba fața orașului așa cum o vedem astăzi. În ultimii ani, Oradea a fost o poveste de succes pe care ne dorim să o continuăm. Mulțumesc  președintelui Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, care în 2008 a înființat această direcție coordonată de Marcel Boloș, direcție care după atâția ani continuă să-și arate utilitatea prin proiectele pe care le generează. De asemenea, mulțumesc dlui Mircea Mălan, care a coordonat activitatea acestei direcții cât timp a fost viceprimar al orașului", a precizat primarul Florin Birta.
Directorul D.M.P.F.I., Marius Moș, a prezentat în detaliu raportul de activitate al direcției pe care o conduce, pornind de la cei patru piloni: fonduri nerambursabile, investiții în infrastructură, dezvoltare integrată și munca în echipă.
„Nu aș putea să spun dacă anul 2020 a fost unul mai bun sau mai rău, ceea ce este evident este că a fost un an mai altfel, un an în care ne-am confruntat cu lucruri nemaiîntâlnite generate de actuala pandemie, cum a fost distanțarea socială, izolarea la domiciliu, închiderea școlilor, lucruri care pe de o parte ne-au afectat negativ prin restrângerea personalului afectat, prin livrarea cu greutate a unor echipamente necesare șantierelor din Oradea, dar pe de altă parte au asigurat frontul de lucru pentru constructori, care au avut astfel cale liberă în trafic, au putut să lucreze mai bine și să avanseze în lucrări. Având în vedere toate aceste lucruri, am încercat să ne desfășurăm munca așa cum am putut mai bine. Toată activitatea noastră are la bază munca în echipă, prin urmare, țin să mulțumesc colegilor mei, cât și colegilor din Primăria Oradea și instituțiile subordonate pentru că au înțeles că lucrurile trebuie făcute la timp indiferent de impedimente", a precizat directorul D.M.P.F.I., Marius Moș.
Dacă în perioada de finanțare 2007-2013 Municipiul Oradea a atras proiecte în valoare de 250 de milioane euro, în perioada 2014-2020 s-a reușit atragerea a 370 de milioane de euro.
În ceea ce privește proiectele nerambursabile (în implementare, cât și cele finalizate în anul 2020), D.M.P.F.I. împreună cu Direcția Patrimoniu Imobiliar și Direcția Tehnică au atras anul trecut proiecte în valoare totală de 337 de milioane euro, din care valoarea investițiilor derulate este de peste 50 de milioane euro.
Absorbția fondurilor nerambursabile în anul 2020 a fost de cinci ori mai mare decât în 2019. Astfel, dacă în 2019 absorbția fondurilor nerambursabile era de 8 milioane euro, anul trecut a fost de 43 de milioane euro.
Așadar, D.M.P.F.I. a generat prin activitatea de scriere și depunere proiecte: 47 de proiecte în implementare, 12 proiecte finalizate în 2020 (printre care se numără achiziția de tramvaie, restaurarea Casei Darvas - La Roche, coridorul verde Barcăului, coridorul verde Soarelui, reabilitarea Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia", Muzeul Francmasoneriei, reabilitare rețele termice și puncte termice, extinderea Creșei și Grădiniței Nr. 53 și șase proiecte depuse care se află în evaluare.
D.M.P.F.I. a identificat în activitatea sa toate nevoile municipiului care se pliază pe cerințele finanțatorului, astfel că proiectele au vizat mai multe sectoare de dezvoltare a municipiului, respectiv: rezolvarea situației de urgență - criza Covid 19, sănătate, mobilitate urbană durabilă, mobilitate urbană - pietonalizare, educație, eficiență energetică, energie verde, dezvoltarea mediului de afaceri, valorificarea patrimoniul cultural, digitalizare, proiecte de tip social, parcuri și spații verzi.
„Anul 2021 va fi tot un an al construcțiilor, un an cu foarte multe lucrări și multe șantiere deschise. Anul 2021 este anul în care va trebui să finalizăm lucrările la linia de tramvai. Recent, am început lucrările la reabilitarea Bulevardului Nufărul - Cantemir, în aprilie-mai vor începe lucrările la etapa a II-a a pasajului de la Gojdu - din zona blocurilor Cicero, apoi în septembrie lucrările la pasajul din fața Catedralei Ortodoxe, în cursul verii - lucrările de termoficare la etapa a III-a. Totodată, estimăm că vom începe lucrările la Centrul de antreprenoriat - Piața Cetate, dar și la proiectul Geotermal Nufărul, care intră în line dreaptă", a încheiat primarul Florin Birta. (B.P.)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 11:42:05 Ora de vară a Europei de Est