Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Îmi doresc să implementez în activitatea acestei direcții performanța, rigoarea și eficiența” – director Lucian Popa

Direcția Patrimoniu Imobiliar și-a prezentat raportul de activitate pe anul 2020

,,Îmi doresc să implementez în activitatea acestei direcții performanța, rigoarea și eficiența” – director Lucian Popa

Lucian Popa, directorul Direcției Patrimoniu Imobiliar (D.P.I.) din Primăria Oradea, a susținut joi, 4 februarie 2021, o conferință de presă în care a prezentat raportul de activitate pe anul 2020 a direcției pe care o coordonează.

Directorul D.P.I. a ținut să sublinieze în deschiderea conferinţei de presă faptul că 2020 a fost un an plin de provocări, un an intens pentru direcţia pe care o coordonează, însă fără permanenta agitație din anii anteriori, astfel că totul s-a putut derula mult mai liniștit și cu mai multă atenţie decât în alți ani.
„În fiecare an anunț că tot ce îmi doresc eu de la Direcția Patrimoniu Imobiliar este să implementez în activitatea acestei direcții performanța, rigoarea și eficiența. Toate acestea încerc să le impun prin politici coerente și eficiente de management, politici care se răsfrâng asupra fiecărui serviciu care compune Direcția de Patrimoniu Imobiliar. După cum se vede și în activitatea D.P.I., aceasta este o direcție cheie în cadrul Primăriei Oradea, e cumva fundamentul implementării tuturor proiectelor asumate prin strategiile Primăriei Oradea, munca elaborată și complexă pe care o depunem noi pun bazele acestor proiecte", a declarat Lucian Popa.
Principalele structuri de care se ocupă Direcția Patrimoniu Imobiliar sunt: Serviciul Locuințe și Spații, Serviciul de cadastru, Serviciul Terenuri, Serviciul Parcări, Serviciul de baze sportive și Serviciul Tehnic - elementul principal de lucru al direcției fiind administrarea proprietății imobiliare.
În ceea ce privește patrimoniul aflat în administrarea direcției, acesta e compus din: 40 de unități de învățământ preșcolar, 13 unități de învățământ gimnazial, 21 de unități de învățământ liceal, 14 unități creșe, cinci imobile în care D.P.I. deține calitatea de chiriaș, parcările supraetajate de pe str. Tribunalului și str. Corneliu Coposu, respectiv parcarea subterană de pe str. Independenței, patru cabinete medicale, 248 de spații cu altă destinație, baze sportive și de agrement (Stadionul ,,Iuliu Bodola", Stadionul ,,Motorul", Sala Sporturilor ,,Antonio Alexe", Baza de tenis Ioșia cu terenurile de tenis și pista de atletism, Bazinul Olimpic ,,Ioan Alexandrescu", Bazinul acoperit ,,Crișul", Orășelul copiilor), imobilul de pe str. George Barițiu și 26 de rezervoare de beton aferente stațiilor de hidrofor dezafectate.
Cheltuieli operaţionale mai puţine, investiţii mai mari
În ceea ce privește evoluția patrimoniului administrat precum și evoluția veniturilor D.P.I., Lucian Popa a menționat că veniturile D.P.I. au crescut constant în ultimii ani, urmând ca în anul 2020 să aibă o ușoară scădere față de 2019 cu un procent de 1,8%, ceea ce este foarte bine, mai ales dacă ne raportăm la un an foarte greu, cum a fost anul 2020.
Legat de evoluția cheltuielilor operaționale și de investiții, directorul D.P.I. a anunțat că se poate observa un trend sănătos și anume reducerea cheltuielilor operaționale și o creștere a cheltuielilor de investiții.
„Aici se reflectă dorința noastră de a lucra profesionist și eficient după modele de bunele practici, așa cum se vede și din prezentări în anul 2020 am investit masiv, aproximativ cu 11 milioane în plus comparativ cu anul 2019", a zis Lucian Popa.
Operativa cheltuielilor de investiții s-au compus din cheltuieli la învățământ, creșe și asistență socială, cultură, recreere, alte cheltuieli pentru locuințe, servicii și dezvoltare comunală.
Principalele lucrări de investiții executate în cursul anului 2020 la unitățile de învățământ se compun din mai multe tipuri de lucrări: reparație instalație electrică, reabilitare rețele termice, montare sistem supraveghere video, reabilitare rețele termice exterioare sau chiar lucrări de design interior.
În paralel cu acestea, D.P.I. a început și proceduri de automatizări în termie și reducerea de costuri masive prin eficientizarea energiei termice a instituțiilor școlare. De asemenea în multe unități de învățământ s-au realizat lucrări de împrejmuire, plantări arbori și arbuști, reparații asfalt curte.
Un alt capitol important în activitatea D.P.I. o reprezintă lucrările de investiții executate la imobilele situate în ansamblul urban centrul istoric. În decursul anului trecut, a fost finalizată reabilitarea fațadelor și refacerea iluminatului arhitectural a Palatului Episcopal Greco-Catolic, e spre final reabilitarea fațadelor Palatului Stern și Apollo, o altă lucrare importantă fiind în derulare: reabilitarea clădirii Primăriei Oradea.
De asemenea, împreună cu Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională s-au derulat o serie de proiecte prin Programul Operațional Regional la unitățile de învățământ: construire creșă și grădiniță în Parcul Industrial 1, eficientizarea energetică a Grădiniței Nr. 20 și a Colegiului Național ,,Onisifor Ghibu", extinderea creșei și Grădiniței Nr. 28 și a Grădiniței Nr. 53 etc.
În ceea ce privește principalele propuneri de investiții pentru anul 2021, directorul D.P.I. a menționat că, în funcție de bugetul alocat pe anul în curs, vor fi o serie de propuneri importante atât la nivelul instituțiilor școlare, cât și la investiții care privesc imobilele situate în ansamblul urban centru istoric Oradea. Lucrările privesc atât lucrări de reabilitare, eficientizare energetică sau elaborare servicii de proiectare cât și reparații curente sau reabilitări fațade la clădirile din ansamblul urban. (B.P.)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 10:37:11 Ora de vară a Europei de Est