Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar și lista localităților în care se impun limitări

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor a aprobat

Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar și lista localităților în care se impun limitări

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor (CJSU), prezidat de prefectul Dumitru Țiplea, a aprobat în cadrul ședinței de vineri, 12 februarie 2021, scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar pentru intervalul 15-19 februarie, precum și lista localităților în care se impun limitări în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment de la nivelul județului Bihor.

Conform Hotărârii CJSU nr. 14/2021, care intră în vigoare începând cu data de astăzi, 12 februarie, din cele 714 unități de învățământ din județul Bihor: 488 de unități funcționează în scenariul verde, cu 39 de unități mai multe decât la data de 5 februarie; 224 de unități funcționează în scenariul galben, cu 15 unități mai puțin decât la data de 5 februarie; doar 2 unități rămân în scenariul roșu, față de 26 de unități de învățământ la data de 5 februarie. Hotărârea CJSU va fi actualizată după fiecare vacanță școlară, înainte de reluarea cursurilor sau ori de câte ori este nevoie, pe baza scenariilor actualizate în funcție de evoluția epidemiologică și pe baza criteriului privind rata incidenței cumulate la nivelul fiecărei localități, respectiv numărul total de cazuri noi în ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori. Reamintim scenariile de funcționare a unităților de învățământ:1. Scenariul verde -incidență mai mică sau egală cu1 caz/1.000 de locuitori. Activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toate categoriile de antepreșcolari, preșcolari și școlari; 2. Scenariul galben -incidență între 1-3 cazuri/1.000 de locuitori. Activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toți antepreșcolarii și preșcolarii, elevii claselor din învățământul primar, precum si pentru elevii claselor terminale din învățământul gimnazial, liceal, profesional și postliceal; 3. Scenariul roșu - incidență mai mare de 3 cazuri/1.000. Activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toți antepreșcolarii și preșcolarii, precum și pentru elevii claselor din învățământul primar.
Lista localităților în care se impun limitări
Tot în ședința de vineri, CJSU a actualizat prin Hotărârea nr. 13 lista localităților din Bihor în care se impun limitări în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment, pentru a preveni răspândirea virusului SARS-CoV-2. Față de actualizarea aprobată de  CJSU în data de 10 februarie, numărul localităților din Bihor cu incidență de peste 3 cazuri/1.000 locuitori a scăzut la 1 (Șinteu), iar numărul localităților cu incidență între 1,5 -3 cazuri/1.000 locuitori este de 11 localități la data de astăzi, față de 12 localități la data de 10 februarie.
Oradea are, la data de astăzi (vineri - n.n.), o incidență  de  1,26 cazuri/1.000  locuitori, prin urmare activitatea cu publicul a restaurantelor și cafenelelor în interior, precum  și activitățile din cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole/concerte și a operatorilor din domeniul jocurilor de noroc sunt permise fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și sunt limitate la intervalul orar 6.00-23.00. Precizăm că aceste măsuri se  aplică în toate localitățile de la nivelul județului Bihor în  care incidența nu depășește 1,5 cazuri /1.000 locuitori. La  această dată, conform analizei Direcției de Sănătate Publică Bihor incidența la nivelul județului Bihor este 0,85 cazuri/1.000 locuitori, exceptând focarele. Lista localităților în care se impun măsuri de restricționare se actualizează ori de câte ori este nevoie, în urma hotărârilor CJSU Bihor, în funcție de rata de incidență a  cazurilor de infectare cu virusul SARS-CoV-2 la nivelul fiecărei localități.
Aici puteți parcurge integral Hotărârea CJSU nr. 13/2021: https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/02/HCJSU-nr.13-FEB.2021.pdf
Aici puteți parcurge integral Hotărârea CJSU nr. 14/2021:https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/02/HCJSU-nr.14-FEB-2021-Scoli.pdf
Anexa Hotărârii CJSU nr. 14/2021: https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/02/12.02.2021-scenarii-BH-UAT.pdf
Cancelaria Prefectului
Județul Bihor

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 06:25:29 Ora de vară a Europei de Est