Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul „Puterea apei – Apa pură, viaţă sănătoasă”

Elevii clasei a IV-a C, de la Şcoala Gimnazială Nr. 16 Oradea

Proiectul „Puterea apei – Apa pură, viaţă sănătoasă”

Elevii clasei a IV-a C, de la Şcoala Gimnazială Nr. 16 Oradea, coordonaţi de prof. Vlad Rodica, au fost implicaţi într-o activitate ecologică, din cadrul proiectului „Puterea apei - Apa pură, viaţă sănătoasă".

Proiectul a fost câştigat la concursul de proiecte din cadrul Fondului pentru un viitor mai bun în comunităţi@Oradea și coordonat de Mariana Barna, șef serviciu Comunicarea Colecțiilor de la Biblioteca Județeană „Gheorghe Şincai" Bihor.
Experimentele realizate miercuri, 10 februarie 2021, de doamnele  Claudia Pop și Mariana Barna, pentru elevii clasei a IV-a, au demonstrat că apa este un bun de preț, indispensabil vieții. Printr-o sursă de energie electrică de curent continuu, conectată la doi electrozi plasați în două pahare cu apă (filtrată și apă de la rețea), s-au observat diferențele de calitate, prin descompunerea și colorarea conținutului. Detectorul de calitate al apei a arătat concentrația de particule solide dizolvate. Vizionarea filmulețului realizat de Compania de Apă din Oradea a întregit informațiile deja primite, iar materialul PowerPoint realizat de prof. Anita Laura Lupșe, de la Liceul de Arte din Oradea, a arătat că apa ascultă muzică, că apa are memorie, că muzica ar influența structura moleculară a apei, potrivit cercetărilor realizate de savantul japonez Masaru Emoto.
Copiii au urmărit cu mare interes experimentele şi materialele prezentate şi au promis că vor avea mai multă grijă de apă.
Prof. Vlad Rodica
 
Felicitări, doamnă profesor Vlad Rodica!
Așa mai aflăm, cu toții, ce se întâmplă în învățământ, ce proiecte se mai derulează în pandemie, în condiții normale.
Ridicați vălul și spulberați nebulozitatea creată artificial, în care s-a intrat cu școala online! Porniți motoarele! Copiii așteaptă o viață școlară normală, părinții așteaptă să-și vadă copiii învățând, comunitatea dorește să-i vadă crescând și înflorind, căci ei sunt viitorul!
(OviDan)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul „Puterea apei – Apa pură, viaţă sănătoasă”.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:25:49 Ora standard a Europei de Est