Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre scenarii și vaccinare

Inspectoratul Școlar Județean Bihor

Despre scenarii și vaccinare

Inspectoratul Școlar Județean Bihor monitorizează zilnic modul în care se gestionează procesul instructiv-educativ în unitățile de învățământ preuniversitar din județul Bihor în contextul epidemiologic în care ne aflăm.

În urma centralizării informațiilor raportate de către unitățile de învățământ s-au identificat 10 elevi diagnosticați cu Covid 19 din opt școli, 18 cadre didactice, trei cazuri în rândul personalului didactic auxiliar și trei cazuri în rândul personalului nedidactic. Având în vedere această situație șapte formațiuni de studiu își desfășoară activitatea online: câte o  formațiune de studiu la Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu" Oradea, Liceul Teoretic ,,Ady Endre" Oradea, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea, Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu" Oradea și trei formațiuni de studiu la Liceul Teoretic ,,Hortvath Janos" Marghita, însumând un număr de 142 de elevi.
În ce privește scenariile în care școlile își desfășoară activitatea avem la nivelul învățământului preuniversitar bihorean următoarea situație: în scenariul 1 se află 514 școli, respectiv 42.353 elevi; în scenariul 2 se află 200 de unități de învățământ unde 26. 207 elevi sunt prezenți fizic, iar 21.489 studiază on-line; în scenariu  roșu nu funcționează nicio unitate de învățământ. 476 de elevi studiază on-line, motivat medical, iar 41 de cadre didactice își desfășoară predarea online din același motiv. 
De asemenea, în această perioadă în contextul amenajării unor centre de vaccinare destinate personalului din învățământ s-au centralizat intențiile de vaccinare în rândul personalului din învățământ. Dintre cadrele didactice cu vârsta sub 55 de ani și-au exprimat intenția pentru vaccinare un număr de 1.076, dintre cei cu vârsta peste 55 de ani un număr de 190 de cadre didactice, dintre personalul didactic auxiliar și nedidactic cu vârsta sub 55 de ani și-au exprimat intenția 313, iar cu vârsta peste 55 de ani 116.  Pe categorii de vârstă, nivel de predare și categorii, situația este următoarea: la ciclul preșcolar: 234 de cadre didactice sub 55 de ani, respectiv 44 peste 55 de ani; la ciclul primar 246 de cadre didactice sub 55 de ani, respectiv 42 peste 55 de ani; 13 cadre didactice din învățământul special sub 55 de ani, șapte cadre didactice peste 55 de ani; ciclul gimnazial 315 cadre didactice sub 55 de ani, respectiv 37 de cadre didactice peste 55 de ani; învățământul liceal 268 de cadre didactice sub 55 de ani, respectiv 60 personal didactic peste 55 de ani; 131 personal didactic auxiliar și nedidactic sub 55 de ani, respectiv, 116 din această categorie peste 55 de ani.
În perioada 1 - 7 martie 2021 sunt propuse spre amenajare centre de vaccinare destinate personalului din învățământul preuniversitar. În cadrul acestor centre se va administra persoanelor sub 55 de ani vaccinul Astra Zeneca în următoarele centre: în incinta Maternității din Oradea, Sala de sport din Beius, Sala de sport de la Colegiul Național ,,Octavian Goga" Marghita, iar celor peste 55 de ani vaccinul Pfizer în Orăselul Copiilor din Oradea.
În cadrul unei videoconferințe cu directorii unității de învățământ organizate în cursul zilei de luni au fost invitați reprezentați ai Direcției de Sănătate Publică Bihor care au prezentat aspecte legate de campania de vaccinare cu accent pe cea care vizează personalul din învățământul preuniversitar. Cadrele didactice care s-au programat pentru alte centre decât cele amenajate pentru personalul din învățământ din perioada 1-7 martie 2021 pot participa conform planificării. Cei care doresc să renunțe pentru motivul alegerii unui alt vaccin pot să o facă menționând că se vor putea vaccina în etapa în care se va administra acel timp de vaccin. De asemenea în cadrul întâlnirii a fost subliniată importanța triajului elevilor și rolul pe care îl are personalul medical în administrarea testelor rapide, Pentru instruirea personalului medical care gestionează testele rapide din cadrul unităților de învățământ Direcția de Sănătate Publică Bihor organizează instruiri săptămânal marți și miercuri. începând cu ora 14,00 la sediul instituției.
În cadrul aceleiași videoconferințe s-au prezentat aspectele referitoare la modul de organizare și implementare a Programului ,,Școală după școală", conform metodologiei specifice în acord cu prevederile Ordinului Comun 3235/93/04.02.2021 al Ministerului Educației și Cercetării și  Ministerului Sănătății. În acest sens s-a transmis o solicitare către unitățile de învățământ în vederea întocmirii documentației specifice acestui tip de program, cu respectarea tuturor reglementărilor în vigoare. Implementarea acestui program vine ca răspuns la nevoile părinților elevilor.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 12:18:59 Ora de vară a Europei de Est