Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

În parteneriat cu Centrul de Formare și Perfecționare a Poliției Federale Germane, din Eschwege

O nouă activitate internațională pe probleme de învățământ

În parteneriat cu Centrul de Formare și Perfecționare a Poliției Federale Germane, din Eschwege

În perioada 16 – 22 martie 2009, în cadrul Școlii de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea, a avut loc o nouă activitate internațională pe probleme de învățământ de data aceasta între școala noastră și o delegație a Centrului de Formare și Perfecționare a Poliției Federale Germane, din Eschwege, cu tema „Competența socială în temele din cadrul formării și perfecționării, pentru anul I de studiu – TASK II (Modulul II)”.

 Activitatea s-a desfășurat în conformitate cu Planul de relații internaționale pe anul 2009 și a Acordului de parteneriat dintre școala noastră și centrul din Eschwege. Delegația germană a fost condusă de dl Dietmar Wolf, EPHK, șeful echipei de parteneriat, avându-i în componență și pe domnii: Harald Schmidtkunz, Rainer Noll, Jurgen Wolkenhauer și Harald Marian, cadet la Academia de Poliție din Duderstadt - translator.
 Delegația Școlii de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” din Oradea a fost formată din cadre didactice ale școlii, șeful compartimentului resurse umane, șeful compartimentului asigurare, hrănire și echipare, directorul adjunct pe probleme de învățământ, fiind condusă de domnul comisar-șef de poliție Ovidiu Stanciu – directorul  școlii.
 Aceștia au participat la toate activitățile desfășurate și au acumulat o serie de informații utile procesului de învățământ și materiale bibliografice aduse de colegii din Germania.
 Pe lângă activitățile profesionale desfășurate zilnic în cadrul școlii, după un program „nemțesc” bine structurat, delegația din Germania a avut posibilitatea de a admira, în una din după-amiezile acestei săptămâni, zona turistică a Beiușului - Peștera Urșilor și depresiunea Beiușului.
 Activitatea a fost un succes, iar următoarea etapă în cadrul programului de parteneriat se va desfășura în cadrul școlii din Eschwege. (Micheș Eugen)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:05 Ora standard a Europei de Est