Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Record de Ziua lui Brâncuși

Prima licitație de artă contemporană din 2021

Record de Ziua lui Brâncuși

În ajunul Zilei Naționale Constantin Brâncuși, la Casa de Licitații A10 by Artmark a avut loc prima licitație de artă contemporană a anului 2021, ce s-a dovedit totodată și cea mai lungă licitație de artă contemporană vreodată desfășurată.

Evenimentul de joi, 18 februarie 2021, a durat nu mai puțin de 7 ore, de la 18.30 până după ora 1.30 dimineață, înregistrând vânzări totale de peste 715.000 de euro și o rată de adjudecare de 85,4%. Cu aceste cifre licitația de joi devine cea mai bună licitație de artă contemporană care a avut loc până azi în România, deși licitația a avut loc doar on-line. Recordul anterior de vânzări într-o licitație de artă contemporană a fost stabilit în noiembrie 2019.
Licitațiile de Artă Contemporană, segment în creștere, ne-au obișnuit, regulat, la fiecare ediție, cu noi recorduri absolute de autor. Printre artiștii care au înregistrat recorduri se numără Constantin Brâncuși și Sabin Bălașa, dar și Adrian Ghenie sau Felix Aftene.
Sculptura-obiect „Le Crocodile" a celui mai cunoscut artist român, Constantin Brâncuși, care face parte din seria experimentelor de atelier realizate în plumb de celebrul sculptor, a pornit de la prețul de 3.000 de euro și a fost adjudecată pentru 18.000 de euro, iar fotografia „Cap de fată (Premiere pierre directe)", realizată și semnată de marele artist în anul 1908, uneia dintre lucrările sale astăzi dispărute, a fost adjudecată pentru 14.000 de euro, pornind de la o valoare de doar 5.000 de euro.
Totuși, recordul Licitației de Artă Postmodernă și Contemporană a fost înregistrat de artistul contemporan Adrian Ghenie. Astfel, pictura „Untitled", aparținând ciclului mitologic din anii 2000, a fost adjudecată pentru 129.000 de euro, iar cea de-a doua lucrare de Ghenie de mari dimensiuni din licitația de joi seara, purtând numele exploziei stelei care devine mai strălucitoare, pentru ca apoi să revină la forma inițială, „Nova", a fost adjudecată pentru 110.000 de euro.
Recorduri de autor au înregistrat și Sabin Bălașa cu o impresionantă „Călătorie", adjudecată pentru 31.000 de euro, de la un preț de pornire de 5.000 de euro, sau Felix Aftene, cu „Îmblânzitorul de păsări", care a fost adjudecat pentru 9.750 de euro. Și sculptura contemporană și-a făcut loc în rândul recordurilor înregistrate joi seara, astfel lucrarea realizată de tânărul artist Costin Ioniță „Cavalerul Negru" a fost adjudecată pentru 30.000 de euro.
Pasionații de artă contemporană sunt îndemnați să achiziționeze postlicitație lucrările rămase neadjudecate prin plasarea unei oferte online pe site-ul www.artmark.ro/sau la auctions@artmark.ro.   
Alina Panico

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:54:48 Ora standard a Europei de Est