Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Președinte al Comisiei pentru știință, inovare și tehnologie

Senatorul Adrian Hatos a fost validat în funcția de

Președinte al Comisiei pentru știință, inovare și tehnologie

În cadrul ședinței în plen de luni, 1 februarie 2021, senatorul Adrian Hatos a fost validat în funcția de președinte al Comisiei pentru știință, inovare și tehnologie, din cadrul Senatului României.

Digitalizarea, cercetarea și inovarea sunt domenii prioritare, atât pe agenda U.E., cât și pe agenda noului Guvern: ,,Pandemia de Covid-19 a demonstrat, mai mult ca niciodată, importanța tehnologiilor digitale, a cercetării și inovării pentru reziliența economiei și a societăților noastre. Însă realizarea dublei transformări digitale și ecologice pe care ne-o dorim, pe termen mediu și lung, la nivel european, necesită alinierea reformelor și a investițiilor la nivel național și la nivelul U.E., în domeniile digitalizării, cercetării și inovării. În acest sens, Programul de guvernare prevede reforme importante în ceea ce privește, pe de o parte, transformarea digitală a României în jurul a patru axe strategice - administrație publică digitală, economie digitală, educație digitală, o societate digitală; iar, pe de altă parte, în domeniul cercetării și inovării - realizarea de schimbări structurale în sistemul național de cercetare și inovare, îmbunătățirea condițiilor cadru pentru cercetarea publică, stimularea cooperării public - privat ca motor al inovării. Dezvoltarea infrastructurii de cercetare și inovare românești și realizarea unei mai bune conexiuni între cercetare și inovare și nevoile actuale ale societății românești și europene, vor genera, în consecință, efecte pozitive în educație, economie, dar și în domenii supuse, în acest moment, la numeroase provocări, precum sănătatea sau clima", a declarat Hatos.
Cât privește activitatea sa, în calitate de președinte al Comisiei pentru știință, inovare și tehnologie, senatorul Adrian Hatos a afirmat: ,,Sunt foarte onorat și recunoscător pentru încrederea care mi s-a acordat, prin această numire, de către grupul P.N.L. din Senatul României și, totodată, pentru susținerea pe care am primit-o, în acest sens, din partea filialei Bihor a P.N.L. Sunt pregătit să îmi asum responsabilitățile care decurg din această funcție, cu atât mai mult cu cât, în perioada următoare, în cadrul Comisiei ne așteaptă o activitate legislativă intensă, care va viza atât elaborarea de rapoarte și avize, în vederea pregătirii activităţii de legiferare, privind proiectele de lege și propunerile legislative care sunt de competența sa, și mă refer aici, în special, la acele proiecte de lege care urmăresc transpunerea obiectivelor specifice stabilite, prin documentele programatice naționale, în domeniile cercetării, inovării și digitalizării; cât și examinarea proiectelor de acte legislative şi a documentelor consultative ale Uniunii Europene, în aceste domenii".
Comisia pentru știință, inovare și tehnologie este una dintre cele 23 de comisii permanente ale Senatului României, în legislatura 2020 - 2024.
Biroul parlamentar al senatorului Adrian Hatos

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 11:40:03 Ora de vară a Europei de Est