Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Pentru cei cu idei SMART

Trei evenimente BRIGHT

Pentru cei cu idei SMART

Pasionații de tehnologie, care au idei inovatoare în domeniul IT, le pot transforma într-o afacere de succes cu ajutorul programului de incubare Bright Labs Incubator, susținut de Make IT in Oradea.

Totul se întâmplă în trei etape, la finalul cărora pot obține o finanțare de până la 50.000 de euro. Primul pas e cel mai important: prezentarea ideii în cadrul unor evenimente de selectare. Make IT in Oradea a lansat vineri, 19 februarie 2021, trei evenimente din cadrul programului de incubare Bright Labs Incubator. Organizate între 4 și 18 martie, acestea sunt dedicate designerilor, videografilor și fotografilor, artiștilor, românilor din străinătate, echipelor internaționale, dar și publicului larg care doresc să își transforme o idee de produs software într-un startup de succes. Creatives Bright Night, Expats Bright Night și The Smart City Bright Night abordează teme precum arta digitală, SaaS, Smart City și turism, dar și subiecte generale. Cele trei evenimente sunt organizate în cadrul Bright Nights Incubator, un program de educație antreprenorială dedicat pasionaților de tehnologie, care vin cu o idee inovatoare în domeniul IT. Cele mai interesante propuneri vor fi selectate într-o primă etapă până în luna martie, urmând să fie transformate în idei de afaceri sub îndrumarea unor mentori cu experiență. Pasul final îl reprezintă posibilitatea de a obține o finanțare de până la 50.000 de euro.
Programul de incubare care vizează dezvoltarea unei comunități locale de startup-uri în IT este organizat de Make IT in Oradea. Aceasta este o asociație non-profit fondată de companiile orădene Paymo, Helion, Smartware, Mobiversal, Roetco și Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (A.D.L.O.), în colaborare cu parteneri externi precum Orange România, prin programul Orange Fab.
De la lansarea programului, în luna decembrie 2020 au fost organizate primele două evenimente din cadrul etapei de preselecție, în care participanții sunt invitați să își înscrie ideea pe platforma https://makeitinoradea.ro/bright-labs-incubator/- Bright Nights #1 - for students: în cadrul căruia au fost înscrise 11 idei, iar 8 au fost alese pentru următoarea fază - Bright Nights #3 - for tech professionals: la care au fost înscrise 8 idei, din care 5 au fost selectate pentru faza următoare) Detalii despre aceste evenimente pot fi aflate din materialul video disponibil la acest link - https://www.facebook.com/MakeITinOradea/videos/456186525729583 www.makeitinoradea.ro hi@makeitinoradea.ro
Luna martie va aduce următoarele trei evenimente de preselecție a ideilor: Creatives Bright Night va avea loc pe 5 martie și are ca subiecte SaaS, arta digitală și altele. Evenimentul este dedicat designerilor, videografilor, fotografilor, artiștilor sau altor profesioniști din industria creativă.
Expats Bright Night se va desfășura pe 11 martie și este adresat românilor din străinătate sau echipelor internaționale. Participanții pot expune proiecte care vizează orice fel de idee din domeniul tech.
The Smart City Bright Night - organizat pe 18 martie, este deschis publicului larg și acceptă idei inovatoare în domeniile turismului, mobilității și Smart City.
Din cauza contextului sanitar actual, întâlnirile din cadrul programului se vor desfășura on-line. Evenimentele vor fi transmise live pe Facebook și Eventbrite.
Vino și prezintă-ne ideea ta!
Noi te ajutăm să o transformi într-un startup de succes. Pentru informații și detalii suplimentare puteți accesa https://makeitinoradea.ro sau vă puteți adresa organizatorilor la adresa hi@makeitinoradea.ro
Oradea, 20 februarie 2020

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 05:29:28 Ora de vară a Europei de Est