Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Instrumente online utilizate în predarea sincronă și asincronă”

Un nou eveniment marca „TopFormalis”

„Instrumente online utilizate în predarea sincronă și asincronă”

Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis" din Oradea a organizat marți, 16 februarie 2021,on-line, seminarul cu tema „Instrumente online utilizate în predarea sincronă și asincronă".

Activitatea s-a adresat tuturor elevilor, studenților, părinților și profesorilor interesați în familiarizarea cu o parte dintre cele mai importante și uzuale aplicații informatice ce pot fi utilizate în activitatea didactică desfășurată on-line. Moderatoarele atelierului au fost d-na prof. Marcela Urs (Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea) și d-na prof. Gabriela Susa (Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea), iar participanții au fost în număr de aproximativ 200 de persoane din județele: Arad, Bihor, Buzău, Cluj, Constanța, Dolj, Galați, Iași, Olt, Sălaj, Sibiu, Suceava și municipiul București. Temele abordate pe parcursul atelierului au fost extrem de provocatoare pentru cadrele didactice participante, iar acest lucru se datorează nevoii acestora de a se perfecționa continuu în domeniul predării / învățării online pe care o impune starea pandemică actuală. Dintre cele mai noi aplicații web prezentate merită a fi menționate: Mentimeter, Kahoot, Quizizz, Padlet, Voki, Classroomscreen, LearningApps, Conferințele TED / TED Talks ș.a.m.d. De asemenea, formatoarele au prezentat o serie de filmulețe încărcate pe canalul YouTube (unele create chiar de ele) pe care le-au utilizat cu mult succes în activitatea didactică asincronă, aplicații adresate, predilect, elevilor cu cerințe educative speciale. Participanții au avut posibilitatea să ia contact cu câteva informații teoretice extrem de valoroase despre aceste aplicații, dar s-au putut familiariza și cu modul lor efectiv de administrare, prin intermediul unor activități practice organizate de cele două formatoare. Totodată, aceștia au putut să reflecteze asupra provocărilor pe care le presupune o învățare online eficientă, împărtășindu-și punctele de vedere cu alți colegi într-o activitate realizată în grupuri mici. La finalul seminarului, aproximativ 97% dintre participanți s-au declarat convinși că vor folosi aplicațiile digitale însușite în această perioadă și după revenirea completă și definitivă în sala de clasă. Concluzia seminarului a fost aceea că, indiferent de condițiile în care sunt obligate să își desfășoare activitatea, cadrele didactice fac dovada unui imens potențial creativ care le permite să gestioneze cu succes orice situație de învățare cu care se confruntă, totul în beneficiul elevilor.
Prof. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul
președinte al Asociației pentru Educație și Formare ,,TopFormalis" Oradea
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: „Instrumente online utilizate în predarea sincronă și asincronă”.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:35:48 Ora standard a Europei de Est