Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Îmi doresc să implementez în activitatea acestei direcții performanța, rigoarea și eficiența” – director Lucian Popa

Direcția Patrimoniu Imobiliar și-a prezentat raportul de activitate pe anul 2020

,,Îmi doresc să implementez în activitatea acestei direcții performanța, rigoarea și eficiența” – director Lucian Popa

Lucian Popa, directorul Direcției Patrimoniu Imobiliar (D.P.I.) din Primăria Oradea, a susținut joi, 4 februarie 2021, o conferință de presă în care a prezentat raportul de activitate pe anul 2020 a direcției pe care o coordonează.

Directorul D.P.I. a ținut să sublinieze în deschiderea conferinţei de presă faptul că 2020 a fost un an plin de provocări, un an intens pentru direcţia pe care o coordonează, însă fără permanenta agitație din anii anteriori, astfel că totul s-a putut derula mult mai liniștit și cu mai multă atenţie decât în alți ani.
„În fiecare an anunț că tot ce îmi doresc eu de la Direcția Patrimoniu Imobiliar este să implementez în activitatea acestei direcții performanța, rigoarea și eficiența. Toate acestea încerc să le impun prin politici coerente și eficiente de management, politici care se răsfrâng asupra fiecărui serviciu care compune Direcția de Patrimoniu Imobiliar. După cum se vede și în activitatea D.P.I., aceasta este o direcție cheie în cadrul Primăriei Oradea, e cumva fundamentul implementării tuturor proiectelor asumate prin strategiile Primăriei Oradea, munca elaborată și complexă pe care o depunem noi pun bazele acestor proiecte", a declarat Lucian Popa.
Principalele structuri de care se ocupă Direcția Patrimoniu Imobiliar sunt: Serviciul Locuințe și Spații, Serviciul de cadastru, Serviciul Terenuri, Serviciul Parcări, Serviciul de baze sportive și Serviciul Tehnic - elementul principal de lucru al direcției fiind administrarea proprietății imobiliare.
În ceea ce privește patrimoniul aflat în administrarea direcției, acesta e compus din: 40 de unități de învățământ preșcolar, 13 unități de învățământ gimnazial, 21 de unități de învățământ liceal, 14 unități creșe, cinci imobile în care D.P.I. deține calitatea de chiriaș, parcările supraetajate de pe str. Tribunalului și str. Corneliu Coposu, respectiv parcarea subterană de pe str. Independenței, patru cabinete medicale, 248 de spații cu altă destinație, baze sportive și de agrement (Stadionul ,,Iuliu Bodola", Stadionul ,,Motorul", Sala Sporturilor ,,Antonio Alexe", Baza de tenis Ioșia cu terenurile de tenis și pista de atletism, Bazinul Olimpic ,,Ioan Alexandrescu", Bazinul acoperit ,,Crișul", Orășelul copiilor), imobilul de pe str. George Barițiu și 26 de rezervoare de beton aferente stațiilor de hidrofor dezafectate.
Cheltuieli operaţionale mai puţine, investiţii mai mari
În ceea ce privește evoluția patrimoniului administrat precum și evoluția veniturilor D.P.I., Lucian Popa a menționat că veniturile D.P.I. au crescut constant în ultimii ani, urmând ca în anul 2020 să aibă o ușoară scădere față de 2019 cu un procent de 1,8%, ceea ce este foarte bine, mai ales dacă ne raportăm la un an foarte greu, cum a fost anul 2020.
Legat de evoluția cheltuielilor operaționale și de investiții, directorul D.P.I. a anunțat că se poate observa un trend sănătos și anume reducerea cheltuielilor operaționale și o creștere a cheltuielilor de investiții.
„Aici se reflectă dorința noastră de a lucra profesionist și eficient după modele de bunele practici, așa cum se vede și din prezentări în anul 2020 am investit masiv, aproximativ cu 11 milioane în plus comparativ cu anul 2019", a zis Lucian Popa.
Operativa cheltuielilor de investiții s-au compus din cheltuieli la învățământ, creșe și asistență socială, cultură, recreere, alte cheltuieli pentru locuințe, servicii și dezvoltare comunală.
Principalele lucrări de investiții executate în cursul anului 2020 la unitățile de învățământ se compun din mai multe tipuri de lucrări: reparație instalație electrică, reabilitare rețele termice, montare sistem supraveghere video, reabilitare rețele termice exterioare sau chiar lucrări de design interior.
În paralel cu acestea, D.P.I. a început și proceduri de automatizări în termie și reducerea de costuri masive prin eficientizarea energiei termice a instituțiilor școlare. De asemenea în multe unități de învățământ s-au realizat lucrări de împrejmuire, plantări arbori și arbuști, reparații asfalt curte.
Un alt capitol important în activitatea D.P.I. o reprezintă lucrările de investiții executate la imobilele situate în ansamblul urban centrul istoric. În decursul anului trecut, a fost finalizată reabilitarea fațadelor și refacerea iluminatului arhitectural a Palatului Episcopal Greco-Catolic, e spre final reabilitarea fațadelor Palatului Stern și Apollo, o altă lucrare importantă fiind în derulare: reabilitarea clădirii Primăriei Oradea.
De asemenea, împreună cu Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională s-au derulat o serie de proiecte prin Programul Operațional Regional la unitățile de învățământ: construire creșă și grădiniță în Parcul Industrial 1, eficientizarea energetică a Grădiniței Nr. 20 și a Colegiului Național ,,Onisifor Ghibu", extinderea creșei și Grădiniței Nr. 28 și a Grădiniței Nr. 53 etc.
În ceea ce privește principalele propuneri de investiții pentru anul 2021, directorul D.P.I. a menționat că, în funcție de bugetul alocat pe anul în curs, vor fi o serie de propuneri importante atât la nivelul instituțiilor școlare, cât și la investiții care privesc imobilele situate în ansamblul urban centru istoric Oradea. Lucrările privesc atât lucrări de reabilitare, eficientizare energetică sau elaborare servicii de proiectare cât și reparații curente sau reabilitări fațade la clădirile din ansamblul urban. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:14:07 Ora standard a Europei de Est